Plzeňská posádka EuroOil-invelt teamu přeje fanouškům a příznivcům rallye vše nejlepší, hodně zdraví a štěstí v roce 2013.
Jak se stává tradicí, bývá závěr roku mezi českými soutěžáky hodně hektický. Hned po novém roce se jede Jänner Rallye zařazená jako české a rakouské mistrovství a letošní ročník i jako Mistrovství Evropy nově nazvané ERC (European Rallye Championship).
Příprava Mini Coopera včetně testů v anglickém Prodrive, přestavení podvozku na sníh, jeho naladění a odzkoušení, zajištění speciálních sněhových pneumatik s hroty a další desítky nutných prací. Tak se dají charakterizovat poslední dva měsíce dění v EuroOil – invelt teamu před nadcházející, jubilejní 30. Jänner Rallye.
Pech s Uhlem prožijí jen zkrácený silvestrovský večer, aby brzy ráno vyrazili na seznamovací jízdy, které začínají 1.1. 2013 v 9.00 hod. ,,Tak myslím, že nejdůležitější věc na Silvestra budou u nás špunty do uší,“ říká s úsměvem Václav Pech, trojnásobný vítěz Jänneru. ,,Tuto soutěž známe opravdu dobře. Stejně tak, jak jsme zde zažili radost z vítězství, tak jsme zde prožili i porážky a odstoupení. Je to nejtěžší závod na absolvování bez jezdecké chyby. Úzké horské cesty, sníh, led, stále se měnící povrch, nepředvídatelná námraza a velká mezinárodní konkurence jsou každý rok hlavními znaky Jänneru. I když si myslíte, že některou rychlostní zkoušku znáte z dřívějška, nikdy není stejná jako před rokem. Buď je cesta propluhována do jiné šířky, nebo jsou jinak zastrkané sněhové tyčky dělající odlišný poloměr zatáčky. V loňském roce nebylo při tréninku po sněhu ani památky, ale v noci před startem napadla taková nadílka, že pořadatelé jen stěží stačili zajistit průjezdnost tratě. Taková je Jänner Rallye, kterou považujeme za jednu z nejhezčích soutěží, jakou jsme jeli. Doufám, že letos máme nachystáno dostatek variant podvozku, jak na sněhové, ledové, tak i ,,mokrosuché“ podmínky a bude se nám dařit volba pneumatik,“ přeje si Václav Pech.
„Vybrali jsme si trochu delší podzimní přestávku a teď už se všichni těšíme na novou sezonu. Jänner je vždy velmi těžká soutěž, a letos tam bude opravdu výborná konkurence, vzhledem k tomu, že to je úvodní podnik nového Mistrovství Evropy. My jsme připraveni nedat svou kůži zadarmo a věříme, že technické problémy z podzimu jsou už vyřešeny,“ dodává Ing. Jiří Jirovec.
30. Jänner Rallye odstartuje v pátek 4. ledna 2013 v 7.30 hod. v příhraničním Freistadtu. Vítězná posádka projede cílovou rampou po absolvování tratě dlouhé 825 km v sobotu 5.ledna v 17.15 hod. ve Freistadtské městské hale. EuroOil – invelt team zve všechny své fanoušky a příznivce motorismu na tento jedinečný závod.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?