Int. Janner Rally : Zaznělo na tiskové konferenci

rally jänner
rally jänner, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
RallyZone.cz 6. ledna 2013 14:09
Sdílej:

První tři posádky zamířily po projetí startovní rampy na tiskovou konferenci. Přečtěte si jaké soutěže pojede dál Jan Kopecký a Bryan Bouffier

Nejprve vítězná posádka Kopecký - Dresler

Gratulujeme k vítězství, který je už druhé, ale nebylo letos nějaké dramatické? Můžete popsat co se v poslední zkoučce dělo ?

JK: Byli jsme jen o malinkatý kousek rychlejší. Poslední rychlostní zkouška byla opravdu velmi těžká, měli jsme skvělé vozidlo, skvělé nastavení na poslední zkoušky. Před poslední zkouškou jsme si řekli že nemáme co ztratit, maximálně auto bude někde v lese. Zkusili jsme to a ve finále jsme vyhráli.

V podstatě jste vedli s poměrně slušným náskokem až do patnácté RZ, co se přihodilo na té patnácté, obával jste se, že cesta za vítězstvím skončila ?

JK:V zatáčkách máte moc kamenů tady v Rakousku, až jsem někdy nechápal.  Myslím, že na asfaltlu jsem měl větší přilnavost, ale ve druhém průjezdu byla větší přilnavost mimo cestu. Tady se tedy zrodil defekt, který jsme udělali.

Před soutěží jste říkal, že Škoda oznámila Váš program  ERC a že se dále uvidí po tét soutěži, máte nějaké novinky a jaký by byl zisk titulu ERC pro Vás?

JK: Bohemia a Barum jsou jasné. Bylo by velmi pěkné vyhrát ERC, protože tento titul mi ještě chybí.

Jedna otázka patřila i Pavlu Dreslerovi. Rally se koná kousek od českých hranic, jak vnímáte podporu fanoušků?

PD: Bylo zde mnoho fanoušků, mých i Honzových přátel, je velmi pěkné cítit tuto obrovskou podporu.

 

Nyní několik otázek pro Bryana Bouffiera

Jak moc velký byl tlak před posldení rychlostní zkouškou ?

BB: Tlak byl po celou dobu soutěže velký, jelikož to byla záludná soutěž.Na normální asfaltu můžete jet o ěnco bezpečněji, ale tady je možné v každé zatáčce opustit trať a tlak byl 100% po celou soutěž. Zkoušel jsem jen tak rychle jak to jen šlo,ale Jan naprosto letěl a v poslední zkoušce prostě nebylo možné udržet vedení před Janem. Byl to faktastický víkend a je velmi dobré závodit s takovým dobrým jezdcem jakým Jan je. Bylo by leší samozřejmě vyhrát, ale jsem spokojený i s druhým místem.

Mohli jste někde udělat více pro vítězství a nebo to bylo už na limitu?

BB: Možná bychom měli být rychlejší o 0,6. Je možné najít místa, kde se dalo být rychlejší, ale rychlejší jsme nebyli.

Myslíte si, že jste v pozici bojovat o titul v ERC ?

BB: Zatím to byl můj jediný závod pro letošní rok. Musímhledat nějakou cestu jak jet ještě více závodů, ale zatím jsme  mohli jet jen tento jeden.

Startoval jste zde poprvé, jaký dojem na vás soutěž zanechala?

BB: Závody měly skvělou organizaci, nemůžu říct že nejsem přmo překvapen, jak pořadatelé zvládli fanoušky z Rakouska a Čech, ve Francii často diváci nedodržují bezpečnou vzdálenost a jsou mnohdy neposlušní.Rychlostní zkoušky byly velmi těžké, na sněhu by byly ještě těžší, byla to jedna z nejtěžších rally co jsem jel. Blo velmi těžké najít správné nastavení vozua  správné pneumatiky.

Je možné že se v příštím roce sem zase vrátíte?

BB: Vrátím se, ikdyž zase nebude žádný sníh.

Na tuto soutěž jste měl nového spolujezdce Oliviera Fourniera, jaká byla první splupráce ?

BB: Bylo to v pořádku. Odvedl dobrou práci, na to že jsme spolu absolvovali první soutěž a na průjezd zkouškami jsme měli jen dva průjezdy a děkuji ji mu za výkon, měl velký podíl na našem výsledku.

Nakonec odpovídá Raimund Baumchlager

V prvním dnu jste jel úzké kola s hřebíky, ale ostatní jeli širkoé pneu s hřeby, jak jste dospěl k této volbě ?

RB : V první rychlostní zkoučce jsem věděl, že budeme mít ztrátu, ale absolutně jsem nečekal že minutu. Zase jsem věděl že na dalších dvou mohu nějaké sekundy získat.Jel jsem trochu na jistotu, jelikož jsem už trochu starší člověk. 

V sobotní etapě jste bojoval o vítězství ale nakonec je z toho až třetí místo?

RB: Oba pilot přede mnou jsou mladší, a jsou tovární jezdci. Já jsem jezdec, soukromník. Není pro men jednoduché hodit auto do lesa, koupil jsem si jej za své peníze. Neviděl jsme své šance na vítězstív, ale soustředil jsem se na maximální zisk bodů do rakouského šampionátu, který je pro mě maximálně důležitý. Systém Rakouského mistrovství není jednoduchý a je dobře, že mezi mnou a Harrachem je ještě Václav Pech. V závěru soutěže už auto jelo skvěle a dobře jsme volili pneumatiky.

 

Je také známo, že mimo jezdce jste i šéf týmu, kterou roli si  užíváte více ?

RB: Nejvíce rád mám testování, kde je člověk pod tlakem, protože vždy musí dát technikům sprvné odpovědi. Má rád také samo sebou závodění a práci s mladými jezdci. Jsem vždy rád, když mohu být někomu nápomocen, a když pak vidím, že mé rady opravdu pomohly, jsem spokojený.

Otázka taky na Klause Wichu

Jste velmi zkušený spolujezdec, jaký je váš první dojem, na soutěži nového seriálu ERC ?

KW : Mno spojení IRC a ERC může posunout váhu mistrovství Evropy tam, kde bylo před 25ti lety a jedno je jisté je to jen dobře a Eurosport to dělá dobře.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?