Letošní 30. ročník rakouské Jänner Rallye ovlivnila událost před samotným začátkem soutěže, kdy trojice jezdců přihlášená do mezinárodní části soutěže byla po přejímkách vyloučena.
Jednalo se o Hermanna Gassnera z Německa a dva české zástupce – Marcela Tučka a Jiřího Petráška. Přitom poslední jmenovaný byl s Mitsubishi Lancer Evo IX přihlášen za tým Semerád Rally, na který se od vyloučení sesypává hromada dotazů k této události.
"Vůz, který neprošel přejímkou, nebyl postaven z původního modelu RS. Model Mitsubishi Lancer EVO IX RS je pro přestavbu na soutěžní vůz výrobcem a tedy i homologací určen jako jediný správný. Vzhledem k tomu, že vozy přestavěné ze sériových modelů tolerují techničtí komisaři jen v národních šampionátech, ale již nikoliv v podnicích mistrovství světa či Evropy, došlo proto k vyloučení Jiřího Petráška i v Rakousku. Jirka Petrášek si auto nezapůjčil od nás a nepochází tedy z našich dílen. S Jirkou jsme se pouze dohodli, na startu pod naší licencí, s poskytnutím zázemí při soutěži. Mě osobně mrzí, že Jirka s námi nezkonzultoval skutečnost, že vůz nebyl postaven ze správného modelu, protože bychom mu jistě ušetřili nemalé peníze, které ho tato zkušenost stála," uvádí k události Josef Semerád. "Tohle prohlášení považujeme za důležité, protože na vyloučení jsme byli dotazováni i ze zahraničí a chceme tento fakt definitivně uvést na pravou míru," dodal šéf týmu Semerád Rally.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.