Premiérový start nové tovární posádky Lappi/Ferm skončil v Monte Carlu po jezdecké chybě již ve druhé RZ kvůli poškozenému zavěšení levého předního kola.
Premiérový start tovární posádky týmu ŠKODA Motorsport Esapekka Lappi/Janne Ferm začal vítězstvím v kategorii WRC-2 v první rychlostní zkoušce na legendární Rally Monte Carlo. V druhé erzetě však přišel předčasný konec. Důvod: poškození zavěšení předního kola.
V první rychlostní zkoušce (37 km) Lappi s Fermem poškodili po nárazu do skály zavěšení levého předního kola. I přes to ještě tuto erzetu dokonce vyhráli. V následující rychlostní zkoušce je však poškození vozu donutilo zastavit a ze soutěže odstoupit. Vzhledem k tomu, že letošní ročník nepovoluje možnost pokračování v soutěži v rámci tzv. superrally, jde o odstoupení definitivní.
Esapekka Lappi neskrývá zklamání: „Je nám to s ohledem na všechny členy týmu moc líto. Soutěž pro nás skončila dříve, než vlastně pořádně začala. Jsme obrovsky zklamaní, první erzetu jsme – přes chybu, které jsme se v ní dopustili – vyhráli a cítili jsme se dobře. Na druhé zkoušce jsme pak byli nuceni, s ohledem na následky kolize, zastavit. Začátek sezony jsme si představovali jinak, budeme se snažit tento náš výpadek na další soutěži napravit.“
Rally Monte Carlo je nejstarší a zároveň jedna z nejtěžších soutěží světa. I letos panují na tratích náročné zimní podmínky, kdy se kombinuje zejména sníh s ledem, což klade vysoké nároky na všechny členy týmu i techniku. Na účastníky rally letos ve francouzských Alpách čeká 18 rychlostních zkoušek v celkové délce 482 km a 1352 km přejezdů. Rally Monte Carlo končí v neděli 20. ledna 2013.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?