AKTUALIZACE V CÍLI; O víkendu je na programu druhý díl ME v rally, lotyšská Rally Liepaja-Ventspils. Posádky by měli změřit svoje síly na sněžných tratích.
Po RZ15:
Dnes dopoledne byly na programu tři měřené zkoušky a na všech třech byl nejrychlejší Jari Ketomaa se svým Fordem Fiesta RRC. Na RZ 11 se na průběžně třetí místo dostal Francois Delecour na Peugeotu. Na pátou příčku se na úkor Švedase posunul náš Jan Černý s Fabií S2000. Po RZ 12 se na dvanácté místo posunul Jaroslav Orsák, Antonín Tlusťák byl 22. a Vojtěch Štajf 23.
Po servisu na posádky čekaly ještě tři měřené testy. Nejrychlejší časy si na těchto zkouškách rozdělili Breen, Ketomaa a na poslední zkoušce rally byl nejrychlejší Jan Černý. Orsák nakonec dojel 11., Tlusťák 21 a Štajf 22.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC 2:08:15,7 --- 2. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 +31,0 3. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +2:47,5 4. J. Černý - P. Kohout Škoda Fabia S2000 +3:03,4 5. M. Svilis - T. Pukis Mitsubishi Lancer Evo VIII +5:24,7 6. J. Feldmanis - A. Jesse Mitsubishi Lancer Evo X R4 +5:35,9 7. R. Kisiels - A. Ronis Mini Countryman S2000 1,6T +10s +5:46,3 8. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +5:55,7 9. A. Egle - A. Dauga Mitsubishi Lancer Evo X +7:39,5 10. R. Jeets - A. Toom Mitsubishi Lancer Evo X +8:37,6Po RZ9:
Poté, co se Jari Ketomaa dostal na konci dopolední sekce do čela, opanoval všechny 3 zkoušky odpolední sekce a na čele si vybudoval 12,1s vedení před Breenem s Peugetom S2000. Na RZ8 přišel o třetí příčku Francois Delecour s Peugeotem 207 S2000, když se před něj dostal ruský soutěžák Lukyanuk s Lancerem Evo X.
Skvělé se odpoledne prezentoval Jan Černý. Český mladík zajel jeden čtvrtý a jeden druhý čas a po dnešní etapě si drží skvělou 6. pozici! Jaroslav Orsák je 18. a Antonín Tlusťák drží 24. pozici.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC 1:09:19,9 --- 2. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 +12,1 3. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +1:03,4 4. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +1:17,4 5. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +2:22,3 6. J. Černý - P. Kohout Škoda Fabia S2000 +2:32,0 7. S. Plangi - M. Sarapuu Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2:36,9 8. M. Svilis - T. Pukis Mitsubishi Lancer Evo VIII +2:45,1 9. R. Kisiels - A. Ronis Mini Countryman S2000 1,6T +10s +2:51,3 10. T. Korge - E. Pints Mitsubishi Lancer Evo IX +2:54,5Po RZ6:
Dnes dopoledne byly na programu tři měřené testy a odpoledne na posádky čekají další tři zkoušky. Na RZ4 a RZ5 byl nejrychlejší Breen, Jari Ketomaa na něj ale nikdy neztratil moc (+3,7s a +0,6s). Na RZ6 zvítězil Fin a dostal se tak o jednu sekundu do vedení. Třetí místo si i nadále drží Francois Delecour.
Na hezké šesté místo se z 15. po RZ3 dostal Jan Černý s Fabií S2000. Jaromír Orsák se se svým Mitsubishi Lancer Evo IX drží na průběžném čtrnáctém místě.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC 51:29,6 --- 2. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 +1,0 3. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +45,0 4. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +49,6 5. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +1:39,5 6. J. Černý - P. Kohout Škoda Fabia S2000 +1:55,5 7. R. Kisiels - A. Ronis Mini Countryman S2000 1,6T +10s +1:56,4 8. S. Plangi - M. Sarapuu Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2:01,4 9. V. Pushkar - I. Mishin Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2:09,7 10. A. Egle - A. Dauga Mitsubishi Lancer Evo X +2:40,5Po RZ3:
V pátek byly na programu tři rychlostní zkoušky. Zcela podle předpokladů si to o vítězství začali rozdávat dva hlavní favorité soutěže - Crag Breen s vozem Peugeot 207 S2000 s tovární podporou a Jari Ketomaa s Fordem Fiesta RRC s podporou pneumatikářské společnosti D-MACK. Po pátku má mírně navrch Ir, který porazil Fina na všech zkouškách. Pozici za touto dvojicí drží legendární Delecour s Peugeotem 207 S2000, který zde původně startovat neměl.
Až za první desítkou je s vozem Mini JCW S2000 1,6T poprvé startující domácí Kisiels. Také Češi na nejlepší desítku zatím nemají. Nejrychlejším českým zástupcem je Jan Černý s Fabii S2000 na 15. místě. 20. pozici drží Jaroslav Orsák s Mitsubishi Lancer Evo IX a až 31. je Antonín Tlusťák s Fabii S2000. Během pátku se jelo spíše na zmrzlé šotolině než na sněhu.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 22:15,4 --- 2. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC +6,4 3. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +12,1 4. J. Vorobjovs - G. Zičans Mitsubishi Lancer Evo X +35,2 5. M. Svilis - I. Pukis Mitsubishi Lancer Evo IX +36,3 6. T. Korge - E. Pints Mitsubishi Lancer Evo IX +45,2 7. J. Feldmanis - A. Jesse Mitsubishi Lancer Evo X R4 +48,9 8. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +50,8 9. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +52,7 10. S. Plangi - M. Sarapuu Mitsubishi Lancer Evo X R4 +59,4V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.