Tento týden začaly další testy nového vozu Peugeot 208 R5. Testovalo se znovu na šotolině ve Francii a za volant usedl Craig Breen.
Není tomu dlouho, co se stal Craig Breen továrním jezdcem Peugeotu a zúčastní se seriálu mistrovství Evropy s Peugeotem 207 S2000. Momentálně se tento mladý Ir podílí na vývoji nového Peugeotu 208 R5. Jako první usedl do tohoto vozu v prosinci minulého roku Bryan Bouffier. Čtyřdenní test se koná na jihu Francie v okolí Riboux a znovu se testuje na šotolině.
"Je to skvělé testovat 208 R5," říká Craig Breen. "Auto jede opravdu dobře. Velmi dobré jsou brzdy a také převodovka. Občas vedla trať v obtížných podmínkách, ale brzdy na R5 jsou jedinečné a cítil jsem se velmi jistý. Velmi snadno se řadí a převodovka funguje perfektně. Líbil se mi i motor, který má nezvyklý moment. Cítil jsem, že se auto zlepšuje každým průjezdem. Byl to opravdu parádní den," dodává Breen.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?