Pro modré barvy Subaru Czech Duck Racing Teamu začala sezóna 2013 černobíle. Lumír Firla s Michalem Večerkou zvládli extrémně náročnou rakouskou Jänner Rallye na jedničku a dojeli si i se starším vozem Subaru Impreza N11 pro skvělé umístění. Bohužel Petr Kačírek a Marcela Ehlová udělali na osmé rychlostní zkoušce osudovou chybku a museli po havárii odstoupit.
O tom, že rakouská Jänner Rallye je vždy extrémně náročnou soutěží, není už dlouhá léta pochyb. Letos její obtížnost umocnilo velmi nevlídné, deštivé a mlhavé počasí, přičemž na tratích se střídaly nejen tradiční sníh a led, ale zejména asfalt a velká spousta bláta. „Musím říct, že jsem nikdy nebyl příznivcem různých ´protikatovacích´ zábran, ale tentokrát bych se za ně dost často přimlouval,“ zamýšlel se v cíli soutěže Vojtěch Štajf, který byl v Rakousku v roli týmového kouče. „Nechtěl jsem m věřit vyprávění jezdců o množství vytahaného materiálu z krajnic, jel jsem se proto na rychlostní zkoušky na vlastní oči přesvědčit. Byl jsem pak opravdu zaskočen, jak moc (a někdy až nesmyslně) si někteří závodníci zkracují trať v zatáčkách, přičemž se pro vyšší startovní čísla opravdu radikálně mění podmínky. Na velké množství bláta na trati v pátek doplácel i náš týmový kolega Lumír Firla, kterému pořadatelé přidělili nepochopitelně vysoké startovní číslo 41. Naštěstí Lumír jel opravdu zodpovědně a postupně se prodíral pořadím vzhůru – do cíle si nakonec přijel pro body za osmou příčku v rámci českého šampionátu a za třetí pozici ve třídě 3. I s ohledem na to, že závodil se starším vozem, zaslouží opravdu velkou poklonu. Ta ale patří i našim mechanikům, pracovali i v nepříznivém počasí na jedničku a ukázalo se, že jsme byli připraveni skutečně na všechny podmínky, což zjevně nebylo samozřejmostí. Vždyť i jeden ze zahraničních špičkových týmů byl počasím zaskočen a neměl pro sobotní etapu dostatek vhodného obutí. Nám se naopak povedlo zabezpečit i složitou situaci, kdy část mechaniků odjela pro havarovaný vůz a druhá skupina měla za úkol večerní servis na voze Lumíra Firly.
Co se týče nehody Petra Kačírka, ta mne mrzí i proto, že nám notně zkomplikovala další logistické plány. Na sever tedy nakonec pojedeme závodit jen s jedním vozem, navíc zranění Marcely Ehlové znamená i to, že musím narychlo hledat náhradní řešení pro post svého spolujezdce. No ale stává se a já jsem hlavně rád, že se Marcele nakonec nic úplně vážného nepřihodilo. První zprávy nás totiž vystrašily, Petrovi se do auta nedalo dovolat a bylo zřejmé, že na místě došlo i k nějakému zranění. Musím ale opravdu ocenit přístup místních záchranářů i pořadatelů. Hlavní lékař soutěže jel naproti sanitce, přebral naší zraněnou a osobně ji doprovodil do freistadtské nemocnice. No a naši mechanici pak pozdě večer vyrazili pro opuštěný havarovaný vůz a po cestě, kdy přemýšleli, jak jej potmě dostanou ven z padesátimetrové rokle, je čekalo příjemné překvapení. Auto již totiž v mezidobí místní hasiči sami vytáhli zpět na cestu, všechny úlomky posbírali a naskládali dovnitř a navíc celou dobou auto hlídali. Tento přístup mne opravdu nadchnul a moc bych si přál, abychom se s něčím podobným při takovýchto mimořádných událostech setkávali vždy.“
Smutný z havárie byl pochopitelně zejména Petr Kačírek: „Ukázalo se, že musím ještě zapracovat na rozpisu, v těchto těžkých podmínkách byla jeho nepřesnost klíčová. Nezatočili jsme v mlze včas, a i když jsme opustili vozovku ve velmi malé rychlosti, auto pak cestou z příkré stráně na mokré trávě nekontrolovaně zrychlovalo a do stromu jsme narazili možná v osmdesátce. Velká škoda, že to takhle dopadlo, opravdu jsem se snažil jet opatrně…“ Spolujezdkyně Marcela Ehlová je ale optimistkou a už poněkud pookřála: „Zhmožděniny zatím bolí, ale hlavně že není nic zlámaného a nemám žádné vnitřní zranění. Moc bych chtěla poděkovat všem, kteří mi posílají podpůrné esemesky a jiné vzkazy. Je jich opravdu hodně a pomáhají mi v léčení. Už teď se těším, až se vypravím na další závody!“
Příštích startů se nemůže dočkat ani Lumír Firla, kterému se Jänner Rallye skutečně vydařila: „Neměl jsem s vozem Subaru Impreza zkušenosti, a tak jsem se v něm v pátek na těžkých tratích trochu hledal. Postupně jsem ale nacházel jistotu a po přestavění geometrie na sobotní mokro už to bylo lepší, dařilo se nám navíc postupně zrychlovat. Výsledek mne nakonec opravdu potěšil!“ Právě konečné umístění Lumíra Firly a Michala Večerky udělalo velkou radost i Subaru Czech Duck Racing Teamu, který tak měl i přes poškození druhého vozu alespoň nějaký důvod k oslavám. A už teď se těší, že i na severu za pár týdnů takové důvody nastanou rovněž!
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.