Thierry Neuville mluví o "jednoduchém rozhodnutí", jeho bývalý šéf - Yves Matton však vidí celou situaci jinak. Matton je rozhodnutím Neuvilla o odchodu z Citroënu k M-Sportu zklamán.
Teprve v neděli bylo definitivně oznámeno, že se Thierry Neuville pro sezonu 2013 připojuje k týmu M-Sport a opouští tak tovární Citroën. Pouhé dva dny před tímto oficiálním prohlášením informoval mladý Belgičan svého šéfa o této nabídce. "Další den ráno mi oznámil, že je rozhodnuto a že pojede za Katar M-Sport. Neměl jsem vůbec žádný čas na to, abych zareagoval a prezentoval mu jinou nabídku," líčí své zklamání pro belgický tisk Yves Matton.
U M-Sportu čeká na Neuvilla celá sezona, Citroën mu naproti tomu mohl garantovat jen 7 soutěží. "Chtěli jsme se pokusit přidat další 2 soutěže. Měli jsme s ním dvouletý plán, který ale teď končí po pouhém roce. Investovali jsme do něj hodně energie a zdrojů, což jsme teď ztratili. Je směšné, když teď poslouchám, že Thierry opustil tým, protože v roce 2014 již nebude Citroën nastupovat s továrním týmem. Zaprvé, ještě není nic rozhodnuto, zadruhé, s Abu Dhabi máme podepsanou smlouvu na 3 roky," říká k situaci šéf Citroënu.
I z těchto důvodů Matton rozhodnutí Neuvilla nechápe a zdůrazňuje: "Nepodepsal továrnímu týmu, ale soukromé stáji. Následoval svého kolegu Al-Attiyaha a navíc má smlouvu na pouhý rok!"
"Nerozcházíme se ale ve zlém. Thierrymu přeji jen to dobré. Je to ale pro mě lekce. Už se nikdy nebudu snažit vybudovat z talentu velkého jezdce, je to moc drahé."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?