Ne každému rallyautu se podařilo při prvním startu hned získat nejrychlejší čas na RZ. Volkswagen Polo R WRC se tak dostává do exluzivní společnosti.
Včera to byl hodně povedený start do nové éry: Sébastien Ogier na první ostré zkoušce, kterou Polo kdy jelo, zajel nejrychlejší čas. Navíc se jednalo o nejrychlejší čas na zkoušce takové legendy, jakou Rally Monte Carlo bezesporu je. Tento výkon se tak zapíše do dějin.
V minulosti takového výsledku dosáhly opravdu výjimečné vozy, kterých se při dnešních přísných pravidlech už asi nedočkáme. Komu se to tedy v minulosti povedlo? Tak například Sandro Munarimu, který vyhrál první zkoušku Rally Sanremo 1974 v Lancii Stratos nebo Hannu Mikkolovi pri Rally Monte Carlo 1981 s Audi Qattro.
Dalším pamětihodným výsledkem byla premiéra Citroënu Xsara WRC s Jesusem Purasem za volantem v Katalánsku 2001. Ovšem Španěl už dva roky předtím překvapil s Xsara KitCar, když také vyhrál hned první zkoušku. Stejné počiny se povedly Arminu Schwarzovi při Rally Monte Carlo 1992 s Toyotou Celica Turbo 4WD a v roce 1987 Bruno Sabymu také na Monte v Lancii Delta HF 4 WD.
První nejrychlejší čas nové generace vozů WRC drží P-G Andersson s Focusem RS WRC ze Švédska.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?