Jako první začal vůz R5 testovat Peugeot. Přesto bude jako první k dostaní Ford Fiesta R5.
Již před Vánocemi začal Peugeot s testy nového modoelu Peugeot 208 R5 a od listopadu budou tyto vozy k dostání. Přestože jsou Francouzi průkopníky ve vývoji nové generace vozů, tak jako první budou k dostání vozy Ford Fiesta R5. M-Sport tedy bude vůbec první společností, která začne nabízet vozy R5. "Doufám, že nejpozději v polovině sezóny uvidíme Fiestu R5 na soutěžních tratích," říká šéf M-Sportu Malcolm Wilson.
"Našim cílem je homologace vozu, jenž se má uskutečnit v dubnu a v tomto týdnu začneme testovat. Myslím, že máme dostatek zkušeností, aby jsme věděli, co děláme a potom, co jsem doposud viděl z auta, tak jsem si jist, že to bude dobré. Bude to další velký projekt." Wilson taktéž popřel spekulace o tom, že by se jeho syn Matthew měl zúčastnit šampionátu WRC2 s Fiestou R5. "Je to nedorozumění. K takovému programu v současné době chybí sponzor."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?