Letošní 30. ročník rakouské Jänner Rallye ovlivnila událost před samotným začátkem soutěže, kdy trojice jezdců přihlášená do mezinárodní části soutěže byla po přejímkách vyloučena.
Jednalo se o Hermanna Gassnera z Německa a dva české zástupce – Marcela Tučka a Jiřího Petráška. Přitom poslední jmenovaný byl s Mitsubishi Lancer Evo IX přihlášen za tým Semerád Rally, na který se od vyloučení sesypává hromada dotazů k této události.
"Vůz, který neprošel přejímkou, nebyl postaven z původního modelu RS. Model Mitsubishi Lancer EVO IX RS je pro přestavbu na soutěžní vůz výrobcem a tedy i homologací určen jako jediný správný. Vzhledem k tomu, že vozy přestavěné ze sériových modelů tolerují techničtí komisaři jen v národních šampionátech, ale již nikoliv v podnicích mistrovství světa či Evropy, došlo proto k vyloučení Jiřího Petráška i v Rakousku. Jirka Petrášek si auto nezapůjčil od nás a nepochází tedy z našich dílen. S Jirkou jsme se pouze dohodli, na startu pod naší licencí, s poskytnutím zázemí při soutěži. Mě osobně mrzí, že Jirka s námi nezkonzultoval skutečnost, že vůz nebyl postaven ze správného modelu, protože bychom mu jistě ušetřili nemalé peníze, které ho tato zkušenost stála," uvádí k události Josef Semerád. "Tohle prohlášení považujeme za důležité, protože na vyloučení jsme byli dotazováni i ze zahraničí a chceme tento fakt definitivně uvést na pravou míru," dodal šéf týmu Semerád Rally.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?