Po úvodních čtyřech rychlostních zkouškách Rallye Monte Carlo figuruje dvojice Martin Rada – Jaroslav Jugas na 34. místě absolutní klasifikace, tedy těsně za polovinou výsledkové listiny.
Harmonogram úvodního dne byl složen ze dvou sekcí, v každé čekaly na účastníky dva více než třicetikilometrové testy Le Moulinon (37,10 km) a Burzet (30,60 km). Nesoulad charakteru obou povrchů nutil posádky ke kompromisům ve volbě pneumatik, Martin Rada však měl jasno a celý úvodní den absolvoval na pneumatice s hrotem.
Rada s Jugasem vstoupili do závodu 42. časem, navíc jim parádně vyšel úvodní průjezd Burzetem. Do cíle dorazili v šestém nejrychlejším čase v nabité konkurenci dvoukolek a absolutně figurovali na konci třetí desítky.
„Na úvodním testu byla jen asi čtvrtina ledu či sněhu, spíše převažovalo bláto a mokrá, uklouzaná trať. Naopak na Burzetu se jelo vyjma nějakých čtyř kilometrů zcela na sněhu. A to naší alfě vyhovovalo. Díky těmto podmínkám jsme se dostali ve výsledcích hodně vysoko, až nás to samotné překvapilo,“ popsal Martin Rada.
„Obě erzety se vyznačují množstvím zídek, jede se kolem skal. Vše je velmi zrádné na defekty. Loni nás postihl, letos jsme úvod zvládli bez zaváhání. Dobře jsme zvolili gumy, profitovali jsme z určité znalosti tratí z minulých ročníků a určitě nám mírně nahrála i startovní pozice. S každým projetým autem se určitě rozsah ledu a sněhu zmenšoval,“ doplnil navigátor Jaroslav Jugas.
Tato slova se naplno potvrdila v odpolední sekci, kde se výrazně snížilo procento uklouzaných partií. Červená Alfa Romeo tak dosáhla dílčích časů na začátku čtvrté desítky, mírně se propadla i celkově.
„V těchto podmínkách zrychlily silnější dvoukolky tříd 5 či 6, citroëny či renaulty. Upřímně jim nelze konkurovat, jsou to opravdové ´závoďáky´. Ale my jsme byli se svým výkonem nadmíru spokojeni, druhé průjezdy byly místy hodně zrádné. Neustále se měnily podmínky, skoro od zatáčky k zatáčce,“ uvedl hustopečský jezdec.
„Navíc vzhledem k dlouhým přejezdům jsme si v podstatě neodpočinuli ani na přejezdech. Do časových kontrol jsme dojížděli skoro v naší minutě,“ uzavřel ohlédnutí za prvním dnem slavného Monte Jaroslav Jugas.
Ve druhé etapě čeká na posádku AGROTEC racing teamu šest rychlostních zkoušek na třech úsecích o celkové délce více než 130 kilometrů. Nejzrádnější budou oba průjezdy zkoušky se startem a cílem v St. Bonnetu.
„Uvidíme, jak bude trať druhého dne celkově vypadat, neboť počasí se tam zásadně změnilo až po seznamovacích jízdách,“ přiznává Martin Rada.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.