Příští týden odstartuje druhá soutěž mistrovství Evropy, jenž se pojede v Lotyšsku a na startu bude celkem 41 posádek v rámci ME. Z toho dokonce sedm jich bude z České republiky.
Již příští týden budeme moci sledovat již druhý podnik nově zrozeného seriálu mistrovství Evropy. Poprvé je do kalendáře zahrnuta lotyšská Rally Liepaja-Ventspils. Jedná se o čistě zimní soutěž. Na startu této soutěže budeme moci vidět celkem 41 posádek v rámci mistrovství Evropy. Z toho dokonce sedm jich bude z Čech. Se startovním číslem 1 sjede ze startovní rampy největší favorit Jari Ketomaa na Fordu Fiesta RRC. Za ním následuje irský talent Craig Breen s 207 S2000 a první trojku uzavírá legendární Francouz Francois Delecour, pro něhož to bude druhá soutěž v letošním roce. Dále můžeme vidět ve startovním poli dvě Fabie S2000 a to Honzy Černého a Antonína Tlusťáka. Mezi produkčními vozy máme taktéž dvě posádky a to Jaroslava Orsáka a Vojtěcha Štajfa. Do Lotyšska přivezou dvě nestárnoucí Hondy Civic Vti Ondřej Bisaha a Zbyněk Baller. Tuto dvojici ve dvoukolkách doplní ještě Jiří Sojka s Jindřiškou Žákovou.
Tím, kdo by chtěl míchat kartami v popředí výsledkové listině jsou také dva velmi rychlí piloti na produkčních vozech a to Rus Alexey Lukyanuk a Estonec Siim Plangi. Největším favoritem dvoukolek je Rakušan Hannes Danzinger na Renaultu Clio R3, který zvítězil již v úvodní soutěži, na domácí Janner Rallye. Následovat by ho měl domácí Sirmacis nebo Ital Elwis Chentre s Fabií R2.
Kompletní seznam přihlášených zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?