Budeme příští rok startovní číslo 1 vídat na soutěžích MS jen v případě, že pojede Sébastien Loeb? A nebo ho dostane jeden z jezdců Citroënu?
Dle článku 17.1 sportovních regulí FIA pro mistrovství světa v rally má číslo 1 mít na svém voze jezdec s prioritou číslo 1. V pravidlech stojí: "Mistr světa z předchozí sezony dostane startovní číslo 1. Druhý jezdec v týmu mistra pak číslo 2. Další startovní čísla FIA přidělí dle výsledků mezi konstruktéry. Zbývající jezdci s prioritou 1 nebo 2, kteří nespadají pod článek 13.3 obdrží od jednotlivých pořadatelů po řadě čísla až do 30."
V onom článku 17.3 je napsáno: "Jezdci s prioritou 1 si mohou požádat o určitá čísla, které je odliší za předpokladu, že s touto žádostí bude souhlasit FIA."
Sám Sébatien Loeb, co se tohoto problému týče, nemá jasno. Nicméně pravidla hovoří dost jasně na to, aby bylo jasné, že lednové Rally Monte Carlo pojede na svém Citroënu DS3 WRC s jedničkou. Hirvonen pak dostane číslo 2 a Sordo 3. Nastane tak situace, že startovní číslo 1 příští rok uvidíme jen na pěti až šesti soutěžích, kterých se Francouz zúčastní?
Kdo bude mít jedničku na voze příští rok?
Dle pravidel by to mělo být tak, že druhý jezdec týmu obdrží startovní číslo 2, jenže Hirvonen je jasnou jedničkou týmu, když se zúčastní všech soutěží. Teoreticky by to měl být on, kdo bude mít na autě startovní číslo 1. Tiskový mluvčí Citroënu však německému rallye-magazinu.de řekl, že se Fin tohoto privilegia vzdal. Jak to tedy v roce 2013 bude, zůstává nejasné.
Pravidlo, že úřadující mistr světa vozí na svém voze číslo 1 je praktikováno od roku 1995. Předtím se to lišilo na jednotlivých soutěžích, ale buď to byl loňský vítěz daného podniku nebo jezdec, kterého si pořadatelé vybrali sami. Situace, která nastane příští rok, tedy že úřadující šampion nebude bojovat znovu o titul, nastala v roce 1981 - tehdy se zúčastnil mistr světa z roku 1980, Walter Röhrl, pouze soutěže na San Remu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?