Rada s Jugasem dojeli do Monaka

Rada, Martin - Jugas, Jaroslav
Rada, Martin - Jugas, Jaroslav, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
Ondřej Krajča 19. ledna 2013 10:54
Sdílej:

Dalo by se napsat, první mise splněna. Posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas ve večerních hodinách pokořila Monte Carlo a před poslední etapou „Nocí dlouhých ohňů“ figuruje na 28. místě absolutní klasifikace.

Ve třetí etapě, která posádky nasměrovala do Monaka, museli Rada s Jugasem zdolat tři testy o celkové délce 92 km - St. Jean en Royans, St. Nazaire le Desert a legendární Sisteron.

„V úvodní zkoušce to byla nádhera. Jen chvilku se jelo po asfaltu, pak už následovala jen krásná klouzačka v bílém království. Jen v některých sjezdech jsme vsadili na jistotu, neboť hodně klouzala záď alfy, což se odrazilo na dosaženém čase. Chuť jsme si spravili na druhém testu, který byl směsicí ledu, sněhu, štěrku a mokrých pasáží. Podmínky se měnily každou zatáčkou,“ vrací se ke třetí etapě Martin Rada.

Vrcholem dne byl slavný Sisteron (36,70 km), který byl naopak víceméně bez sněhu.

„Kromě pěti šesti kilometrů se jelo na suchu. Dokonce jsme zvažovali vzít si do rezervy slick, ale naštěstí jsme to zavrhli. Těch pět kilometrů bylo opravdu drsných a bez hrotu bychom tam s dvoukolkou neprojeli. Opravdu i třetí den byl velmi náročný, navíc nás čekal dlouhý přejezd a do Monte Carla jsme dorazili až kolem dvacáté hodiny,“ doplňuje pilot Alfy Romeo.

Dnes čeká na dvojici AGROTEC racing teamu poslední etapa s pěti rychlostními zkouška (108,5 km).

„Samozřejmě se nahoru na Col de Turini a na Luceram těšíme. Letos se jede Turini hned dvakrát v první sekci, pak ještě oba testy absolvujeme v noci. Stále tyto zkoušky považuji za jednu z nejnáročnějších částí Monte, a tak ještě není úplně vyhráno. Navíc tady v Monaku prší, takže nahoře očekávám sněžení…,“ přiznává Martin Rada.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?