Po povedeném startu posádky Carlos Sainz - Luis Moya na Rallylegend v San Marinu Volkswagen zvažuje další možné nasazení této posádky. V nové sezoně by měla dvojice nastoupit i k jedné soutěži MS!
I přesto, že v poslední kompletní sezoně v MS jezdil Carlos Sainz se spolujezdcem Marcem Martím, fanoušci si spíš pamatují Luise Moyu jako navigátora španělského jezdce. Společně tato legendární dvojice odstartovala letos do Rally Legend, kde poprvé ukázala Polo R WRC v opravdové soutěži. Kamkoliv se posádka dostala, byl o ní mezi diváky enormní zájem.
"O Rally Legend jsem toho již hodně slyšel. Všichni mi říkali - Luisi, musíš zde někdy startovat. Teď, po prvním startu zde, jsem opravdu dojatý. Když si člověk uvědomí, kolik lidí si na nás pamatuje, to je neuvěřitelné. Určitě jsem zde nebyl naposledy," říká Moya.
Očividně to ale také nebylo poprvé a naposledy, co dvojice Sainz-Moya jezdila s Polem R WRC. Oba se výrazně podíleli na jeho vývoji: "Naposledy jsme testovali ve Španělsku, Portugalsku a Finsku. Asi tři týdny před startem mi Carlos řekl, že by byl Volkswagen rád, kdybychom startovali v San Marinu, nemohl jsem odmítnout."
Po velmi kladném ohlasu zvažuje Volkswagen start této dvojice ještě v jedné soutěži MS, Moya je tím nadšený: "Kde bychom startovali, to je na VW. Já osobně bych si ale přál Řecko nebo Argentinu, zdejší tratě opravdu dobře známe."
Start by měl být malou odměnou za práci, kterou Španělé při přípravě Pola R WRC odvedli. Všichni v týmu doufají, že auto bude konkurenceschopné, Moya o tom nepochybuje: "Na papíře sice stojí, že je Carlosovi již 50 let, ale pořád je zatraceně fit. Je tím nejlepším testovacím jezdcem v tomto sportu a každý inženýr oceňuje, jak dokáže vysvětlit chování auta. Každý tým zatím dokázal s Carlosem získat titul, to říká vše!"
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?