Po povedeném startu posádky Carlos Sainz - Luis Moya na Rallylegend v San Marinu Volkswagen zvažuje další možné nasazení této posádky. V nové sezoně by měla dvojice nastoupit i k jedné soutěži MS!
I přesto, že v poslední kompletní sezoně v MS jezdil Carlos Sainz se spolujezdcem Marcem Martím, fanoušci si spíš pamatují Luise Moyu jako navigátora španělského jezdce. Společně tato legendární dvojice odstartovala letos do Rally Legend, kde poprvé ukázala Polo R WRC v opravdové soutěži. Kamkoliv se posádka dostala, byl o ní mezi diváky enormní zájem.
"O Rally Legend jsem toho již hodně slyšel. Všichni mi říkali - Luisi, musíš zde někdy startovat. Teď, po prvním startu zde, jsem opravdu dojatý. Když si člověk uvědomí, kolik lidí si na nás pamatuje, to je neuvěřitelné. Určitě jsem zde nebyl naposledy," říká Moya.
Očividně to ale také nebylo poprvé a naposledy, co dvojice Sainz-Moya jezdila s Polem R WRC. Oba se výrazně podíleli na jeho vývoji: "Naposledy jsme testovali ve Španělsku, Portugalsku a Finsku. Asi tři týdny před startem mi Carlos řekl, že by byl Volkswagen rád, kdybychom startovali v San Marinu, nemohl jsem odmítnout."
Po velmi kladném ohlasu zvažuje Volkswagen start této dvojice ještě v jedné soutěži MS, Moya je tím nadšený: "Kde bychom startovali, to je na VW. Já osobně bych si ale přál Řecko nebo Argentinu, zdejší tratě opravdu dobře známe."
Start by měl být malou odměnou za práci, kterou Španělé při přípravě Pola R WRC odvedli. Všichni v týmu doufají, že auto bude konkurenceschopné, Moya o tom nepochybuje: "Na papíře sice stojí, že je Carlosovi již 50 let, ale pořád je zatraceně fit. Je tím nejlepším testovacím jezdcem v tomto sportu a každý inženýr oceňuje, jak dokáže vysvětlit chování auta. Každý tým zatím dokázal s Carlosem získat titul, to říká vše!"
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.