Sébastien Loeb získal na Rally Monte Carlo své již 7. vítězství. Také zbývající dva piloti týmu, Dani Sordo a Mikko Hirvonen, udrželi své vozy na trati a zajistili tak francouzské značce velmi dobrý bodový příděl.
"Byl to zvláštní konec. Ale za těchto velmi těžkých povětrnostních podmínek to bylo rozumné rozhodnutí. Naším cílem bylo dostat dvě auta na podium, to se nám podařilo. Je skvělé vidět hned 4 DS3 WRC mezi nejlepšími 5," říká šéf týmu Yves Matton.
Dani Sordo těžil z chyby Evgeny Novikova a dostal se bez boje na 3. příčku, Mikko Hirvonen postoupil během jedné RZ hned o dvě místa vpřed, protože havaroval také Jari-Matti Latvala. Skvěle naopak zvládl tuto těžkou zkoušku Bryan Bouffier se soukromou DS3 WRC, když zajel nejrychlejší čas a celkově dokončil na pátém místě.
Sébastien Loeb díky vítězství vyrovnal rekord Tommyho Mäkkinena, když oba vyhráli Monte Carlo čtyřikrát v řadě. "Byla to speciální soutěž. Museli jsme si poradit se všemi možnými podmínkami. Nejjednoduší byla mokrá cesta. Myslím, že tohle je první Monte Carlo v mé kariéře, kdy jsem nepoužil žádné slicky. Dominovali jsme téměř od začátku. Toto vítězství si velmi užívám, je to moje zdejší poslední v kariéře."
Také navrátilec do týmu Citroën, Dani Sordo, je se ziskem pódia spokojen: "Za těchto podmínek je to velmi dobrý výsledek. Sice nás porazili oba Sébastienové, ale my jsme si jeli vlastní závod. Už se nemohu dočkat dalšího závodu."
I díky 4. místu Mikko Hirvonena má teď tovární Citroën Total Abu Dhabi WRT 19 bodový náskok mezi konstruktéry: "Na konci jsem měl štěstí. Jsem rád, že jsme v cíli a s výsledkem jsem spokojen."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?