Thierry Neuville mluví o "jednoduchém rozhodnutí", jeho bývalý šéf - Yves Matton však vidí celou situaci jinak. Matton je rozhodnutím Neuvilla o odchodu z Citroënu k M-Sportu zklamán.
Teprve v neděli bylo definitivně oznámeno, že se Thierry Neuville pro sezonu 2013 připojuje k týmu M-Sport a opouští tak tovární Citroën. Pouhé dva dny před tímto oficiálním prohlášením informoval mladý Belgičan svého šéfa o této nabídce. "Další den ráno mi oznámil, že je rozhodnuto a že pojede za Katar M-Sport. Neměl jsem vůbec žádný čas na to, abych zareagoval a prezentoval mu jinou nabídku," líčí své zklamání pro belgický tisk Yves Matton.
U M-Sportu čeká na Neuvilla celá sezona, Citroën mu naproti tomu mohl garantovat jen 7 soutěží. "Chtěli jsme se pokusit přidat další 2 soutěže. Měli jsme s ním dvouletý plán, který ale teď končí po pouhém roce. Investovali jsme do něj hodně energie a zdrojů, což jsme teď ztratili. Je směšné, když teď poslouchám, že Thierry opustil tým, protože v roce 2014 již nebude Citroën nastupovat s továrním týmem. Zaprvé, ještě není nic rozhodnuto, zadruhé, s Abu Dhabi máme podepsanou smlouvu na 3 roky," říká k situaci šéf Citroënu.
I z těchto důvodů Matton rozhodnutí Neuvilla nechápe a zdůrazňuje: "Nepodepsal továrnímu týmu, ale soukromé stáji. Následoval svého kolegu Al-Attiyaha a navíc má smlouvu na pouhý rok!"
"Nerozcházíme se ale ve zlém. Thierrymu přeji jen to dobré. Je to ale pro mě lekce. Už se nikdy nebudu snažit vybudovat z talentu velkého jezdce, je to moc drahé."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?