Pettera Solberg letos v MS neuvidíme, jeho staršímu bratrovi Henningovi se podařilo sehnat rozpočet na Rally Sweden. Nor má startovat s Fordem Fiesta RS WRC.
Vloni, kvůli problémům s hlavním sponzorem, společností Go Fast!, Henning Solberg nastoupil pouze do Rally Monte Carlo a Rally Sweden. Poté jsme jej už za volantem neviděli. Teď se Nor snaží o návrat. Ve Švédsku by měl startovat s Fiestou RS WRC. Tato informace je poměrně překvapivá, Henning totiž býval spojován s vozem Mini JCW WRC týmu Prodrive. Zde se nabízí spojení s Adaptou, s jejímž vozem měl ve Švédsku původně jet Eyvind Brynildsen (o jeho plánech jsme psali zde).
Celá situace má ale háček. Henning poslal svoji přihlášku až po vypršení oficiálního termínu. Organizátoři již mezitím odeslali seznam přihlášených na FIA, a tak teď musí Solberg čekat, zda-li ho FIA na seznam dodatečně zařadí.
Šéf soutěže, Bertil Klarin, věří, že od FIA svolení dostane: "Meli bychom být přece rádi za každého jezdce, který chce startovat." Henning, který právě oslavil 40. narozeniny, má se Švédskem spoustu zkušeností. Vloni obsadil na zimní klasice 7. místo. Pokud by jeho start vyšel, na startu bychom měli 21 aut kategorie WRC.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.