AKTUALIZACE PO RZ 18 CÍl + VIDEO; Poslední RZ vyhrává Jan Kopecký před Bryanem Bouffierem o 11,1 vteřiny a tak se stává o půl vteřiny vítězem. Třetí je Baumchlager.
FOTOGALERIE Z MÍSTA SOUTĚŽE: ZDE
FOTOGALERIE Z TESTU FRANCOISE DELECOURA: ZDE
ONLINE VÝSLEDKY: ZDE
VIDEA PŘÍMO Z RZ : ZDE
Pořadí po RZ 18 cíl:
Velké drama přinesla poslendní zkouška. Jan Kopecký zatroubil k velkému útoku a vyplatilo se mu to. Porazil Bouffiera o 11,1 vteřiny. Bohužel soutěž nedokončí Jan Černý, který skončil s Fabií S2000 mimo trať. Jeho výkon ale mnohé do budoucna naznačil. 10 vteřin penalizace dostal Delecour za předčasný start do RZ 18. Velký boj byl ještě o páté místo, kdy v poslední RZ Kajetanowicz dal Harrachovi 3 vteřiny, ale nestačilo to a Kajetanowicz se musel spokojit s místem šestým.
Pořadí po RZ 17:
Na RZ 15 udělal někde Jan Kopecký defekt a drama bylo na světě. Další dvě RZ vyhrál a probojoval se ze třetího místo na druhé. POžár vozu potkal Martina Hudce na RZ 14. Poslední rychlostní zkouška rozhodne, měří 25 km a podmínky jsou mlha, déšť a tma. Mno nechjme se překvapit zda Jan Kopecký zatroubí ještě k útoku. Nic není nemožné.
Pořadí po RZ 13:
První tři sobotní rychlostní zkoušky drama nepřinesly. Díky oteplení a stále trvajícímu dešti se sníh vytratil. Rz 11 vyhrává Kopecký, čtvrtý čas zajíždí Valoušek. V RZ 12 má problémy s elektrikou vozidla Tarabus. Ve 13 RZ odstupuje z technických důvodů Havlásek
Pořadí
Pořadí po RZ 10 :
V servisu před RZ 9 odstupuje Martin Semerád, který poprvé od nešťatné havárie závodí. Kloubouk dolů, jeho výkon byl více než skvělý. Doufejme, že se zase vrátí na některé z dalších soutěží. RZ devět vyhrává Pech, ale v následující RZ si udělal výlet do pole a ztratil další drahocený čas. O místo postupují Delecour a Orsák. Nedaří se Valouškovi, Odložilíkovi ani Tlusťákovi. Zítra se máme na co těšit. Podle informací od kolegů z redakce na místě stále velmi prší, zítra to bude ještě těžší než dnes. Zítra posádky čeká 8RZ a 109 ostrých kilometrů.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPořadí po RZ 8 :
Za pozní příjezd do ČK k RZ 6 o 6 minut dostává Delecour minutu penalizaci, ale vše zlepšuje dvěmi druhými časy. Kopecký přestavěl v servisu Fabii na mokrý asfalt. Havaroval v RZ 8 Kačírek, vozidlo blokuje trať proto RZ zrušena. Michal Solowow odstupuje pro poruchu elektroniky. Ještě nás čekají dvě rychlostní zkoušky stát se může cokoliv. Počasí a podmínky jsou stále nevyzpytatelné
Pořadí
Pořadí po RZ6:
Skvělou stíhací jízdy během druhé sekce předvedl Bryan Bouffier s Peugeotem 207 S2000. Francouz zajel dva 1. časy a jeden 2. čas. Díky těmto výsledkům poskočil z 8. na 5. místo. V RZ5 se z dílčího vítězství radoval domácí Baumschlager, který díky tomu poskočil dokonce do čela soutěže, ale hned na další RZ6 se na špici vrátil Jan Kopecký. Rakušan stejně jako vloni velmi trápí evropskou špičku.
Ve druhé sekci pokračovalo trápení Pavla Valouška, který se momentálně drží až na 15. příčce. Do nejlepší desítky postoupil Jaromír Tarabus, který po celý den svádí hezký souboj s Michalem Solowowem.
Pořadí
Pořadí po RZ3:
Zasadní otázkou před startem soutěže bylo, jestli bude sníh? V dopolední sekci na posádky čekalo bláto, zbytky sněhu a místy led. Na RZ3 byla hustá mlha. Do soutěže nejlépe vstoupili Jan Kopecký a Pavel Dresler s tovární Fabii S2000. Jenže na RZ 3 výrazně ztratili, a tak se za jejich zády drží Raimund Baumschlager, který díky nevhodné volbě pneumatiky ráno ztratil téměř minutu. Jenže tu získal zpět na RZ2 a RZ3.
Velmi sympaticky jede Václav Pech s Mini. Naopak problémy má Pavel Valoušek s Peugeotem 207 S2000. Bývalý mistr ČR ráno zajel parádní 4. čas, jenže na další RZ už jeho obutí nevyhovovalo tolik, a tak vypadl z první desítky. Černý debutující s Fabii S2000 zajel na RZ2 5. a RZ3 4. čas, což ho drží na 6. místě. Bouffier s Delecourem hodně ztratili na RZ2 (42. čas/25. čas) a RZ3 (31./39.).
Pořadí
Posádkavůz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.