První tři posádky zamířily po projetí startovní rampy na tiskovou konferenci. Přečtěte si jaké soutěže pojede dál Jan Kopecký a Bryan Bouffier
Nejprve vítězná posádka Kopecký - Dresler
Gratulujeme k vítězství, který je už druhé, ale nebylo letos nějaké dramatické? Můžete popsat co se v poslední zkoučce dělo ?
JK: Byli jsme jen o malinkatý kousek rychlejší. Poslední rychlostní zkouška byla opravdu velmi těžká, měli jsme skvělé vozidlo, skvělé nastavení na poslední zkoušky. Před poslední zkouškou jsme si řekli že nemáme co ztratit, maximálně auto bude někde v lese. Zkusili jsme to a ve finále jsme vyhráli.
V podstatě jste vedli s poměrně slušným náskokem až do patnácté RZ, co se přihodilo na té patnácté, obával jste se, že cesta za vítězstvím skončila ?
JK:V zatáčkách máte moc kamenů tady v Rakousku, až jsem někdy nechápal. Myslím, že na asfaltlu jsem měl větší přilnavost, ale ve druhém průjezdu byla větší přilnavost mimo cestu. Tady se tedy zrodil defekt, který jsme udělali.
Před soutěží jste říkal, že Škoda oznámila Váš program ERC a že se dále uvidí po tét soutěži, máte nějaké novinky a jaký by byl zisk titulu ERC pro Vás?
JK: Bohemia a Barum jsou jasné. Bylo by velmi pěkné vyhrát ERC, protože tento titul mi ještě chybí.
Jedna otázka patřila i Pavlu Dreslerovi. Rally se koná kousek od českých hranic, jak vnímáte podporu fanoušků?
PD: Bylo zde mnoho fanoušků, mých i Honzových přátel, je velmi pěkné cítit tuto obrovskou podporu.
Nyní několik otázek pro Bryana Bouffiera
Jak moc velký byl tlak před posldení rychlostní zkouškou ?
BB: Tlak byl po celou dobu soutěže velký, jelikož to byla záludná soutěž.Na normální asfaltu můžete jet o ěnco bezpečněji, ale tady je možné v každé zatáčce opustit trať a tlak byl 100% po celou soutěž. Zkoušel jsem jen tak rychle jak to jen šlo,ale Jan naprosto letěl a v poslední zkoušce prostě nebylo možné udržet vedení před Janem. Byl to faktastický víkend a je velmi dobré závodit s takovým dobrým jezdcem jakým Jan je. Bylo by leší samozřejmě vyhrát, ale jsem spokojený i s druhým místem.
Mohli jste někde udělat více pro vítězství a nebo to bylo už na limitu?
BB: Možná bychom měli být rychlejší o 0,6. Je možné najít místa, kde se dalo být rychlejší, ale rychlejší jsme nebyli.
Myslíte si, že jste v pozici bojovat o titul v ERC ?
BB: Zatím to byl můj jediný závod pro letošní rok. Musímhledat nějakou cestu jak jet ještě více závodů, ale zatím jsme mohli jet jen tento jeden.
Startoval jste zde poprvé, jaký dojem na vás soutěž zanechala?
BB: Závody měly skvělou organizaci, nemůžu říct že nejsem přmo překvapen, jak pořadatelé zvládli fanoušky z Rakouska a Čech, ve Francii často diváci nedodržují bezpečnou vzdálenost a jsou mnohdy neposlušní.Rychlostní zkoušky byly velmi těžké, na sněhu by byly ještě těžší, byla to jedna z nejtěžších rally co jsem jel. Blo velmi těžké najít správné nastavení vozua správné pneumatiky.
Je možné že se v příštím roce sem zase vrátíte?
BB: Vrátím se, ikdyž zase nebude žádný sníh.
Na tuto soutěž jste měl nového spolujezdce Oliviera Fourniera, jaká byla první splupráce ?
BB: Bylo to v pořádku. Odvedl dobrou práci, na to že jsme spolu absolvovali první soutěž a na průjezd zkouškami jsme měli jen dva průjezdy a děkuji ji mu za výkon, měl velký podíl na našem výsledku.
Nakonec odpovídá Raimund Baumchlager
V prvním dnu jste jel úzké kola s hřebíky, ale ostatní jeli širkoé pneu s hřeby, jak jste dospěl k této volbě ?
RB : V první rychlostní zkoučce jsem věděl, že budeme mít ztrátu, ale absolutně jsem nečekal že minutu. Zase jsem věděl že na dalších dvou mohu nějaké sekundy získat.Jel jsem trochu na jistotu, jelikož jsem už trochu starší člověk.
V sobotní etapě jste bojoval o vítězství ale nakonec je z toho až třetí místo?
RB: Oba pilot přede mnou jsou mladší, a jsou tovární jezdci. Já jsem jezdec, soukromník. Není pro men jednoduché hodit auto do lesa, koupil jsem si jej za své peníze. Neviděl jsme své šance na vítězstív, ale soustředil jsem se na maximální zisk bodů do rakouského šampionátu, který je pro mě maximálně důležitý. Systém Rakouského mistrovství není jednoduchý a je dobře, že mezi mnou a Harrachem je ještě Václav Pech. V závěru soutěže už auto jelo skvěle a dobře jsme volili pneumatiky.
Je také známo, že mimo jezdce jste i šéf týmu, kterou roli si užíváte více ?
RB: Nejvíce rád mám testování, kde je člověk pod tlakem, protože vždy musí dát technikům sprvné odpovědi. Má rád také samo sebou závodění a práci s mladými jezdci. Jsem vždy rád, když mohu být někomu nápomocen, a když pak vidím, že mé rady opravdu pomohly, jsem spokojený.
Otázka taky na Klause Wichu
Jste velmi zkušený spolujezdec, jaký je váš první dojem, na soutěži nového seriálu ERC ?
KW : Mno spojení IRC a ERC může posunout váhu mistrovství Evropy tam, kde bylo před 25ti lety a jedno je jisté je to jen dobře a Eurosport to dělá dobře.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.