Ne každému rallyautu se podařilo při prvním startu hned získat nejrychlejší čas na RZ. Volkswagen Polo R WRC se tak dostává do exluzivní společnosti.
Včera to byl hodně povedený start do nové éry: Sébastien Ogier na první ostré zkoušce, kterou Polo kdy jelo, zajel nejrychlejší čas. Navíc se jednalo o nejrychlejší čas na zkoušce takové legendy, jakou Rally Monte Carlo bezesporu je. Tento výkon se tak zapíše do dějin.
V minulosti takového výsledku dosáhly opravdu výjimečné vozy, kterých se při dnešních přísných pravidlech už asi nedočkáme. Komu se to tedy v minulosti povedlo? Tak například Sandro Munarimu, který vyhrál první zkoušku Rally Sanremo 1974 v Lancii Stratos nebo Hannu Mikkolovi pri Rally Monte Carlo 1981 s Audi Qattro.
Dalším pamětihodným výsledkem byla premiéra Citroënu Xsara WRC s Jesusem Purasem za volantem v Katalánsku 2001. Ovšem Španěl už dva roky předtím překvapil s Xsara KitCar, když také vyhrál hned první zkoušku. Stejné počiny se povedly Arminu Schwarzovi při Rally Monte Carlo 1992 s Toyotou Celica Turbo 4WD a v roce 1987 Bruno Sabymu také na Monte v Lancii Delta HF 4 WD.
První nejrychlejší čas nové generace vozů WRC drží P-G Andersson s Focusem RS WRC ze Švédska.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.