Citroen neklade důraz na vývoj a stavbu vozů RRC, ale hlavním úkolem je vývoj speciálu do kategorie R5.
V loňském roce proběhla při Rally du Valais dlouho očekávaná premiéra Citroenu DS3 RRC, se kterým se představil Belgičan Pieter Tsjoen. Citroen ovšem nadále tento vůz vyvíjet nebude. Jeden vůz ale s jistotou v letošním roce uvidíme a to v rámci mistrovství středního východu (MERC), kde s ním představí Khalid Al-Qassimi, jenž chce útočit na titul.
"Na autě jsme udělali pouze menší vývojové práce pro Khalida," říká šéftechnik Xavier Mastelan-Pinon. "Před Vánoci jsme měli velký test a Khalid byl velmi šťastný, protože byl s DS3 rychlejší než s Fiestou a Peugeotem. První nasazení vozu očekáváme na Rally Katar, jenž se odehraje bezprostředně po Monte Carlu," dodává Mastelan-Pinon.
Ohledně konkurenceschopnosti DS3 RRC nikdo nepochybuje, i když zájem o tyto vozy je velký. Nicméně Citroen nemá v plánu nabídnou větší množství těchto vozů. "V tomto okamžiku existují některé projekty s DS3 RRC a některé možná uvidíme v mistrovství Evropy. Mnoho jich ale nebude. Možná mezi dvěmi až pěti vozy, avšak ve srovnání s M-Sportem je to velmi malé číslo. Tyto vozy budou přestaveny z vozů WRC, aby nebyly náklady tak vysoké, takže žádno nové vozy stavět nebudeme," říká k situaci Xavier Mastelan-Pinon.
Citroen v současné době především pracuje na vývoji nového vozu Citroen DS3 R5. Během dubna by měly začít první testy a na počátku října, při Francouzské Rally, se odehraje premiéra Citroenu DS3 R5.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?