Citroën není spokojen s rychlostí vozu DS3 WRC na mokré šotolině, a tak se vypravil před koncem roku na testy do Walesu. Týmu se zde mělo podařit najít směr, kterým se ubírat, ale ne řešení.
Ve Walesu se letos jel 10. podnik světového šampionátu, nicméně Citroën DS3 WRC se ve walešských lesích objevil znovu na konci listopadu. Test trval dva dny a za volantem se vystřídali Mikko Hirovnen a Sébastien Loeb, kteří hledali optimální set-up na mokrou šotolinu.
"Když se podíváte na naše vozy ve Velké Británii a první den ve Španělku, kdy byly cesty hodně blátivé a kluzké, tak dojdete k závěru, že nebyly dostatečné rychlé," vysvětluje důvody testu Xavier Mestelan-Pinon, technický ředitel Citroënu.
"Naše filozofie funguje na 80 % rychlostních zkoušek sezony, ale když je mokro, tak není výkon optimální," pokračuje Mestelan-Pinon, který přiznává, že tým pracuje především na nastavení diferenciálů a tlumičů.
Citroën má problémy, když zapřší
"DS3 WRC je natolik agilní, že v některých rychlých zatáčkách je vůz nedotáčivý. Našli jsme během testu dobrý směr, kterým se vydat, ale ještě to není řešení. Jsme ale opravdu spokojeni s tím, jak test proběhl," vyjádřil se také Mikko Hirvonen.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?