Pettera Solberg letos v MS neuvidíme, jeho staršímu bratrovi Henningovi se podařilo sehnat rozpočet na Rally Sweden. Nor má startovat s Fordem Fiesta RS WRC.
Vloni, kvůli problémům s hlavním sponzorem, společností Go Fast!, Henning Solberg nastoupil pouze do Rally Monte Carlo a Rally Sweden. Poté jsme jej už za volantem neviděli. Teď se Nor snaží o návrat. Ve Švédsku by měl startovat s Fiestou RS WRC. Tato informace je poměrně překvapivá, Henning totiž býval spojován s vozem Mini JCW WRC týmu Prodrive. Zde se nabízí spojení s Adaptou, s jejímž vozem měl ve Švédsku původně jet Eyvind Brynildsen (o jeho plánech jsme psali zde).
Celá situace má ale háček. Henning poslal svoji přihlášku až po vypršení oficiálního termínu. Organizátoři již mezitím odeslali seznam přihlášených na FIA, a tak teď musí Solberg čekat, zda-li ho FIA na seznam dodatečně zařadí.
Šéf soutěže, Bertil Klarin, věří, že od FIA svolení dostane: "Meli bychom být přece rádi za každého jezdce, který chce startovat." Henning, který právě oslavil 40. narozeniny, má se Švédskem spoustu zkušeností. Vloni obsadil na zimní klasice 7. místo. Pokud by jeho start vyšel, na startu bychom měli 21 aut kategorie WRC.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?