Citroen neklade důraz na vývoj a stavbu vozů RRC, ale hlavním úkolem je vývoj speciálu do kategorie R5.
V loňském roce proběhla při Rally du Valais dlouho očekávaná premiéra Citroenu DS3 RRC, se kterým se představil Belgičan Pieter Tsjoen. Citroen ovšem nadále tento vůz vyvíjet nebude. Jeden vůz ale s jistotou v letošním roce uvidíme a to v rámci mistrovství středního východu (MERC), kde s ním představí Khalid Al-Qassimi, jenž chce útočit na titul.
"Na autě jsme udělali pouze menší vývojové práce pro Khalida," říká šéftechnik Xavier Mastelan-Pinon. "Před Vánoci jsme měli velký test a Khalid byl velmi šťastný, protože byl s DS3 rychlejší než s Fiestou a Peugeotem. První nasazení vozu očekáváme na Rally Katar, jenž se odehraje bezprostředně po Monte Carlu," dodává Mastelan-Pinon.
Ohledně konkurenceschopnosti DS3 RRC nikdo nepochybuje, i když zájem o tyto vozy je velký. Nicméně Citroen nemá v plánu nabídnou větší množství těchto vozů. "V tomto okamžiku existují některé projekty s DS3 RRC a některé možná uvidíme v mistrovství Evropy. Mnoho jich ale nebude. Možná mezi dvěmi až pěti vozy, avšak ve srovnání s M-Sportem je to velmi malé číslo. Tyto vozy budou přestaveny z vozů WRC, aby nebyly náklady tak vysoké, takže žádno nové vozy stavět nebudeme," říká k situaci Xavier Mastelan-Pinon.
Citroen v současné době především pracuje na vývoji nového vozu Citroen DS3 R5. Během dubna by měly začít první testy a na počátku října, při Francouzské Rally, se odehraje premiéra Citroenu DS3 R5.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?