Slibný úvod hustopečského týmu

Rada, Martin - Jugas, Jaroslav
Rada, Martin - Jugas, Jaroslav, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
Ondřej Krajča 16. ledna 2013 22:24
Sdílej:

Po úvodních čtyřech rychlostních zkouškách Rallye Monte Carlo figuruje dvojice Martin Rada – Jaroslav Jugas na 34. místě absolutní klasifikace, tedy těsně za polovinou výsledkové listiny.

Harmonogram úvodního dne byl složen ze dvou sekcí, v každé čekaly na účastníky dva více než třicetikilometrové testy Le Moulinon (37,10 km) a Burzet (30,60 km). Nesoulad charakteru obou povrchů nutil posádky ke kompromisům ve volbě pneumatik, Martin Rada však měl jasno a celý úvodní den absolvoval na pneumatice s hrotem.

Rada s Jugasem vstoupili do závodu 42. časem, navíc jim parádně vyšel úvodní průjezd Burzetem. Do cíle dorazili v šestém nejrychlejším čase v nabité konkurenci dvoukolek a absolutně figurovali na konci třetí desítky.

„Na úvodním testu byla jen asi čtvrtina ledu či sněhu, spíše převažovalo bláto a mokrá, uklouzaná trať. Naopak na Burzetu se jelo vyjma nějakých čtyř kilometrů zcela na sněhu. A to naší alfě vyhovovalo. Díky těmto podmínkám jsme se dostali ve výsledcích hodně vysoko, až nás to samotné překvapilo,“ popsal Martin Rada.

„Obě erzety se vyznačují množstvím zídek, jede se kolem skal. Vše je velmi zrádné na defekty. Loni nás postihl, letos jsme úvod zvládli bez zaváhání. Dobře jsme zvolili gumy, profitovali jsme z určité znalosti tratí z minulých ročníků a určitě nám mírně nahrála i startovní pozice. S každým projetým autem se určitě rozsah ledu a sněhu zmenšoval,“ doplnil navigátor Jaroslav Jugas.

Tato slova se naplno potvrdila v odpolední sekci, kde se výrazně snížilo procento uklouzaných partií. Červená Alfa Romeo tak dosáhla dílčích časů na začátku čtvrté desítky, mírně se propadla i celkově.

„V těchto podmínkách zrychlily silnější dvoukolky tříd 5 či 6, citroëny či renaulty. Upřímně jim nelze konkurovat, jsou to opravdové ´závoďáky´. Ale my jsme byli se svým výkonem nadmíru spokojeni, druhé průjezdy byly místy hodně zrádné. Neustále se měnily podmínky, skoro od zatáčky k zatáčce,“ uvedl hustopečský jezdec.

„Navíc vzhledem k dlouhým přejezdům jsme si v podstatě neodpočinuli ani na přejezdech. Do časových kontrol jsme dojížděli skoro v naší minutě,“ uzavřel ohlédnutí za prvním dnem slavného Monte Jaroslav Jugas.

Ve druhé etapě čeká na posádku AGROTEC racing teamu šest rychlostních zkoušek na třech úsecích o celkové délce více než 130 kilometrů. Nejzrádnější budou oba průjezdy zkoušky se startem a cílem v St. Bonnetu.

„Uvidíme, jak bude trať druhého dne celkově vypadat, neboť počasí se tam zásadně změnilo až po seznamovacích jízdách,“ přiznává Martin Rada.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?