Dalo by se napsat, první mise splněna. Posádka Martin Rada – Jaroslav Jugas ve večerních hodinách pokořila Monte Carlo a před poslední etapou „Nocí dlouhých ohňů“ figuruje na 28. místě absolutní klasifikace.
Ve třetí etapě, která posádky nasměrovala do Monaka, museli Rada s Jugasem zdolat tři testy o celkové délce 92 km - St. Jean en Royans, St. Nazaire le Desert a legendární Sisteron.
„V úvodní zkoušce to byla nádhera. Jen chvilku se jelo po asfaltu, pak už následovala jen krásná klouzačka v bílém království. Jen v některých sjezdech jsme vsadili na jistotu, neboť hodně klouzala záď alfy, což se odrazilo na dosaženém čase. Chuť jsme si spravili na druhém testu, který byl směsicí ledu, sněhu, štěrku a mokrých pasáží. Podmínky se měnily každou zatáčkou,“ vrací se ke třetí etapě Martin Rada.
Vrcholem dne byl slavný Sisteron (36,70 km), který byl naopak víceméně bez sněhu.
„Kromě pěti šesti kilometrů se jelo na suchu. Dokonce jsme zvažovali vzít si do rezervy slick, ale naštěstí jsme to zavrhli. Těch pět kilometrů bylo opravdu drsných a bez hrotu bychom tam s dvoukolkou neprojeli. Opravdu i třetí den byl velmi náročný, navíc nás čekal dlouhý přejezd a do Monte Carla jsme dorazili až kolem dvacáté hodiny,“ doplňuje pilot Alfy Romeo.
Dnes čeká na dvojici AGROTEC racing teamu poslední etapa s pěti rychlostními zkouška (108,5 km).
„Samozřejmě se nahoru na Col de Turini a na Luceram těšíme. Letos se jede Turini hned dvakrát v první sekci, pak ještě oba testy absolvujeme v noci. Stále tyto zkoušky považuji za jednu z nejnáročnějších částí Monte, a tak ještě není úplně vyhráno. Navíc tady v Monaku prší, takže nahoře očekávám sněžení…,“ přiznává Martin Rada.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.