Premiérový start nové tovární posádky Lappi/Ferm skončil v Monte Carlu po jezdecké chybě již ve druhé RZ kvůli poškozenému zavěšení levého předního kola.
Premiérový start tovární posádky týmu ŠKODA Motorsport Esapekka Lappi/Janne Ferm začal vítězstvím v kategorii WRC-2 v první rychlostní zkoušce na legendární Rally Monte Carlo. V druhé erzetě však přišel předčasný konec. Důvod: poškození zavěšení předního kola.
V první rychlostní zkoušce (37 km) Lappi s Fermem poškodili po nárazu do skály zavěšení levého předního kola. I přes to ještě tuto erzetu dokonce vyhráli. V následující rychlostní zkoušce je však poškození vozu donutilo zastavit a ze soutěže odstoupit. Vzhledem k tomu, že letošní ročník nepovoluje možnost pokračování v soutěži v rámci tzv. superrally, jde o odstoupení definitivní.
Esapekka Lappi neskrývá zklamání: „Je nám to s ohledem na všechny členy týmu moc líto. Soutěž pro nás skončila dříve, než vlastně pořádně začala. Jsme obrovsky zklamaní, první erzetu jsme – přes chybu, které jsme se v ní dopustili – vyhráli a cítili jsme se dobře. Na druhé zkoušce jsme pak byli nuceni, s ohledem na následky kolize, zastavit. Začátek sezony jsme si představovali jinak, budeme se snažit tento náš výpadek na další soutěži napravit.“
Rally Monte Carlo je nejstarší a zároveň jedna z nejtěžších soutěží světa. I letos panují na tratích náročné zimní podmínky, kdy se kombinuje zejména sníh s ledem, což klade vysoké nároky na všechny členy týmu i techniku. Na účastníky rally letos ve francouzských Alpách čeká 18 rychlostních zkoušek v celkové délce 482 km a 1352 km přejezdů. Rally Monte Carlo končí v neděli 20. ledna 2013.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?