Premiérový start nové tovární posádky Lappi/Ferm skončil v Monte Carlu po jezdecké chybě již ve druhé RZ kvůli poškozenému zavěšení levého předního kola.
Premiérový start tovární posádky týmu ŠKODA Motorsport Esapekka Lappi/Janne Ferm začal vítězstvím v kategorii WRC-2 v první rychlostní zkoušce na legendární Rally Monte Carlo. V druhé erzetě však přišel předčasný konec. Důvod: poškození zavěšení předního kola.
V první rychlostní zkoušce (37 km) Lappi s Fermem poškodili po nárazu do skály zavěšení levého předního kola. I přes to ještě tuto erzetu dokonce vyhráli. V následující rychlostní zkoušce je však poškození vozu donutilo zastavit a ze soutěže odstoupit. Vzhledem k tomu, že letošní ročník nepovoluje možnost pokračování v soutěži v rámci tzv. superrally, jde o odstoupení definitivní.
Esapekka Lappi neskrývá zklamání: „Je nám to s ohledem na všechny členy týmu moc líto. Soutěž pro nás skončila dříve, než vlastně pořádně začala. Jsme obrovsky zklamaní, první erzetu jsme – přes chybu, které jsme se v ní dopustili – vyhráli a cítili jsme se dobře. Na druhé zkoušce jsme pak byli nuceni, s ohledem na následky kolize, zastavit. Začátek sezony jsme si představovali jinak, budeme se snažit tento náš výpadek na další soutěži napravit.“
Rally Monte Carlo je nejstarší a zároveň jedna z nejtěžších soutěží světa. I letos panují na tratích náročné zimní podmínky, kdy se kombinuje zejména sníh s ledem, což klade vysoké nároky na všechny členy týmu i techniku. Na účastníky rally letos ve francouzských Alpách čeká 18 rychlostních zkoušek v celkové délce 482 km a 1352 km přejezdů. Rally Monte Carlo končí v neděli 20. ledna 2013.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.