Citroen neklade důraz na vývoj a stavbu vozů RRC, ale hlavním úkolem je vývoj speciálu do kategorie R5.
V loňském roce proběhla při Rally du Valais dlouho očekávaná premiéra Citroenu DS3 RRC, se kterým se představil Belgičan Pieter Tsjoen. Citroen ovšem nadále tento vůz vyvíjet nebude. Jeden vůz ale s jistotou v letošním roce uvidíme a to v rámci mistrovství středního východu (MERC), kde s ním představí Khalid Al-Qassimi, jenž chce útočit na titul.
"Na autě jsme udělali pouze menší vývojové práce pro Khalida," říká šéftechnik Xavier Mastelan-Pinon. "Před Vánoci jsme měli velký test a Khalid byl velmi šťastný, protože byl s DS3 rychlejší než s Fiestou a Peugeotem. První nasazení vozu očekáváme na Rally Katar, jenž se odehraje bezprostředně po Monte Carlu," dodává Mastelan-Pinon.
Ohledně konkurenceschopnosti DS3 RRC nikdo nepochybuje, i když zájem o tyto vozy je velký. Nicméně Citroen nemá v plánu nabídnou větší množství těchto vozů. "V tomto okamžiku existují některé projekty s DS3 RRC a některé možná uvidíme v mistrovství Evropy. Mnoho jich ale nebude. Možná mezi dvěmi až pěti vozy, avšak ve srovnání s M-Sportem je to velmi malé číslo. Tyto vozy budou přestaveny z vozů WRC, aby nebyly náklady tak vysoké, takže žádno nové vozy stavět nebudeme," říká k situaci Xavier Mastelan-Pinon.
Citroen v současné době především pracuje na vývoji nového vozu Citroen DS3 R5. Během dubna by měly začít první testy a na počátku října, při Francouzské Rally, se odehraje premiéra Citroenu DS3 R5.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?