Slibný úvod hustopečského týmu

Rada, Martin - Jugas, Jaroslav
Rada, Martin - Jugas, Jaroslav, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
Ondřej Krajča 16. ledna 2013 22:24
Sdílej:

Po úvodních čtyřech rychlostních zkouškách Rallye Monte Carlo figuruje dvojice Martin Rada – Jaroslav Jugas na 34. místě absolutní klasifikace, tedy těsně za polovinou výsledkové listiny.

Harmonogram úvodního dne byl složen ze dvou sekcí, v každé čekaly na účastníky dva více než třicetikilometrové testy Le Moulinon (37,10 km) a Burzet (30,60 km). Nesoulad charakteru obou povrchů nutil posádky ke kompromisům ve volbě pneumatik, Martin Rada však měl jasno a celý úvodní den absolvoval na pneumatice s hrotem.

Rada s Jugasem vstoupili do závodu 42. časem, navíc jim parádně vyšel úvodní průjezd Burzetem. Do cíle dorazili v šestém nejrychlejším čase v nabité konkurenci dvoukolek a absolutně figurovali na konci třetí desítky.

„Na úvodním testu byla jen asi čtvrtina ledu či sněhu, spíše převažovalo bláto a mokrá, uklouzaná trať. Naopak na Burzetu se jelo vyjma nějakých čtyř kilometrů zcela na sněhu. A to naší alfě vyhovovalo. Díky těmto podmínkám jsme se dostali ve výsledcích hodně vysoko, až nás to samotné překvapilo,“ popsal Martin Rada.

„Obě erzety se vyznačují množstvím zídek, jede se kolem skal. Vše je velmi zrádné na defekty. Loni nás postihl, letos jsme úvod zvládli bez zaváhání. Dobře jsme zvolili gumy, profitovali jsme z určité znalosti tratí z minulých ročníků a určitě nám mírně nahrála i startovní pozice. S každým projetým autem se určitě rozsah ledu a sněhu zmenšoval,“ doplnil navigátor Jaroslav Jugas.

Tato slova se naplno potvrdila v odpolední sekci, kde se výrazně snížilo procento uklouzaných partií. Červená Alfa Romeo tak dosáhla dílčích časů na začátku čtvrté desítky, mírně se propadla i celkově.

„V těchto podmínkách zrychlily silnější dvoukolky tříd 5 či 6, citroëny či renaulty. Upřímně jim nelze konkurovat, jsou to opravdové ´závoďáky´. Ale my jsme byli se svým výkonem nadmíru spokojeni, druhé průjezdy byly místy hodně zrádné. Neustále se měnily podmínky, skoro od zatáčky k zatáčce,“ uvedl hustopečský jezdec.

„Navíc vzhledem k dlouhým přejezdům jsme si v podstatě neodpočinuli ani na přejezdech. Do časových kontrol jsme dojížděli skoro v naší minutě,“ uzavřel ohlédnutí za prvním dnem slavného Monte Jaroslav Jugas.

Ve druhé etapě čeká na posádku AGROTEC racing teamu šest rychlostních zkoušek na třech úsecích o celkové délce více než 130 kilometrů. Nejzrádnější budou oba průjezdy zkoušky se startem a cílem v St. Bonnetu.

„Uvidíme, jak bude trať druhého dne celkově vypadat, neboť počasí se tam zásadně změnilo až po seznamovacích jízdách,“ přiznává Martin Rada.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.