AKTUALIZACE V CÍLI; O víkendu je na programu druhý díl ME v rally, lotyšská Rally Liepaja-Ventspils. Posádky by měli změřit svoje síly na sněžných tratích.
Po RZ15:
Dnes dopoledne byly na programu tři měřené zkoušky a na všech třech byl nejrychlejší Jari Ketomaa se svým Fordem Fiesta RRC. Na RZ 11 se na průběžně třetí místo dostal Francois Delecour na Peugeotu. Na pátou příčku se na úkor Švedase posunul náš Jan Černý s Fabií S2000. Po RZ 12 se na dvanácté místo posunul Jaroslav Orsák, Antonín Tlusťák byl 22. a Vojtěch Štajf 23.
Po servisu na posádky čekaly ještě tři měřené testy. Nejrychlejší časy si na těchto zkouškách rozdělili Breen, Ketomaa a na poslední zkoušce rally byl nejrychlejší Jan Černý. Orsák nakonec dojel 11., Tlusťák 21 a Štajf 22.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC 2:08:15,7 --- 2. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 +31,0 3. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +2:47,5 4. J. Černý - P. Kohout Škoda Fabia S2000 +3:03,4 5. M. Svilis - T. Pukis Mitsubishi Lancer Evo VIII +5:24,7 6. J. Feldmanis - A. Jesse Mitsubishi Lancer Evo X R4 +5:35,9 7. R. Kisiels - A. Ronis Mini Countryman S2000 1,6T +10s +5:46,3 8. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +5:55,7 9. A. Egle - A. Dauga Mitsubishi Lancer Evo X +7:39,5 10. R. Jeets - A. Toom Mitsubishi Lancer Evo X +8:37,6Po RZ9:
Poté, co se Jari Ketomaa dostal na konci dopolední sekce do čela, opanoval všechny 3 zkoušky odpolední sekce a na čele si vybudoval 12,1s vedení před Breenem s Peugetom S2000. Na RZ8 přišel o třetí příčku Francois Delecour s Peugeotem 207 S2000, když se před něj dostal ruský soutěžák Lukyanuk s Lancerem Evo X.
Skvělé se odpoledne prezentoval Jan Černý. Český mladík zajel jeden čtvrtý a jeden druhý čas a po dnešní etapě si drží skvělou 6. pozici! Jaroslav Orsák je 18. a Antonín Tlusťák drží 24. pozici.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC 1:09:19,9 --- 2. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 +12,1 3. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +1:03,4 4. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +1:17,4 5. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +2:22,3 6. J. Černý - P. Kohout Škoda Fabia S2000 +2:32,0 7. S. Plangi - M. Sarapuu Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2:36,9 8. M. Svilis - T. Pukis Mitsubishi Lancer Evo VIII +2:45,1 9. R. Kisiels - A. Ronis Mini Countryman S2000 1,6T +10s +2:51,3 10. T. Korge - E. Pints Mitsubishi Lancer Evo IX +2:54,5Po RZ6:
Dnes dopoledne byly na programu tři měřené testy a odpoledne na posádky čekají další tři zkoušky. Na RZ4 a RZ5 byl nejrychlejší Breen, Jari Ketomaa na něj ale nikdy neztratil moc (+3,7s a +0,6s). Na RZ6 zvítězil Fin a dostal se tak o jednu sekundu do vedení. Třetí místo si i nadále drží Francois Delecour.
Na hezké šesté místo se z 15. po RZ3 dostal Jan Černý s Fabií S2000. Jaromír Orsák se se svým Mitsubishi Lancer Evo IX drží na průběžném čtrnáctém místě.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC 51:29,6 --- 2. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 +1,0 3. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +45,0 4. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +49,6 5. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +1:39,5 6. J. Černý - P. Kohout Škoda Fabia S2000 +1:55,5 7. R. Kisiels - A. Ronis Mini Countryman S2000 1,6T +10s +1:56,4 8. S. Plangi - M. Sarapuu Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2:01,4 9. V. Pushkar - I. Mishin Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2:09,7 10. A. Egle - A. Dauga Mitsubishi Lancer Evo X +2:40,5Po RZ3:
V pátek byly na programu tři rychlostní zkoušky. Zcela podle předpokladů si to o vítězství začali rozdávat dva hlavní favorité soutěže - Crag Breen s vozem Peugeot 207 S2000 s tovární podporou a Jari Ketomaa s Fordem Fiesta RRC s podporou pneumatikářské společnosti D-MACK. Po pátku má mírně navrch Ir, který porazil Fina na všech zkouškách. Pozici za touto dvojicí drží legendární Delecour s Peugeotem 207 S2000, který zde původně startovat neměl.
Až za první desítkou je s vozem Mini JCW S2000 1,6T poprvé startující domácí Kisiels. Také Češi na nejlepší desítku zatím nemají. Nejrychlejším českým zástupcem je Jan Černý s Fabii S2000 na 15. místě. 20. pozici drží Jaroslav Orsák s Mitsubishi Lancer Evo IX a až 31. je Antonín Tlusťák s Fabii S2000. Během pátku se jelo spíše na zmrzlé šotolině než na sněhu.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 22:15,4 --- 2. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC +6,4 3. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +12,1 4. J. Vorobjovs - G. Zičans Mitsubishi Lancer Evo X +35,2 5. M. Svilis - I. Pukis Mitsubishi Lancer Evo IX +36,3 6. T. Korge - E. Pints Mitsubishi Lancer Evo IX +45,2 7. J. Feldmanis - A. Jesse Mitsubishi Lancer Evo X R4 +48,9 8. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +50,8 9. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +52,7 10. S. Plangi - M. Sarapuu Mitsubishi Lancer Evo X R4 +59,4Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.