Ne každému rallyautu se podařilo při prvním startu hned získat nejrychlejší čas na RZ. Volkswagen Polo R WRC se tak dostává do exluzivní společnosti.
Včera to byl hodně povedený start do nové éry: Sébastien Ogier na první ostré zkoušce, kterou Polo kdy jelo, zajel nejrychlejší čas. Navíc se jednalo o nejrychlejší čas na zkoušce takové legendy, jakou Rally Monte Carlo bezesporu je. Tento výkon se tak zapíše do dějin.
V minulosti takového výsledku dosáhly opravdu výjimečné vozy, kterých se při dnešních přísných pravidlech už asi nedočkáme. Komu se to tedy v minulosti povedlo? Tak například Sandro Munarimu, který vyhrál první zkoušku Rally Sanremo 1974 v Lancii Stratos nebo Hannu Mikkolovi pri Rally Monte Carlo 1981 s Audi Qattro.
Dalším pamětihodným výsledkem byla premiéra Citroënu Xsara WRC s Jesusem Purasem za volantem v Katalánsku 2001. Ovšem Španěl už dva roky předtím překvapil s Xsara KitCar, když také vyhrál hned první zkoušku. Stejné počiny se povedly Arminu Schwarzovi při Rally Monte Carlo 1992 s Toyotou Celica Turbo 4WD a v roce 1987 Bruno Sabymu také na Monte v Lancii Delta HF 4 WD.
První nejrychlejší čas nové generace vozů WRC drží P-G Andersson s Focusem RS WRC ze Švédska.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?