Citroën není spokojen s rychlostí vozu DS3 WRC na mokré šotolině, a tak se vypravil před koncem roku na testy do Walesu. Týmu se zde mělo podařit najít směr, kterým se ubírat, ale ne řešení.
Ve Walesu se letos jel 10. podnik světového šampionátu, nicméně Citroën DS3 WRC se ve walešských lesích objevil znovu na konci listopadu. Test trval dva dny a za volantem se vystřídali Mikko Hirovnen a Sébastien Loeb, kteří hledali optimální set-up na mokrou šotolinu.
"Když se podíváte na naše vozy ve Velké Británii a první den ve Španělku, kdy byly cesty hodně blátivé a kluzké, tak dojdete k závěru, že nebyly dostatečné rychlé," vysvětluje důvody testu Xavier Mestelan-Pinon, technický ředitel Citroënu.
"Naše filozofie funguje na 80 % rychlostních zkoušek sezony, ale když je mokro, tak není výkon optimální," pokračuje Mestelan-Pinon, který přiznává, že tým pracuje především na nastavení diferenciálů a tlumičů.
Citroën má problémy, když zapřší
"DS3 WRC je natolik agilní, že v některých rychlých zatáčkách je vůz nedotáčivý. Našli jsme během testu dobrý směr, kterým se vydat, ale ještě to není řešení. Jsme ale opravdu spokojeni s tím, jak test proběhl," vyjádřil se také Mikko Hirvonen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?