S testy nové Fiesty R5 začal Matthew Wilson, jeho první poznatky jsou pozitivní.
M-Sport neustále pracuje na vývoji Fordu Fiesta RS WRC, mimo to ale také v dílnách týmů vzniká nový speciál Fiesta R5. Vozy R5 budou v budoucnu startovat například v šampionátech WRC2 nebo ERC. Jedná se tedy prakticky o náhradu vozu kategorie S2000. Peugeot už testy s Cragem Breenem a Bryanem Bouffierem zahájil, M-Sport již také.
Za volantem seděl při prvních kilometrech Matthew Wilson. Práce na vozu probíhaly na šotolinových lesních cestách kolem sídla M-Sportu v Cumbrii, v oblasti Greystoke. Tato cesta funguje u M-Sportu jako jejich testovací trať pro vývoj všech rallyových speciálů. V této oblasti lze cesty různě kombinovat a simulovat tak podmínky na reálných zkouškách z MS.
Z optického hlediska se verze R5 moc neodlišuje od verzí S2000 a RRC (pokud si odmyslíme facelift vozu). Zato pod kapotou se jedná z 90 % o zcela jiné auto (vice o R5 promluvil Malcolm Wilson v rozhovoru). R5 by neměla být jen levnější než S2000/RRC, ale také by měla být jednodušší na údržbu. Během testů se tým zaměřil jak na spolehlivost tak i na rychlost.
Matthew Wilson byl testovacím jezdcem i při vývoji speciálu WRC
"S autem jsme udělali velký pokrok. Na to, že se jedná o auto, které právě vyjelo z naší továrny, tak jede skvěle. Testovali jsme zatím především spolehlivost v podmínkách soutěže MS. Odpoledne jsme se už zaměřili na nastavení. Ještě nás čeká hodně testovacích kilometrů a na voze musíme zapracovat, ale pro začátek to nebylo vůbec špatné. Nová Fiesta R5 bude konkurenceschopné auto," řekl večer po testu Wilson.
Na fotky z testů se podívejte zde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?