Kdo pojede příští rok se startovním číslem 1?

loeb, sebastian
loeb, sebastian, foto: Citroën Sport
iM2 25. listopadu 2012 21:01
Sdílej:

Budeme příští rok startovní číslo 1 vídat na soutěžích MS jen v případě, že pojede Sébastien Loeb? A nebo ho dostane jeden z jezdců Citroënu?

Dle článku 17.1 sportovních regulí FIA pro mistrovství světa v rally má číslo 1 mít na svém voze jezdec s prioritou číslo 1. V pravidlech stojí: "Mistr světa z předchozí sezony dostane startovní číslo 1. Druhý jezdec v týmu mistra pak číslo 2. Další startovní čísla FIA přidělí dle výsledků mezi konstruktéry. Zbývající jezdci s prioritou 1 nebo 2, kteří nespadají pod článek 13.3 obdrží od jednotlivých pořadatelů po řadě čísla až do 30."

V onom článku 17.3 je napsáno: "Jezdci s prioritou 1 si mohou požádat o určitá čísla, které je odliší za předpokladu, že s touto žádostí bude souhlasit FIA." 

Sám Sébatien Loeb, co se tohoto problému týče, nemá jasno. Nicméně pravidla hovoří dost jasně na to, aby bylo jasné, že lednové Rally Monte Carlo pojede na svém Citroënu DS3 WRC s jedničkou. Hirvonen pak dostane číslo 2 a Sordo 3. Nastane tak situace, že startovní číslo 1 příští rok uvidíme jen na pěti až šesti soutěžích, kterých se Francouz zúčastní? 

Kdo bude mít jedničku na voze příští rok?

Dle pravidel by to mělo být tak, že druhý jezdec týmu obdrží startovní číslo 2, jenže Hirvonen je jasnou jedničkou týmu, když se zúčastní všech soutěží. Teoreticky by to měl být on, kdo bude mít na autě startovní číslo 1. Tiskový mluvčí Citroënu však německému rallye-magazinu.de řekl, že se Fin tohoto privilegia vzdal. Jak to tedy v roce 2013 bude, zůstává nejasné.

Pravidlo, že úřadující mistr světa vozí na svém voze číslo 1 je praktikováno od roku 1995. Předtím se to lišilo na jednotlivých soutěžích, ale buď to byl loňský vítěz daného podniku nebo jezdec, kterého si pořadatelé vybrali sami. Situace, která nastane příští rok, tedy že úřadující šampion nebude bojovat znovu o titul, nastala v roce 1981 - tehdy se zúčastnil mistr světa z roku 1980, Walter Röhrl, pouze soutěže na San Remu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.