S testy nové Fiesty R5 začal Matthew Wilson, jeho první poznatky jsou pozitivní.
M-Sport neustále pracuje na vývoji Fordu Fiesta RS WRC, mimo to ale také v dílnách týmů vzniká nový speciál Fiesta R5. Vozy R5 budou v budoucnu startovat například v šampionátech WRC2 nebo ERC. Jedná se tedy prakticky o náhradu vozu kategorie S2000. Peugeot už testy s Cragem Breenem a Bryanem Bouffierem zahájil, M-Sport již také.
Za volantem seděl při prvních kilometrech Matthew Wilson. Práce na vozu probíhaly na šotolinových lesních cestách kolem sídla M-Sportu v Cumbrii, v oblasti Greystoke. Tato cesta funguje u M-Sportu jako jejich testovací trať pro vývoj všech rallyových speciálů. V této oblasti lze cesty různě kombinovat a simulovat tak podmínky na reálných zkouškách z MS.
Z optického hlediska se verze R5 moc neodlišuje od verzí S2000 a RRC (pokud si odmyslíme facelift vozu). Zato pod kapotou se jedná z 90 % o zcela jiné auto (vice o R5 promluvil Malcolm Wilson v rozhovoru). R5 by neměla být jen levnější než S2000/RRC, ale také by měla být jednodušší na údržbu. Během testů se tým zaměřil jak na spolehlivost tak i na rychlost.
Matthew Wilson byl testovacím jezdcem i při vývoji speciálu WRC
"S autem jsme udělali velký pokrok. Na to, že se jedná o auto, které právě vyjelo z naší továrny, tak jede skvěle. Testovali jsme zatím především spolehlivost v podmínkách soutěže MS. Odpoledne jsme se už zaměřili na nastavení. Ještě nás čeká hodně testovacích kilometrů a na voze musíme zapracovat, ale pro začátek to nebylo vůbec špatné. Nová Fiesta R5 bude konkurenceschopné auto," řekl večer po testu Wilson.
Na fotky z testů se podívejte zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.