M-Sport, který provozoval 16. let tovární tým Fordu v MS, chystá příští sezonu představit nový model - Fiestu R5, která bude moci startovat například v nově vzniklém WRC2.
Britský tým plánuje oficiální představení nového speciálu v lednu 2013, první zákazníci by měli obdržet své vozy v dubnu. "Vývojové oddělení momentálně plně pracuje na vývoji vozu R5. První auto bychom měli otestovat v nadcházejících týdnech. Pro nás je tento model velmi důležitý, má na to, aby se stal jedním z nejpopulárnějších v rodině Fiest," říká šéf M-Sportu, Malcolm Wilson.
Vůz kategorie R5 je postaven s úmyslem jednoduché udržby a dlouhé výdrže jednotlivých dílů - to vše by mělo zredukovat náklady. Podle očekávání by však rychlost měla překračovat vozy S2000. Momentálně vůz R5 představil již také Peuget - u něj se jedná o model 208.
Fiesta R5 se ale od ostatních bude v 90 % dílů lišit. Vůz má motor 1,6l s turbem. Převodovku vyrábí pro M-Sport společnost Sadev. Dokonce se spekuluje, že by pravidla kategorie R5 mohla posloužit v budoucnu jako vzor pro změnu v pravidlech pro vozu WRC (mluvíme zde ale o době pro roce 2015).
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.