Příští týden odstartuje druhá soutěž mistrovství Evropy, jenž se pojede v Lotyšsku a na startu bude celkem 41 posádek v rámci ME. Z toho dokonce sedm jich bude z České republiky.
Již příští týden budeme moci sledovat již druhý podnik nově zrozeného seriálu mistrovství Evropy. Poprvé je do kalendáře zahrnuta lotyšská Rally Liepaja-Ventspils. Jedná se o čistě zimní soutěž. Na startu této soutěže budeme moci vidět celkem 41 posádek v rámci mistrovství Evropy. Z toho dokonce sedm jich bude z Čech. Se startovním číslem 1 sjede ze startovní rampy největší favorit Jari Ketomaa na Fordu Fiesta RRC. Za ním následuje irský talent Craig Breen s 207 S2000 a první trojku uzavírá legendární Francouz Francois Delecour, pro něhož to bude druhá soutěž v letošním roce. Dále můžeme vidět ve startovním poli dvě Fabie S2000 a to Honzy Černého a Antonína Tlusťáka. Mezi produkčními vozy máme taktéž dvě posádky a to Jaroslava Orsáka a Vojtěcha Štajfa. Do Lotyšska přivezou dvě nestárnoucí Hondy Civic Vti Ondřej Bisaha a Zbyněk Baller. Tuto dvojici ve dvoukolkách doplní ještě Jiří Sojka s Jindřiškou Žákovou.
Tím, kdo by chtěl míchat kartami v popředí výsledkové listině jsou také dva velmi rychlí piloti na produkčních vozech a to Rus Alexey Lukyanuk a Estonec Siim Plangi. Největším favoritem dvoukolek je Rakušan Hannes Danzinger na Renaultu Clio R3, který zvítězil již v úvodní soutěži, na domácí Janner Rallye. Následovat by ho měl domácí Sirmacis nebo Ital Elwis Chentre s Fabií R2.
Kompletní seznam přihlášených zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.