M-Sport, který provozoval 16. let tovární tým Fordu v MS, chystá příští sezonu představit nový model - Fiestu R5, která bude moci startovat například v nově vzniklém WRC2.
Britský tým plánuje oficiální představení nového speciálu v lednu 2013, první zákazníci by měli obdržet své vozy v dubnu. "Vývojové oddělení momentálně plně pracuje na vývoji vozu R5. První auto bychom měli otestovat v nadcházejících týdnech. Pro nás je tento model velmi důležitý, má na to, aby se stal jedním z nejpopulárnějších v rodině Fiest," říká šéf M-Sportu, Malcolm Wilson.
Vůz kategorie R5 je postaven s úmyslem jednoduché udržby a dlouhé výdrže jednotlivých dílů - to vše by mělo zredukovat náklady. Podle očekávání by však rychlost měla překračovat vozy S2000. Momentálně vůz R5 představil již také Peuget - u něj se jedná o model 208.
Fiesta R5 se ale od ostatních bude v 90 % dílů lišit. Vůz má motor 1,6l s turbem. Převodovku vyrábí pro M-Sport společnost Sadev. Dokonce se spekuluje, že by pravidla kategorie R5 mohla posloužit v budoucnu jako vzor pro změnu v pravidlech pro vozu WRC (mluvíme zde ale o době pro roce 2015).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.