AKTUALIZACE V CÍLI; O víkendu je na programu druhý díl ME v rally, lotyšská Rally Liepaja-Ventspils. Posádky by měli změřit svoje síly na sněžných tratích.
Po RZ15:
Dnes dopoledne byly na programu tři měřené zkoušky a na všech třech byl nejrychlejší Jari Ketomaa se svým Fordem Fiesta RRC. Na RZ 11 se na průběžně třetí místo dostal Francois Delecour na Peugeotu. Na pátou příčku se na úkor Švedase posunul náš Jan Černý s Fabií S2000. Po RZ 12 se na dvanácté místo posunul Jaroslav Orsák, Antonín Tlusťák byl 22. a Vojtěch Štajf 23.
Po servisu na posádky čekaly ještě tři měřené testy. Nejrychlejší časy si na těchto zkouškách rozdělili Breen, Ketomaa a na poslední zkoušce rally byl nejrychlejší Jan Černý. Orsák nakonec dojel 11., Tlusťák 21 a Štajf 22.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC 2:08:15,7 --- 2. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 +31,0 3. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +2:47,5 4. J. Černý - P. Kohout Škoda Fabia S2000 +3:03,4 5. M. Svilis - T. Pukis Mitsubishi Lancer Evo VIII +5:24,7 6. J. Feldmanis - A. Jesse Mitsubishi Lancer Evo X R4 +5:35,9 7. R. Kisiels - A. Ronis Mini Countryman S2000 1,6T +10s +5:46,3 8. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +5:55,7 9. A. Egle - A. Dauga Mitsubishi Lancer Evo X +7:39,5 10. R. Jeets - A. Toom Mitsubishi Lancer Evo X +8:37,6Po RZ9:
Poté, co se Jari Ketomaa dostal na konci dopolední sekce do čela, opanoval všechny 3 zkoušky odpolední sekce a na čele si vybudoval 12,1s vedení před Breenem s Peugetom S2000. Na RZ8 přišel o třetí příčku Francois Delecour s Peugeotem 207 S2000, když se před něj dostal ruský soutěžák Lukyanuk s Lancerem Evo X.
Skvělé se odpoledne prezentoval Jan Černý. Český mladík zajel jeden čtvrtý a jeden druhý čas a po dnešní etapě si drží skvělou 6. pozici! Jaroslav Orsák je 18. a Antonín Tlusťák drží 24. pozici.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC 1:09:19,9 --- 2. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 +12,1 3. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +1:03,4 4. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +1:17,4 5. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +2:22,3 6. J. Černý - P. Kohout Škoda Fabia S2000 +2:32,0 7. S. Plangi - M. Sarapuu Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2:36,9 8. M. Svilis - T. Pukis Mitsubishi Lancer Evo VIII +2:45,1 9. R. Kisiels - A. Ronis Mini Countryman S2000 1,6T +10s +2:51,3 10. T. Korge - E. Pints Mitsubishi Lancer Evo IX +2:54,5Po RZ6:
Dnes dopoledne byly na programu tři měřené testy a odpoledne na posádky čekají další tři zkoušky. Na RZ4 a RZ5 byl nejrychlejší Breen, Jari Ketomaa na něj ale nikdy neztratil moc (+3,7s a +0,6s). Na RZ6 zvítězil Fin a dostal se tak o jednu sekundu do vedení. Třetí místo si i nadále drží Francois Delecour.
Na hezké šesté místo se z 15. po RZ3 dostal Jan Černý s Fabií S2000. Jaromír Orsák se se svým Mitsubishi Lancer Evo IX drží na průběžném čtrnáctém místě.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC 51:29,6 --- 2. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 +1,0 3. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +45,0 4. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +49,6 5. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +1:39,5 6. J. Černý - P. Kohout Škoda Fabia S2000 +1:55,5 7. R. Kisiels - A. Ronis Mini Countryman S2000 1,6T +10s +1:56,4 8. S. Plangi - M. Sarapuu Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2:01,4 9. V. Pushkar - I. Mishin Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2:09,7 10. A. Egle - A. Dauga Mitsubishi Lancer Evo X +2:40,5Po RZ3:
V pátek byly na programu tři rychlostní zkoušky. Zcela podle předpokladů si to o vítězství začali rozdávat dva hlavní favorité soutěže - Crag Breen s vozem Peugeot 207 S2000 s tovární podporou a Jari Ketomaa s Fordem Fiesta RRC s podporou pneumatikářské společnosti D-MACK. Po pátku má mírně navrch Ir, který porazil Fina na všech zkouškách. Pozici za touto dvojicí drží legendární Delecour s Peugeotem 207 S2000, který zde původně startovat neměl.
Až za první desítkou je s vozem Mini JCW S2000 1,6T poprvé startující domácí Kisiels. Také Češi na nejlepší desítku zatím nemají. Nejrychlejším českým zástupcem je Jan Černý s Fabii S2000 na 15. místě. 20. pozici drží Jaroslav Orsák s Mitsubishi Lancer Evo IX a až 31. je Antonín Tlusťák s Fabii S2000. Během pátku se jelo spíše na zmrzlé šotolině než na sněhu.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 22:15,4 --- 2. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC +6,4 3. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +12,1 4. J. Vorobjovs - G. Zičans Mitsubishi Lancer Evo X +35,2 5. M. Svilis - I. Pukis Mitsubishi Lancer Evo IX +36,3 6. T. Korge - E. Pints Mitsubishi Lancer Evo IX +45,2 7. J. Feldmanis - A. Jesse Mitsubishi Lancer Evo X R4 +48,9 8. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +50,8 9. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +52,7 10. S. Plangi - M. Sarapuu Mitsubishi Lancer Evo X R4 +59,4Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.