M-Sport, který provozoval 16. let tovární tým Fordu v MS, chystá příští sezonu představit nový model - Fiestu R5, která bude moci startovat například v nově vzniklém WRC2.
Britský tým plánuje oficiální představení nového speciálu v lednu 2013, první zákazníci by měli obdržet své vozy v dubnu. "Vývojové oddělení momentálně plně pracuje na vývoji vozu R5. První auto bychom měli otestovat v nadcházejících týdnech. Pro nás je tento model velmi důležitý, má na to, aby se stal jedním z nejpopulárnějších v rodině Fiest," říká šéf M-Sportu, Malcolm Wilson.
Vůz kategorie R5 je postaven s úmyslem jednoduché udržby a dlouhé výdrže jednotlivých dílů - to vše by mělo zredukovat náklady. Podle očekávání by však rychlost měla překračovat vozy S2000. Momentálně vůz R5 představil již také Peuget - u něj se jedná o model 208.
Fiesta R5 se ale od ostatních bude v 90 % dílů lišit. Vůz má motor 1,6l s turbem. Převodovku vyrábí pro M-Sport společnost Sadev. Dokonce se spekuluje, že by pravidla kategorie R5 mohla posloužit v budoucnu jako vzor pro změnu v pravidlech pro vozu WRC (mluvíme zde ale o době pro roce 2015).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?