Jänner Rally (ERC): Jan Kopecký vítězí o půl vteřiny

rally jänner
rally jänner, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
RallyZone.cz 4. ledna 2013 14:58
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ 18 CÍl + VIDEO; Poslední RZ vyhrává Jan Kopecký před Bryanem Bouffierem o 11,1 vteřiny a tak se stává o půl vteřiny vítězem. Třetí je Baumchlager.

 

FOTOGALERIE Z MÍSTA SOUTĚŽE: ZDE

FOTOGALERIE Z TESTU FRANCOISE DELECOURA: ZDE

ONLINE VÝSLEDKY: ZDE

VIDEA PŘÍMO Z RZ : ZDE

Pořadí po RZ 18 cíl:

Velké drama přinesla poslendní zkouška. Jan Kopecký zatroubil k velkému útoku a vyplatilo se mu to. Porazil Bouffiera o 11,1 vteřiny. Bohužel soutěž nedokončí Jan Černý, který  skončil s Fabií S2000 mimo trať. Jeho výkon ale mnohé do budoucna naznačil. 10 vteřin penalizace dostal Delecour za předčasný start do RZ 18. Velký boj byl ještě o páté místo, kdy v poslední RZ Kajetanowicz dal Harrachovi 3 vteřiny, ale nestačilo to a Kajetanowicz se musel spokojit s místem šestým.

 

     1.   Kopecký J. - Dresler P.  Škoda Fabia S2000  2:35:45,3
 ---     2.
  Bouffier B. - Fournier O.   Peugeot 207 S2000       +0,5  
    3.   Baumschlager R. - Wicha K.  Škoda Fabia S2000   +1:18,1
    4.   Pech V. - Uhel P.  Mini John Cooper Works S2000 1,6T   +2:47,0
    5.    Harrach B. - Welsersheimb L.  Mitsubishi Lancer Evo X R4
  +3:31,8       6.
   Kajetanowicz K. - Baran J.  Subaru Impreza STi R4    +3:32,9
    7.    Delecour F. - Savignoni D.   Peugeot 207 S2000    +5:21,2
    8.   Orsák J. - Šmeidler D.  Mitsubishi Lancer Evo IX
  +5:49,5     9.    Tarabus J. - Trunkát D.  Škoda Fabia S2000
  +7:56,0
   10.     Valoušek P.jun. - Kostka L.  Peugeot 207 S2000     +8:11,8

Pořadí po RZ 17:

Na RZ 15 udělal někde Jan Kopecký defekt a drama bylo na světě. Další dvě RZ vyhrál a probojoval se ze třetího místo na druhé. POžár vozu potkal Martina Hudce na RZ 14. Poslední rychlostní zkouška rozhodne, měří 25 km a podmínky jsou mlha, déšť a tma. Mno nechjme se překvapit zda Jan Kopecký zatroubí ještě k útoku. Nic není nemožné.

     1.    Bouffier B. - Fournier O.   Peugeot 207 S2000  2:21:52,7
 ---     2.
   Kopecký J. - Dresler P.  Škoda Fabia S2000      +10,6  
    3.   Baumschlager R. - Wicha K.  Škoda Fabia S2000   +47,3
    4.   Pech V. - Uhel P.  Mini John Cooper Works S2000 1,6T   +2:31,3
    5.    Harrach B. - Welsersheimb L.  Mitsubishi Lancer Evo X R4
  +3:15,38       6.
   Kajetanowicz K. - Baran J.  Subaru Impreza STi R4    +3:19,8
    7.    Delecour F. - Savignoni D.   Peugeot 207 S2000    +4:41,0
    8.   Orsák J. - Šmeidler D.  Mitsubishi Lancer Evo IX
  +5:49,5     9.   Černý J. - Kohout P.  Škoda Fabia S2000  
  +6:00,7
   10.     Valoušek P.jun. - Kostka L.  Peugeot 207 S2000     +7:30,4

Pořadí po RZ 13:

První tři sobotní rychlostní zkoušky drama nepřinesly. Díky oteplení a stále trvajícímu dešti se sníh vytratil. Rz 11 vyhrává Kopecký, čtvrtý čas zajíždí Valoušek. V RZ 12 má problémy s elektrikou vozidla Tarabus. Ve 13 RZ odstupuje z technických důvodů Havlásek

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Kopecký J. - Dresler P.  Škoda Fabia S2000 1:48:52,5  ---
    2.   Bouffier B. - Fournier O.   Peugeot 207 S2000      
+14,3       3.   Baumschlager R. - Wicha K.  Škoda Fabia S2000
  +42,37
    4.   Pech V. - Uhel P.  Mini John Cooper Works S2000 1,6T   +2:36,7
    5.   Delecour F. - Savignoni D.   Peugeot 207 S2000   +3:03,5
      6.    Kajetanowicz K. - Baran J.  Subaru Impreza STi R4   
+3:24,0
    7.    Harrach B. - Welsersheimb L.  Mitsubishi Lancer Evo X R4    +3:52,6
    8.   Orsák J. - Šmeidler D.  Mitsubishi Lancer Evo IX   +3:50,3
    9.    Tarabus J. - Trunkát D.  Škoda Fabia S2000   +4:41,7
   10.    Černý J. - Kohout P.  Škoda Fabia S2000  
  +5:10,9

Pořadí po RZ 10 :

 V servisu před RZ 9 odstupuje Martin Semerád, který poprvé od nešťatné havárie závodí. Kloubouk dolů, jeho výkon byl více než skvělý. Doufejme, že se zase vrátí na některé z dalších soutěží. RZ devět vyhrává Pech, ale v následující RZ si udělal výlet do pole a ztratil další drahocený čas. O místo postupují Delecour a Orsák. Nedaří se Valouškovi, Odložilíkovi ani Tlusťákovi. Zítra se máme na co těšit.  Podle informací od kolegů z redakce na místě stále velmi prší, zítra to bude ještě těžší než dnes. Zítra posádky čeká 8RZ a 109 ostrých kilometrů.

 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas
Ztráta na vedoucího     1.
  Kopecký J. - Dresler P.  Škoda Fabia S2000 1:30.36,5  ---     2.
  Bouffier B. - Fournier O.   Peugeot 207 S2000       +20,2  
    3.   Baumschlager R. - Wicha K.  Škoda Fabia S2000   +38,9
    4.   Pech V. - Uhel P.  Mini John Cooper Works S2000 1,6T
  +2:24,7     5.   Delecour F. - Savignoni D.   Peugeot 207 S2000
  +2:49,3.  
    6.    Kajetanowicz K. - Baran J.  Subaru Impreza STi R4    +2,53,3
    7.    Harrach B. - Welsersheimb L.  Mitsubishi Lancer Evo X R4 
  +3:20,6     8.   Orsák J. - Šmeidler D.  Mitsubishi Lancer Evo IX
  +3:50,3
    9.    Tarabus J. - Trunkát D.  Škoda Fabia S2000   +4:03,5
   10.    Černý J. - Kohout P.  Škoda Fabia S2000     +4:24,6

Pořadí po RZ 8 :

 Za pozní příjezd do ČK k RZ 6  o 6 minut dostává Delecour minutu penalizaci, ale vše zlepšuje dvěmi druhými časy. Kopecký přestavěl v servisu Fabii na mokrý asfalt. Havaroval v RZ 8 Kačírek, vozidlo blokuje trať proto RZ zrušena. Michal Solowow odstupuje pro poruchu elektroniky. Ještě nás čekají dvě rychlostní zkoušky stát se může cokoliv. Počasí a podmínky jsou stále nevyzpytatelné

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Kopecký J. - Dresler P.  Škoda Fabia S2000 1:11.34,6  ---
    2.   Bouffier B. - Fournier O.   Peugeot 207 S2000       +9,41
      3.
  Baumschlager R. - Wicha K.  Škoda Fabia S2000   +12,5     4.
  Pech V. - Uhel P.  Mini John Cooper Works S2000 1,6T   +1.08,2
    5.   Kajetanowicz K. - Baran J.  Subaru Impreza STi R4    +1.52.1.  
    6.   Harrach B. - Welsersheimb L.  Mitsubishi Lancer Evo X R4
  +2,12.8     7.
   Delecour F. - Savignoni D.   Peugeot 207 S2000   +2,18.1
    8.   Orsák J. - Šmeidler D.  Mitsubishi Lancer Evo IX   +1:04,8
    9.   Tarabus J. - Trunkát D.  Škoda Fabia S2000  
+2.38.7    10.    Černý J. - Kohout P.  Škoda Fabia S2000    
+4:43,8

Pořadí po RZ6:

Skvělou stíhací jízdy během druhé sekce předvedl Bryan Bouffier s Peugeotem 207 S2000. Francouz zajel dva 1. časy a jeden 2. čas. Díky těmto výsledkům poskočil z 8. na 5. místo. V RZ5 se z dílčího vítězství radoval domácí Baumschlager, který díky tomu poskočil dokonce do čela soutěže, ale hned na další RZ6 se na špici vrátil Jan Kopecký. Rakušan stejně jako vloni velmi trápí evropskou špičku.

Ve druhé sekci pokračovalo trápení Pavla Valouška, který se momentálně drží až na 15. příčce. Do  nejlepší desítky postoupil Jaromír Tarabus, který po celý den svádí hezký souboj s Michalem Solowowem.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.
  Kopecký J. - Dresler P.  Škoda Fabia S2000 52:24,8  ---
    2.   Baumschlager R. - Wicha K.  Škoda Fabia S2000   +4,1  
    3.   Pech V. - Uhel P.  Mini John Cooper Works S2000 1,6T
  +5,8     4.   Harrach B. - Welsersheimb L.  Mitsubishi Lancer Evo X R4   
  +17,3
    5.   Bouffier B. - Fournier O.  Peugeot 207 S2000        +21,9  
    6.   Černý J. - Kohout P.  Škoda Fabia S2000    
+52,1     7.    Kajetanowicz K. - Baran J.  Subaru Impreza STi R4 
  +59,0
    8.   Delecour F. - Savignoni D.   Peugeot 207 S2000   +1:04,8
    9.   Orsák J. - Šmeidler D.  Mitsubishi Lancer Evo IX   +1:10,5
   10.   Tarabus J. - Trunkát D.  Škoda Fabia S2000   +1:19,5

 

Pořadí po RZ3:

Zasadní otázkou před startem soutěže bylo, jestli bude sníh? V dopolední sekci na posádky čekalo bláto, zbytky sněhu a místy led. Na RZ3 byla hustá mlha. Do soutěže nejlépe vstoupili Jan Kopecký a Pavel Dresler s tovární Fabii S2000. Jenže na RZ 3 výrazně ztratili, a tak se za jejich zády drží Raimund Baumschlager, který díky nevhodné volbě pneumatiky ráno ztratil téměř minutu. Jenže tu získal zpět na RZ2 a RZ3. 

Velmi sympaticky jede Václav Pech s Mini. Naopak problémy má Pavel Valoušek s Peugeotem 207 S2000. Bývalý mistr ČR ráno zajel parádní 4. čas, jenže na další RZ už jeho obutí nevyhovovalo tolik, a tak vypadl z první desítky. Černý debutující s Fabii S2000 zajel na RZ2 5. a RZ3 4. čas, což ho drží na 6. místě. Bouffier s Delecourem hodně ztratili na RZ2 (42. čas/25. čas) a RZ3 (31./39.).

Pořadí

Posádkavůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Kopecký J. - Dresler P.  Škoda Fabia S2000
27:21,4  ---
    2.   Baumschlager R. - Wicha K.  Škoda Fabia S2000   +2,3  
    3.   Pech V. - Uhel P.  Mini John Cooper Works S2000 1,6T  
+2,7     4.   Harrach B. - Welsersheimb L.  Mitsubishi Lancer Evo X R4     
+14,2     5.
  Wagner S. - Gallist M.  Mitsubishi Lancer Evo III      +27,5  
    6.   Černý J. - Kohout P.  Škoda Fabia S2000     +32,7
    7.    Klepatsch M. - Birklbauer C.  Mitsubishi Lancer Evo V  
+37,7     8.
  Bouffier B. - Fournier O.  Peugeot 207 S2000    +41,8     9.
  Delecour F. - Savignoni D.   Peugeot 207 S200   +43,8
   10.   Orsák J. - Šmeidler D.  Mitsubishi Lancer Evo IX   +46,1

 

 
//
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.