AKTUALIZACE V CÍLI; O víkendu je na programu druhý díl ME v rally, lotyšská Rally Liepaja-Ventspils. Posádky by měli změřit svoje síly na sněžných tratích.
Po RZ15:
Dnes dopoledne byly na programu tři měřené zkoušky a na všech třech byl nejrychlejší Jari Ketomaa se svým Fordem Fiesta RRC. Na RZ 11 se na průběžně třetí místo dostal Francois Delecour na Peugeotu. Na pátou příčku se na úkor Švedase posunul náš Jan Černý s Fabií S2000. Po RZ 12 se na dvanácté místo posunul Jaroslav Orsák, Antonín Tlusťák byl 22. a Vojtěch Štajf 23.
Po servisu na posádky čekaly ještě tři měřené testy. Nejrychlejší časy si na těchto zkouškách rozdělili Breen, Ketomaa a na poslední zkoušce rally byl nejrychlejší Jan Černý. Orsák nakonec dojel 11., Tlusťák 21 a Štajf 22.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC 2:08:15,7 --- 2. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 +31,0 3. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +2:47,5 4. J. Černý - P. Kohout Škoda Fabia S2000 +3:03,4 5. M. Svilis - T. Pukis Mitsubishi Lancer Evo VIII +5:24,7 6. J. Feldmanis - A. Jesse Mitsubishi Lancer Evo X R4 +5:35,9 7. R. Kisiels - A. Ronis Mini Countryman S2000 1,6T +10s +5:46,3 8. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +5:55,7 9. A. Egle - A. Dauga Mitsubishi Lancer Evo X +7:39,5 10. R. Jeets - A. Toom Mitsubishi Lancer Evo X +8:37,6Po RZ9:
Poté, co se Jari Ketomaa dostal na konci dopolední sekce do čela, opanoval všechny 3 zkoušky odpolední sekce a na čele si vybudoval 12,1s vedení před Breenem s Peugetom S2000. Na RZ8 přišel o třetí příčku Francois Delecour s Peugeotem 207 S2000, když se před něj dostal ruský soutěžák Lukyanuk s Lancerem Evo X.
Skvělé se odpoledne prezentoval Jan Černý. Český mladík zajel jeden čtvrtý a jeden druhý čas a po dnešní etapě si drží skvělou 6. pozici! Jaroslav Orsák je 18. a Antonín Tlusťák drží 24. pozici.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC 1:09:19,9 --- 2. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 +12,1 3. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +1:03,4 4. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +1:17,4 5. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +2:22,3 6. J. Černý - P. Kohout Škoda Fabia S2000 +2:32,0 7. S. Plangi - M. Sarapuu Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2:36,9 8. M. Svilis - T. Pukis Mitsubishi Lancer Evo VIII +2:45,1 9. R. Kisiels - A. Ronis Mini Countryman S2000 1,6T +10s +2:51,3 10. T. Korge - E. Pints Mitsubishi Lancer Evo IX +2:54,5Po RZ6:
Dnes dopoledne byly na programu tři měřené testy a odpoledne na posádky čekají další tři zkoušky. Na RZ4 a RZ5 byl nejrychlejší Breen, Jari Ketomaa na něj ale nikdy neztratil moc (+3,7s a +0,6s). Na RZ6 zvítězil Fin a dostal se tak o jednu sekundu do vedení. Třetí místo si i nadále drží Francois Delecour.
Na hezké šesté místo se z 15. po RZ3 dostal Jan Černý s Fabií S2000. Jaromír Orsák se se svým Mitsubishi Lancer Evo IX drží na průběžném čtrnáctém místě.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC 51:29,6 --- 2. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 +1,0 3. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +45,0 4. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +49,6 5. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +1:39,5 6. J. Černý - P. Kohout Škoda Fabia S2000 +1:55,5 7. R. Kisiels - A. Ronis Mini Countryman S2000 1,6T +10s +1:56,4 8. S. Plangi - M. Sarapuu Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2:01,4 9. V. Pushkar - I. Mishin Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2:09,7 10. A. Egle - A. Dauga Mitsubishi Lancer Evo X +2:40,5Po RZ3:
V pátek byly na programu tři rychlostní zkoušky. Zcela podle předpokladů si to o vítězství začali rozdávat dva hlavní favorité soutěže - Crag Breen s vozem Peugeot 207 S2000 s tovární podporou a Jari Ketomaa s Fordem Fiesta RRC s podporou pneumatikářské společnosti D-MACK. Po pátku má mírně navrch Ir, který porazil Fina na všech zkouškách. Pozici za touto dvojicí drží legendární Delecour s Peugeotem 207 S2000, který zde původně startovat neměl.
Až za první desítkou je s vozem Mini JCW S2000 1,6T poprvé startující domácí Kisiels. Také Češi na nejlepší desítku zatím nemají. Nejrychlejším českým zástupcem je Jan Černý s Fabii S2000 na 15. místě. 20. pozici drží Jaroslav Orsák s Mitsubishi Lancer Evo IX a až 31. je Antonín Tlusťák s Fabii S2000. Během pátku se jelo spíše na zmrzlé šotolině než na sněhu.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. C. Breen - D. Moynihan Peugeot 207 S2000 22:15,4 --- 2. J. Ketomaa - K. Lindström Ford Fiesta RRC +6,4 3. F. Delecour - D. Savignoni Peugeot 207 S2000 +12,1 4. J. Vorobjovs - G. Zičans Mitsubishi Lancer Evo X +35,2 5. M. Svilis - I. Pukis Mitsubishi Lancer Evo IX +36,3 6. T. Korge - E. Pints Mitsubishi Lancer Evo IX +45,2 7. J. Feldmanis - A. Jesse Mitsubishi Lancer Evo X R4 +48,9 8. V. Švedas - Ž. Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X +50,8 9. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +52,7 10. S. Plangi - M. Sarapuu Mitsubishi Lancer Evo X R4 +59,4Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.