První tři posádky zamířily po projetí startovní rampy na tiskovou konferenci. Přečtěte si jaké soutěže pojede dál Jan Kopecký a Bryan Bouffier
Nejprve vítězná posádka Kopecký - Dresler
Gratulujeme k vítězství, který je už druhé, ale nebylo letos nějaké dramatické? Můžete popsat co se v poslední zkoučce dělo ?
JK: Byli jsme jen o malinkatý kousek rychlejší. Poslední rychlostní zkouška byla opravdu velmi těžká, měli jsme skvělé vozidlo, skvělé nastavení na poslední zkoušky. Před poslední zkouškou jsme si řekli že nemáme co ztratit, maximálně auto bude někde v lese. Zkusili jsme to a ve finále jsme vyhráli.
V podstatě jste vedli s poměrně slušným náskokem až do patnácté RZ, co se přihodilo na té patnácté, obával jste se, že cesta za vítězstvím skončila ?
JK:V zatáčkách máte moc kamenů tady v Rakousku, až jsem někdy nechápal. Myslím, že na asfaltlu jsem měl větší přilnavost, ale ve druhém průjezdu byla větší přilnavost mimo cestu. Tady se tedy zrodil defekt, který jsme udělali.
Před soutěží jste říkal, že Škoda oznámila Váš program ERC a že se dále uvidí po tét soutěži, máte nějaké novinky a jaký by byl zisk titulu ERC pro Vás?
JK: Bohemia a Barum jsou jasné. Bylo by velmi pěkné vyhrát ERC, protože tento titul mi ještě chybí.
Jedna otázka patřila i Pavlu Dreslerovi. Rally se koná kousek od českých hranic, jak vnímáte podporu fanoušků?
PD: Bylo zde mnoho fanoušků, mých i Honzových přátel, je velmi pěkné cítit tuto obrovskou podporu.
Nyní několik otázek pro Bryana Bouffiera
Jak moc velký byl tlak před posldení rychlostní zkouškou ?
BB: Tlak byl po celou dobu soutěže velký, jelikož to byla záludná soutěž.Na normální asfaltu můžete jet o ěnco bezpečněji, ale tady je možné v každé zatáčce opustit trať a tlak byl 100% po celou soutěž. Zkoušel jsem jen tak rychle jak to jen šlo,ale Jan naprosto letěl a v poslední zkoušce prostě nebylo možné udržet vedení před Janem. Byl to faktastický víkend a je velmi dobré závodit s takovým dobrým jezdcem jakým Jan je. Bylo by leší samozřejmě vyhrát, ale jsem spokojený i s druhým místem.
Mohli jste někde udělat více pro vítězství a nebo to bylo už na limitu?
BB: Možná bychom měli být rychlejší o 0,6. Je možné najít místa, kde se dalo být rychlejší, ale rychlejší jsme nebyli.
Myslíte si, že jste v pozici bojovat o titul v ERC ?
BB: Zatím to byl můj jediný závod pro letošní rok. Musímhledat nějakou cestu jak jet ještě více závodů, ale zatím jsme mohli jet jen tento jeden.
Startoval jste zde poprvé, jaký dojem na vás soutěž zanechala?
BB: Závody měly skvělou organizaci, nemůžu říct že nejsem přmo překvapen, jak pořadatelé zvládli fanoušky z Rakouska a Čech, ve Francii často diváci nedodržují bezpečnou vzdálenost a jsou mnohdy neposlušní.Rychlostní zkoušky byly velmi těžké, na sněhu by byly ještě těžší, byla to jedna z nejtěžších rally co jsem jel. Blo velmi těžké najít správné nastavení vozua správné pneumatiky.
Je možné že se v příštím roce sem zase vrátíte?
BB: Vrátím se, ikdyž zase nebude žádný sníh.
Na tuto soutěž jste měl nového spolujezdce Oliviera Fourniera, jaká byla první splupráce ?
BB: Bylo to v pořádku. Odvedl dobrou práci, na to že jsme spolu absolvovali první soutěž a na průjezd zkouškami jsme měli jen dva průjezdy a děkuji ji mu za výkon, měl velký podíl na našem výsledku.
Nakonec odpovídá Raimund Baumchlager
V prvním dnu jste jel úzké kola s hřebíky, ale ostatní jeli širkoé pneu s hřeby, jak jste dospěl k této volbě ?
RB : V první rychlostní zkoučce jsem věděl, že budeme mít ztrátu, ale absolutně jsem nečekal že minutu. Zase jsem věděl že na dalších dvou mohu nějaké sekundy získat.Jel jsem trochu na jistotu, jelikož jsem už trochu starší člověk.
V sobotní etapě jste bojoval o vítězství ale nakonec je z toho až třetí místo?
RB: Oba pilot přede mnou jsou mladší, a jsou tovární jezdci. Já jsem jezdec, soukromník. Není pro men jednoduché hodit auto do lesa, koupil jsem si jej za své peníze. Neviděl jsme své šance na vítězstív, ale soustředil jsem se na maximální zisk bodů do rakouského šampionátu, který je pro mě maximálně důležitý. Systém Rakouského mistrovství není jednoduchý a je dobře, že mezi mnou a Harrachem je ještě Václav Pech. V závěru soutěže už auto jelo skvěle a dobře jsme volili pneumatiky.
Je také známo, že mimo jezdce jste i šéf týmu, kterou roli si užíváte více ?
RB: Nejvíce rád mám testování, kde je člověk pod tlakem, protože vždy musí dát technikům sprvné odpovědi. Má rád také samo sebou závodění a práci s mladými jezdci. Jsem vždy rád, když mohu být někomu nápomocen, a když pak vidím, že mé rady opravdu pomohly, jsem spokojený.
Otázka taky na Klause Wichu
Jste velmi zkušený spolujezdec, jaký je váš první dojem, na soutěži nového seriálu ERC ?
KW : Mno spojení IRC a ERC může posunout váhu mistrovství Evropy tam, kde bylo před 25ti lety a jedno je jisté je to jen dobře a Eurosport to dělá dobře.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.