AKTUALIZACE PO RZ 18 CÍl + VIDEO; Poslední RZ vyhrává Jan Kopecký před Bryanem Bouffierem o 11,1 vteřiny a tak se stává o půl vteřiny vítězem. Třetí je Baumchlager.
FOTOGALERIE Z MÍSTA SOUTĚŽE: ZDE
FOTOGALERIE Z TESTU FRANCOISE DELECOURA: ZDE
ONLINE VÝSLEDKY: ZDE
VIDEA PŘÍMO Z RZ : ZDE
Pořadí po RZ 18 cíl:
Velké drama přinesla poslendní zkouška. Jan Kopecký zatroubil k velkému útoku a vyplatilo se mu to. Porazil Bouffiera o 11,1 vteřiny. Bohužel soutěž nedokončí Jan Černý, který skončil s Fabií S2000 mimo trať. Jeho výkon ale mnohé do budoucna naznačil. 10 vteřin penalizace dostal Delecour za předčasný start do RZ 18. Velký boj byl ještě o páté místo, kdy v poslední RZ Kajetanowicz dal Harrachovi 3 vteřiny, ale nestačilo to a Kajetanowicz se musel spokojit s místem šestým.
1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 2:35:45,3 --- 2. Bouffier B. - Fournier O. Peugeot 207 S2000 +0,5 3. Baumschlager R. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +1:18,1 4. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 1,6T +2:47,0 5. Harrach B. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer Evo X R4 +3:31,8 6. Kajetanowicz K. - Baran J. Subaru Impreza STi R4 +3:32,9 7. Delecour F. - Savignoni D. Peugeot 207 S2000 +5:21,2 8. Orsák J. - Šmeidler D. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:49,5 9. Tarabus J. - Trunkát D. Škoda Fabia S2000 +7:56,0 10. Valoušek P.jun. - Kostka L. Peugeot 207 S2000 +8:11,8
Pořadí po RZ 17:
Na RZ 15 udělal někde Jan Kopecký defekt a drama bylo na světě. Další dvě RZ vyhrál a probojoval se ze třetího místo na druhé. POžár vozu potkal Martina Hudce na RZ 14. Poslední rychlostní zkouška rozhodne, měří 25 km a podmínky jsou mlha, déšť a tma. Mno nechjme se překvapit zda Jan Kopecký zatroubí ještě k útoku. Nic není nemožné.
1. Bouffier B. - Fournier O. Peugeot 207 S2000 2:21:52,7 --- 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +10,6 3. Baumschlager R. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +47,3 4. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 1,6T +2:31,3 5. Harrach B. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer Evo X R4 +3:15,38 6. Kajetanowicz K. - Baran J. Subaru Impreza STi R4 +3:19,8 7. Delecour F. - Savignoni D. Peugeot 207 S2000 +4:41,0 8. Orsák J. - Šmeidler D. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:49,5 9. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia S2000 +6:00,7 10. Valoušek P.jun. - Kostka L. Peugeot 207 S2000 +7:30,4Pořadí po RZ 13:
První tři sobotní rychlostní zkoušky drama nepřinesly. Díky oteplení a stále trvajícímu dešti se sníh vytratil. Rz 11 vyhrává Kopecký, čtvrtý čas zajíždí Valoušek. V RZ 12 má problémy s elektrikou vozidla Tarabus. Ve 13 RZ odstupuje z technických důvodů Havlásek
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 1:48:52,5 --- 2. Bouffier B. - Fournier O. Peugeot 207 S2000 +14,3 3. Baumschlager R. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +42,37 4. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 1,6T +2:36,7 5. Delecour F. - Savignoni D. Peugeot 207 S2000 +3:03,5 6. Kajetanowicz K. - Baran J. Subaru Impreza STi R4 +3:24,0 7. Harrach B. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer Evo X R4 +3:52,6 8. Orsák J. - Šmeidler D. Mitsubishi Lancer Evo IX +3:50,3 9. Tarabus J. - Trunkát D. Škoda Fabia S2000 +4:41,7 10. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia S2000 +5:10,9Pořadí po RZ 10 :
V servisu před RZ 9 odstupuje Martin Semerád, který poprvé od nešťatné havárie závodí. Kloubouk dolů, jeho výkon byl více než skvělý. Doufejme, že se zase vrátí na některé z dalších soutěží. RZ devět vyhrává Pech, ale v následující RZ si udělal výlet do pole a ztratil další drahocený čas. O místo postupují Delecour a Orsák. Nedaří se Valouškovi, Odložilíkovi ani Tlusťákovi. Zítra se máme na co těšit. Podle informací od kolegů z redakce na místě stále velmi prší, zítra to bude ještě těžší než dnes. Zítra posádky čeká 8RZ a 109 ostrých kilometrů.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 1:30.36,5 --- 2. Bouffier B. - Fournier O. Peugeot 207 S2000 +20,2 3. Baumschlager R. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +38,9 4. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 1,6T +2:24,7 5. Delecour F. - Savignoni D. Peugeot 207 S2000 +2:49,3. 6. Kajetanowicz K. - Baran J. Subaru Impreza STi R4 +2,53,3 7. Harrach B. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer Evo X R4 +3:20,6 8. Orsák J. - Šmeidler D. Mitsubishi Lancer Evo IX +3:50,3 9. Tarabus J. - Trunkát D. Škoda Fabia S2000 +4:03,5 10. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia S2000 +4:24,6Pořadí po RZ 8 :
Za pozní příjezd do ČK k RZ 6 o 6 minut dostává Delecour minutu penalizaci, ale vše zlepšuje dvěmi druhými časy. Kopecký přestavěl v servisu Fabii na mokrý asfalt. Havaroval v RZ 8 Kačírek, vozidlo blokuje trať proto RZ zrušena. Michal Solowow odstupuje pro poruchu elektroniky. Ještě nás čekají dvě rychlostní zkoušky stát se může cokoliv. Počasí a podmínky jsou stále nevyzpytatelné
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 1:11.34,6 --- 2. Bouffier B. - Fournier O. Peugeot 207 S2000 +9,41 3. Baumschlager R. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +12,5 4. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 1,6T +1.08,2 5. Kajetanowicz K. - Baran J. Subaru Impreza STi R4 +1.52.1. 6. Harrach B. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2,12.8 7. Delecour F. - Savignoni D. Peugeot 207 S2000 +2,18.1 8. Orsák J. - Šmeidler D. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:04,8 9. Tarabus J. - Trunkát D. Škoda Fabia S2000 +2.38.7 10. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia S2000 +4:43,8Pořadí po RZ6:
Skvělou stíhací jízdy během druhé sekce předvedl Bryan Bouffier s Peugeotem 207 S2000. Francouz zajel dva 1. časy a jeden 2. čas. Díky těmto výsledkům poskočil z 8. na 5. místo. V RZ5 se z dílčího vítězství radoval domácí Baumschlager, který díky tomu poskočil dokonce do čela soutěže, ale hned na další RZ6 se na špici vrátil Jan Kopecký. Rakušan stejně jako vloni velmi trápí evropskou špičku.
Ve druhé sekci pokračovalo trápení Pavla Valouška, který se momentálně drží až na 15. příčce. Do nejlepší desítky postoupil Jaromír Tarabus, který po celý den svádí hezký souboj s Michalem Solowowem.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 52:24,8 --- 2. Baumschlager R. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +4,1 3. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 1,6T +5,8 4. Harrach B. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer Evo X R4 +17,3 5. Bouffier B. - Fournier O. Peugeot 207 S2000 +21,9 6. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia S2000 +52,1 7. Kajetanowicz K. - Baran J. Subaru Impreza STi R4 +59,0 8. Delecour F. - Savignoni D. Peugeot 207 S2000 +1:04,8 9. Orsák J. - Šmeidler D. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:10,5 10. Tarabus J. - Trunkát D. Škoda Fabia S2000 +1:19,5
Pořadí po RZ3:
Zasadní otázkou před startem soutěže bylo, jestli bude sníh? V dopolední sekci na posádky čekalo bláto, zbytky sněhu a místy led. Na RZ3 byla hustá mlha. Do soutěže nejlépe vstoupili Jan Kopecký a Pavel Dresler s tovární Fabii S2000. Jenže na RZ 3 výrazně ztratili, a tak se za jejich zády drží Raimund Baumschlager, který díky nevhodné volbě pneumatiky ráno ztratil téměř minutu. Jenže tu získal zpět na RZ2 a RZ3.
Velmi sympaticky jede Václav Pech s Mini. Naopak problémy má Pavel Valoušek s Peugeotem 207 S2000. Bývalý mistr ČR ráno zajel parádní 4. čas, jenže na další RZ už jeho obutí nevyhovovalo tolik, a tak vypadl z první desítky. Černý debutující s Fabii S2000 zajel na RZ2 5. a RZ3 4. čas, což ho drží na 6. místě. Bouffier s Delecourem hodně ztratili na RZ2 (42. čas/25. čas) a RZ3 (31./39.).
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 27:21,4 --- 2. Baumschlager R. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +2,3 3. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 1,6T +2,7 4. Harrach B. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer Evo X R4 +14,2 5. Wagner S. - Gallist M. Mitsubishi Lancer Evo III +27,5 6. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia S2000 +32,7 7. Klepatsch M. - Birklbauer C. Mitsubishi Lancer Evo V +37,7 8. Bouffier B. - Fournier O. Peugeot 207 S2000 +41,8 9. Delecour F. - Savignoni D. Peugeot 207 S200 +43,8 10. Orsák J. - Šmeidler D. Mitsubishi Lancer Evo IX +46,1//
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.