Sébastien Loeb získal na Rally Monte Carlo své již 7. vítězství. Také zbývající dva piloti týmu, Dani Sordo a Mikko Hirvonen, udrželi své vozy na trati a zajistili tak francouzské značce velmi dobrý bodový příděl.
"Byl to zvláštní konec. Ale za těchto velmi těžkých povětrnostních podmínek to bylo rozumné rozhodnutí. Naším cílem bylo dostat dvě auta na podium, to se nám podařilo. Je skvělé vidět hned 4 DS3 WRC mezi nejlepšími 5," říká šéf týmu Yves Matton.
Dani Sordo těžil z chyby Evgeny Novikova a dostal se bez boje na 3. příčku, Mikko Hirvonen postoupil během jedné RZ hned o dvě místa vpřed, protože havaroval také Jari-Matti Latvala. Skvěle naopak zvládl tuto těžkou zkoušku Bryan Bouffier se soukromou DS3 WRC, když zajel nejrychlejší čas a celkově dokončil na pátém místě.
Sébastien Loeb díky vítězství vyrovnal rekord Tommyho Mäkkinena, když oba vyhráli Monte Carlo čtyřikrát v řadě. "Byla to speciální soutěž. Museli jsme si poradit se všemi možnými podmínkami. Nejjednoduší byla mokrá cesta. Myslím, že tohle je první Monte Carlo v mé kariéře, kdy jsem nepoužil žádné slicky. Dominovali jsme téměř od začátku. Toto vítězství si velmi užívám, je to moje zdejší poslední v kariéře."
Také navrátilec do týmu Citroën, Dani Sordo, je se ziskem pódia spokojen: "Za těchto podmínek je to velmi dobrý výsledek. Sice nás porazili oba Sébastienové, ale my jsme si jeli vlastní závod. Už se nemohu dočkat dalšího závodu."
I díky 4. místu Mikko Hirvonena má teď tovární Citroën Total Abu Dhabi WRT 19 bodový náskok mezi konstruktéry: "Na konci jsem měl štěstí. Jsem rád, že jsme v cíli a s výsledkem jsem spokojen."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?