Polo se včera dostalo do exkluzivní společnosti

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 17. ledna 2013 18:14
Sdílej:

Ne každému rallyautu se podařilo při prvním startu hned získat nejrychlejší čas na RZ. Volkswagen Polo R WRC se tak dostává do exluzivní společnosti.

Včera to byl hodně povedený start do nové éry: Sébastien Ogier na první ostré zkoušce, kterou Polo kdy jelo, zajel nejrychlejší čas. Navíc se jednalo o nejrychlejší čas na zkoušce takové legendy, jakou Rally Monte Carlo bezesporu je. Tento výkon se tak zapíše do dějin. 

V minulosti takového výsledku dosáhly opravdu výjimečné vozy, kterých se při dnešních přísných pravidlech už asi nedočkáme. Komu se to tedy v minulosti povedlo? Tak například Sandro Munarimu, který vyhrál první zkoušku Rally Sanremo 1974 v Lancii Stratos nebo Hannu Mikkolovi  pri Rally Monte Carlo 1981 s Audi Qattro. 

Dalším pamětihodným výsledkem byla premiéra Citroënu Xsara WRC s Jesusem Purasem za volantem v Katalánsku 2001. Ovšem Španěl už dva roky předtím překvapil s Xsara KitCar, když také vyhrál hned první zkoušku. Stejné počiny se povedly Arminu Schwarzovi při Rally Monte Carlo 1992 s Toyotou Celica Turbo 4WD a v roce 1987 Bruno Sabymu také na Monte v Lancii Delta HF 4 WD.

První nejrychlejší čas nové generace vozů WRC drží P-G Andersson s Focusem RS WRC ze Švédska.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.