AKTUALIZACE PO RZ 18 CÍl + VIDEO; Poslední RZ vyhrává Jan Kopecký před Bryanem Bouffierem o 11,1 vteřiny a tak se stává o půl vteřiny vítězem. Třetí je Baumchlager.
FOTOGALERIE Z MÍSTA SOUTĚŽE: ZDE
FOTOGALERIE Z TESTU FRANCOISE DELECOURA: ZDE
ONLINE VÝSLEDKY: ZDE
VIDEA PŘÍMO Z RZ : ZDE
Pořadí po RZ 18 cíl:
Velké drama přinesla poslendní zkouška. Jan Kopecký zatroubil k velkému útoku a vyplatilo se mu to. Porazil Bouffiera o 11,1 vteřiny. Bohužel soutěž nedokončí Jan Černý, který skončil s Fabií S2000 mimo trať. Jeho výkon ale mnohé do budoucna naznačil. 10 vteřin penalizace dostal Delecour za předčasný start do RZ 18. Velký boj byl ještě o páté místo, kdy v poslední RZ Kajetanowicz dal Harrachovi 3 vteřiny, ale nestačilo to a Kajetanowicz se musel spokojit s místem šestým.
1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 2:35:45,3 --- 2. Bouffier B. - Fournier O. Peugeot 207 S2000 +0,5 3. Baumschlager R. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +1:18,1 4. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 1,6T +2:47,0 5. Harrach B. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer Evo X R4 +3:31,8 6. Kajetanowicz K. - Baran J. Subaru Impreza STi R4 +3:32,9 7. Delecour F. - Savignoni D. Peugeot 207 S2000 +5:21,2 8. Orsák J. - Šmeidler D. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:49,5 9. Tarabus J. - Trunkát D. Škoda Fabia S2000 +7:56,0 10. Valoušek P.jun. - Kostka L. Peugeot 207 S2000 +8:11,8
Pořadí po RZ 17:
Na RZ 15 udělal někde Jan Kopecký defekt a drama bylo na světě. Další dvě RZ vyhrál a probojoval se ze třetího místo na druhé. POžár vozu potkal Martina Hudce na RZ 14. Poslední rychlostní zkouška rozhodne, měří 25 km a podmínky jsou mlha, déšť a tma. Mno nechjme se překvapit zda Jan Kopecký zatroubí ještě k útoku. Nic není nemožné.
1. Bouffier B. - Fournier O. Peugeot 207 S2000 2:21:52,7 --- 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +10,6 3. Baumschlager R. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +47,3 4. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 1,6T +2:31,3 5. Harrach B. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer Evo X R4 +3:15,38 6. Kajetanowicz K. - Baran J. Subaru Impreza STi R4 +3:19,8 7. Delecour F. - Savignoni D. Peugeot 207 S2000 +4:41,0 8. Orsák J. - Šmeidler D. Mitsubishi Lancer Evo IX +5:49,5 9. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia S2000 +6:00,7 10. Valoušek P.jun. - Kostka L. Peugeot 207 S2000 +7:30,4Pořadí po RZ 13:
První tři sobotní rychlostní zkoušky drama nepřinesly. Díky oteplení a stále trvajícímu dešti se sníh vytratil. Rz 11 vyhrává Kopecký, čtvrtý čas zajíždí Valoušek. V RZ 12 má problémy s elektrikou vozidla Tarabus. Ve 13 RZ odstupuje z technických důvodů Havlásek
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 1:48:52,5 --- 2. Bouffier B. - Fournier O. Peugeot 207 S2000 +14,3 3. Baumschlager R. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +42,37 4. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 1,6T +2:36,7 5. Delecour F. - Savignoni D. Peugeot 207 S2000 +3:03,5 6. Kajetanowicz K. - Baran J. Subaru Impreza STi R4 +3:24,0 7. Harrach B. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer Evo X R4 +3:52,6 8. Orsák J. - Šmeidler D. Mitsubishi Lancer Evo IX +3:50,3 9. Tarabus J. - Trunkát D. Škoda Fabia S2000 +4:41,7 10. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia S2000 +5:10,9Pořadí po RZ 10 :
V servisu před RZ 9 odstupuje Martin Semerád, který poprvé od nešťatné havárie závodí. Kloubouk dolů, jeho výkon byl více než skvělý. Doufejme, že se zase vrátí na některé z dalších soutěží. RZ devět vyhrává Pech, ale v následující RZ si udělal výlet do pole a ztratil další drahocený čas. O místo postupují Delecour a Orsák. Nedaří se Valouškovi, Odložilíkovi ani Tlusťákovi. Zítra se máme na co těšit. Podle informací od kolegů z redakce na místě stále velmi prší, zítra to bude ještě těžší než dnes. Zítra posádky čeká 8RZ a 109 ostrých kilometrů.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 1:30.36,5 --- 2. Bouffier B. - Fournier O. Peugeot 207 S2000 +20,2 3. Baumschlager R. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +38,9 4. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 1,6T +2:24,7 5. Delecour F. - Savignoni D. Peugeot 207 S2000 +2:49,3. 6. Kajetanowicz K. - Baran J. Subaru Impreza STi R4 +2,53,3 7. Harrach B. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer Evo X R4 +3:20,6 8. Orsák J. - Šmeidler D. Mitsubishi Lancer Evo IX +3:50,3 9. Tarabus J. - Trunkát D. Škoda Fabia S2000 +4:03,5 10. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia S2000 +4:24,6Pořadí po RZ 8 :
Za pozní příjezd do ČK k RZ 6 o 6 minut dostává Delecour minutu penalizaci, ale vše zlepšuje dvěmi druhými časy. Kopecký přestavěl v servisu Fabii na mokrý asfalt. Havaroval v RZ 8 Kačírek, vozidlo blokuje trať proto RZ zrušena. Michal Solowow odstupuje pro poruchu elektroniky. Ještě nás čekají dvě rychlostní zkoušky stát se může cokoliv. Počasí a podmínky jsou stále nevyzpytatelné
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 1:11.34,6 --- 2. Bouffier B. - Fournier O. Peugeot 207 S2000 +9,41 3. Baumschlager R. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +12,5 4. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 1,6T +1.08,2 5. Kajetanowicz K. - Baran J. Subaru Impreza STi R4 +1.52.1. 6. Harrach B. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer Evo X R4 +2,12.8 7. Delecour F. - Savignoni D. Peugeot 207 S2000 +2,18.1 8. Orsák J. - Šmeidler D. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:04,8 9. Tarabus J. - Trunkát D. Škoda Fabia S2000 +2.38.7 10. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia S2000 +4:43,8Pořadí po RZ6:
Skvělou stíhací jízdy během druhé sekce předvedl Bryan Bouffier s Peugeotem 207 S2000. Francouz zajel dva 1. časy a jeden 2. čas. Díky těmto výsledkům poskočil z 8. na 5. místo. V RZ5 se z dílčího vítězství radoval domácí Baumschlager, který díky tomu poskočil dokonce do čela soutěže, ale hned na další RZ6 se na špici vrátil Jan Kopecký. Rakušan stejně jako vloni velmi trápí evropskou špičku.
Ve druhé sekci pokračovalo trápení Pavla Valouška, který se momentálně drží až na 15. příčce. Do nejlepší desítky postoupil Jaromír Tarabus, který po celý den svádí hezký souboj s Michalem Solowowem.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 52:24,8 --- 2. Baumschlager R. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +4,1 3. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 1,6T +5,8 4. Harrach B. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer Evo X R4 +17,3 5. Bouffier B. - Fournier O. Peugeot 207 S2000 +21,9 6. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia S2000 +52,1 7. Kajetanowicz K. - Baran J. Subaru Impreza STi R4 +59,0 8. Delecour F. - Savignoni D. Peugeot 207 S2000 +1:04,8 9. Orsák J. - Šmeidler D. Mitsubishi Lancer Evo IX +1:10,5 10. Tarabus J. - Trunkát D. Škoda Fabia S2000 +1:19,5
Pořadí po RZ3:
Zasadní otázkou před startem soutěže bylo, jestli bude sníh? V dopolední sekci na posádky čekalo bláto, zbytky sněhu a místy led. Na RZ3 byla hustá mlha. Do soutěže nejlépe vstoupili Jan Kopecký a Pavel Dresler s tovární Fabii S2000. Jenže na RZ 3 výrazně ztratili, a tak se za jejich zády drží Raimund Baumschlager, který díky nevhodné volbě pneumatiky ráno ztratil téměř minutu. Jenže tu získal zpět na RZ2 a RZ3.
Velmi sympaticky jede Václav Pech s Mini. Naopak problémy má Pavel Valoušek s Peugeotem 207 S2000. Bývalý mistr ČR ráno zajel parádní 4. čas, jenže na další RZ už jeho obutí nevyhovovalo tolik, a tak vypadl z první desítky. Černý debutující s Fabii S2000 zajel na RZ2 5. a RZ3 4. čas, což ho drží na 6. místě. Bouffier s Delecourem hodně ztratili na RZ2 (42. čas/25. čas) a RZ3 (31./39.).
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 27:21,4 --- 2. Baumschlager R. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +2,3 3. Pech V. - Uhel P. Mini John Cooper Works S2000 1,6T +2,7 4. Harrach B. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer Evo X R4 +14,2 5. Wagner S. - Gallist M. Mitsubishi Lancer Evo III +27,5 6. Černý J. - Kohout P. Škoda Fabia S2000 +32,7 7. Klepatsch M. - Birklbauer C. Mitsubishi Lancer Evo V +37,7 8. Bouffier B. - Fournier O. Peugeot 207 S2000 +41,8 9. Delecour F. - Savignoni D. Peugeot 207 S200 +43,8 10. Orsák J. - Šmeidler D. Mitsubishi Lancer Evo IX +46,1//
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.