Testy Fiesty R5 začaly, jaké jsou první dojmy a jak pokračují práce?

Ford
Ford, foto: www.fiestas2000.com
iM2 2. února 2013 21:41
Sdílej:

S testy nové Fiesty R5 začal Matthew Wilson, jeho první poznatky jsou pozitivní.

M-Sport neustále pracuje na vývoji Fordu Fiesta RS WRC, mimo to ale také v dílnách týmů vzniká nový speciál Fiesta R5. Vozy R5 budou v budoucnu startovat například v šampionátech WRC2 nebo ERC. Jedná se tedy prakticky o náhradu vozu kategorie S2000. Peugeot už testy s Cragem Breenem a Bryanem Bouffierem zahájil, M-Sport již také.

Za volantem seděl při prvních kilometrech Matthew Wilson. Práce na vozu probíhaly na šotolinových lesních cestách kolem sídla M-Sportu v Cumbrii, v oblasti Greystoke. Tato cesta funguje u M-Sportu jako jejich testovací trať pro vývoj všech rallyových speciálů. V této oblasti lze cesty různě kombinovat a simulovat tak podmínky na reálných zkouškách z MS. 

Z optického hlediska se verze R5 moc neodlišuje od verzí S2000 a RRC (pokud si odmyslíme facelift vozu). Zato pod kapotou se jedná z 90 % o zcela jiné auto (vice o R5 promluvil Malcolm Wilson v rozhovoru). R5 by neměla být jen levnější než S2000/RRC, ale také by měla být jednodušší na údržbu. Během testů se tým zaměřil jak na spolehlivost tak i na rychlost.

Matthew Wilson byl testovacím jezdcem i při vývoji speciálu WRC

"S autem jsme udělali velký pokrok. Na to, že se jedná o auto, které právě vyjelo z naší továrny, tak jede skvěle. Testovali jsme zatím především spolehlivost v podmínkách soutěže MS. Odpoledne jsme se už zaměřili na nastavení. Ještě nás čeká hodně testovacích kilometrů a na voze musíme zapracovat, ale pro začátek to nebylo vůbec špatné. Nová Fiesta R5 bude konkurenceschopné auto," řekl večer po testu Wilson. 

Na fotky z testů se podívejte zde.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?