Zatímco Peugeot již zahájil testovací fázi vozu R5 a M-Sport bude brzy následovat, u Škody je stále klid. Podle sportovního oddělení mladoboleslavské značky by rozhodnutí o R5 mělo padnout v létě roku 2013.
Právě skupina R5 v budoucnu nahradí současnou kategorii S2000. Peugeot má již za sebou první testy. M-Sport má v plánu testy Fiesty R5 v brzké době. U Škody je však zatím klid. "Zatím ještě není nic rozhodnuto. Máme ještě nějaký čas a prvně si chceme počkat, jestli se bude kategorie R5 opravdu budoucnosti vyvíjet tak, jak se říkalo v předešlých měsících. Pokud by se do R5 opravdu zapojili všichni zmiňovaní výrobci, pak bychom se i my pravděpodobně přidali. Jisté je, že Škoda chce i v budoucnosti na úrovni národních šampionátu a regionálních mistrovství bojovat o čelní příčky," říká sportovní ředitel značky Michal Hrabánek.
O další zpoždění se může postarati i modelová výměna současné Fabie za novou, ta by měla přijít v roce 2014. Pokud bychom počítali s rokem na vývoj soutěžního vozu, tak by nová Fabie R5 měla být k dispozici až v roce 2015. "V kategorii R5 není žádný prostor pro následný další vývoj. Aby byl ale náš zákaznický program úspěšný, muselo by vše vycházet. Proto je realistický tento scénář. S Fabii S2000 jsme začali v roce 2007, v roce 2009 došlo k její homologaci a teď je nejčastěji nasazovaným vozem kategorie S2000."
Zatímco v kategorii S2000 je Škoda lídrem, jinak už je tomu v kategoriích R1, R2 a R3: "Ano, tyto kategorie jsou opravdovým problémem. Zatímco ve WRC jsme se vydali cestou downsizingu, tak v nižších kategoriích startují vozy stejné velikosti, ale lpí se na zastaralých čtyřválcových motorech. FIA by se měla nad homologací těchto vozů zamyslet. Pro Škodu by byla R2 možná pouze s velmi starým motorem. To ale není naše filozofie."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.