První tři posádky zamířily po projetí startovní rampy na tiskovou konferenci. Přečtěte si jaké soutěže pojede dál Jan Kopecký a Bryan Bouffier
Nejprve vítězná posádka Kopecký - Dresler
Gratulujeme k vítězství, který je už druhé, ale nebylo letos nějaké dramatické? Můžete popsat co se v poslední zkoučce dělo ?
JK: Byli jsme jen o malinkatý kousek rychlejší. Poslední rychlostní zkouška byla opravdu velmi těžká, měli jsme skvělé vozidlo, skvělé nastavení na poslední zkoušky. Před poslední zkouškou jsme si řekli že nemáme co ztratit, maximálně auto bude někde v lese. Zkusili jsme to a ve finále jsme vyhráli.
V podstatě jste vedli s poměrně slušným náskokem až do patnácté RZ, co se přihodilo na té patnácté, obával jste se, že cesta za vítězstvím skončila ?
JK:V zatáčkách máte moc kamenů tady v Rakousku, až jsem někdy nechápal. Myslím, že na asfaltlu jsem měl větší přilnavost, ale ve druhém průjezdu byla větší přilnavost mimo cestu. Tady se tedy zrodil defekt, který jsme udělali.
Před soutěží jste říkal, že Škoda oznámila Váš program ERC a že se dále uvidí po tét soutěži, máte nějaké novinky a jaký by byl zisk titulu ERC pro Vás?
JK: Bohemia a Barum jsou jasné. Bylo by velmi pěkné vyhrát ERC, protože tento titul mi ještě chybí.
Jedna otázka patřila i Pavlu Dreslerovi. Rally se koná kousek od českých hranic, jak vnímáte podporu fanoušků?
PD: Bylo zde mnoho fanoušků, mých i Honzových přátel, je velmi pěkné cítit tuto obrovskou podporu.
Nyní několik otázek pro Bryana Bouffiera
Jak moc velký byl tlak před posldení rychlostní zkouškou ?
BB: Tlak byl po celou dobu soutěže velký, jelikož to byla záludná soutěž.Na normální asfaltu můžete jet o ěnco bezpečněji, ale tady je možné v každé zatáčce opustit trať a tlak byl 100% po celou soutěž. Zkoušel jsem jen tak rychle jak to jen šlo,ale Jan naprosto letěl a v poslední zkoušce prostě nebylo možné udržet vedení před Janem. Byl to faktastický víkend a je velmi dobré závodit s takovým dobrým jezdcem jakým Jan je. Bylo by leší samozřejmě vyhrát, ale jsem spokojený i s druhým místem.
Mohli jste někde udělat více pro vítězství a nebo to bylo už na limitu?
BB: Možná bychom měli být rychlejší o 0,6. Je možné najít místa, kde se dalo být rychlejší, ale rychlejší jsme nebyli.
Myslíte si, že jste v pozici bojovat o titul v ERC ?
BB: Zatím to byl můj jediný závod pro letošní rok. Musímhledat nějakou cestu jak jet ještě více závodů, ale zatím jsme mohli jet jen tento jeden.
Startoval jste zde poprvé, jaký dojem na vás soutěž zanechala?
BB: Závody měly skvělou organizaci, nemůžu říct že nejsem přmo překvapen, jak pořadatelé zvládli fanoušky z Rakouska a Čech, ve Francii často diváci nedodržují bezpečnou vzdálenost a jsou mnohdy neposlušní.Rychlostní zkoušky byly velmi těžké, na sněhu by byly ještě těžší, byla to jedna z nejtěžších rally co jsem jel. Blo velmi těžké najít správné nastavení vozua správné pneumatiky.
Je možné že se v příštím roce sem zase vrátíte?
BB: Vrátím se, ikdyž zase nebude žádný sníh.
Na tuto soutěž jste měl nového spolujezdce Oliviera Fourniera, jaká byla první splupráce ?
BB: Bylo to v pořádku. Odvedl dobrou práci, na to že jsme spolu absolvovali první soutěž a na průjezd zkouškami jsme měli jen dva průjezdy a děkuji ji mu za výkon, měl velký podíl na našem výsledku.
Nakonec odpovídá Raimund Baumchlager
V prvním dnu jste jel úzké kola s hřebíky, ale ostatní jeli širkoé pneu s hřeby, jak jste dospěl k této volbě ?
RB : V první rychlostní zkoučce jsem věděl, že budeme mít ztrátu, ale absolutně jsem nečekal že minutu. Zase jsem věděl že na dalších dvou mohu nějaké sekundy získat.Jel jsem trochu na jistotu, jelikož jsem už trochu starší člověk.
V sobotní etapě jste bojoval o vítězství ale nakonec je z toho až třetí místo?
RB: Oba pilot přede mnou jsou mladší, a jsou tovární jezdci. Já jsem jezdec, soukromník. Není pro men jednoduché hodit auto do lesa, koupil jsem si jej za své peníze. Neviděl jsme své šance na vítězstív, ale soustředil jsem se na maximální zisk bodů do rakouského šampionátu, který je pro mě maximálně důležitý. Systém Rakouského mistrovství není jednoduchý a je dobře, že mezi mnou a Harrachem je ještě Václav Pech. V závěru soutěže už auto jelo skvěle a dobře jsme volili pneumatiky.
Je také známo, že mimo jezdce jste i šéf týmu, kterou roli si užíváte více ?
RB: Nejvíce rád mám testování, kde je člověk pod tlakem, protože vždy musí dát technikům sprvné odpovědi. Má rád také samo sebou závodění a práci s mladými jezdci. Jsem vždy rád, když mohu být někomu nápomocen, a když pak vidím, že mé rady opravdu pomohly, jsem spokojený.
Otázka taky na Klause Wichu
Jste velmi zkušený spolujezdec, jaký je váš první dojem, na soutěži nového seriálu ERC ?
KW : Mno spojení IRC a ERC může posunout váhu mistrovství Evropy tam, kde bylo před 25ti lety a jedno je jisté je to jen dobře a Eurosport to dělá dobře.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?