Testy Fiesty R5 začaly, jaké jsou první dojmy a jak pokračují práce?

Ford
Ford, foto: www.fiestas2000.com
iM2 2. února 2013 21:41
Sdílej:

S testy nové Fiesty R5 začal Matthew Wilson, jeho první poznatky jsou pozitivní.

M-Sport neustále pracuje na vývoji Fordu Fiesta RS WRC, mimo to ale také v dílnách týmů vzniká nový speciál Fiesta R5. Vozy R5 budou v budoucnu startovat například v šampionátech WRC2 nebo ERC. Jedná se tedy prakticky o náhradu vozu kategorie S2000. Peugeot už testy s Cragem Breenem a Bryanem Bouffierem zahájil, M-Sport již také.

Za volantem seděl při prvních kilometrech Matthew Wilson. Práce na vozu probíhaly na šotolinových lesních cestách kolem sídla M-Sportu v Cumbrii, v oblasti Greystoke. Tato cesta funguje u M-Sportu jako jejich testovací trať pro vývoj všech rallyových speciálů. V této oblasti lze cesty různě kombinovat a simulovat tak podmínky na reálných zkouškách z MS. 

Z optického hlediska se verze R5 moc neodlišuje od verzí S2000 a RRC (pokud si odmyslíme facelift vozu). Zato pod kapotou se jedná z 90 % o zcela jiné auto (vice o R5 promluvil Malcolm Wilson v rozhovoru). R5 by neměla být jen levnější než S2000/RRC, ale také by měla být jednodušší na údržbu. Během testů se tým zaměřil jak na spolehlivost tak i na rychlost.

Matthew Wilson byl testovacím jezdcem i při vývoji speciálu WRC

"S autem jsme udělali velký pokrok. Na to, že se jedná o auto, které právě vyjelo z naší továrny, tak jede skvěle. Testovali jsme zatím především spolehlivost v podmínkách soutěže MS. Odpoledne jsme se už zaměřili na nastavení. Ještě nás čeká hodně testovacích kilometrů a na voze musíme zapracovat, ale pro začátek to nebylo vůbec špatné. Nová Fiesta R5 bude konkurenceschopné auto," řekl večer po testu Wilson. 

Na fotky z testů se podívejte zde.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.