Budeme příští rok startovní číslo 1 vídat na soutěžích MS jen v případě, že pojede Sébastien Loeb? A nebo ho dostane jeden z jezdců Citroënu?
Dle článku 17.1 sportovních regulí FIA pro mistrovství světa v rally má číslo 1 mít na svém voze jezdec s prioritou číslo 1. V pravidlech stojí: "Mistr světa z předchozí sezony dostane startovní číslo 1. Druhý jezdec v týmu mistra pak číslo 2. Další startovní čísla FIA přidělí dle výsledků mezi konstruktéry. Zbývající jezdci s prioritou 1 nebo 2, kteří nespadají pod článek 13.3 obdrží od jednotlivých pořadatelů po řadě čísla až do 30."
V onom článku 17.3 je napsáno: "Jezdci s prioritou 1 si mohou požádat o určitá čísla, které je odliší za předpokladu, že s touto žádostí bude souhlasit FIA."
Sám Sébatien Loeb, co se tohoto problému týče, nemá jasno. Nicméně pravidla hovoří dost jasně na to, aby bylo jasné, že lednové Rally Monte Carlo pojede na svém Citroënu DS3 WRC s jedničkou. Hirvonen pak dostane číslo 2 a Sordo 3. Nastane tak situace, že startovní číslo 1 příští rok uvidíme jen na pěti až šesti soutěžích, kterých se Francouz zúčastní?
Kdo bude mít jedničku na voze příští rok?
Dle pravidel by to mělo být tak, že druhý jezdec týmu obdrží startovní číslo 2, jenže Hirvonen je jasnou jedničkou týmu, když se zúčastní všech soutěží. Teoreticky by to měl být on, kdo bude mít na autě startovní číslo 1. Tiskový mluvčí Citroënu však německému rallye-magazinu.de řekl, že se Fin tohoto privilegia vzdal. Jak to tedy v roce 2013 bude, zůstává nejasné.
Pravidlo, že úřadující mistr světa vozí na svém voze číslo 1 je praktikováno od roku 1995. Předtím se to lišilo na jednotlivých soutěžích, ale buď to byl loňský vítěz daného podniku nebo jezdec, kterého si pořadatelé vybrali sami. Situace, která nastane příští rok, tedy že úřadující šampion nebude bojovat znovu o titul, nastala v roce 1981 - tehdy se zúčastnil mistr světa z roku 1980, Walter Röhrl, pouze soutěže na San Remu.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.