Po povedeném startu posádky Carlos Sainz - Luis Moya na Rallylegend v San Marinu Volkswagen zvažuje další možné nasazení této posádky. V nové sezoně by měla dvojice nastoupit i k jedné soutěži MS!
I přesto, že v poslední kompletní sezoně v MS jezdil Carlos Sainz se spolujezdcem Marcem Martím, fanoušci si spíš pamatují Luise Moyu jako navigátora španělského jezdce. Společně tato legendární dvojice odstartovala letos do Rally Legend, kde poprvé ukázala Polo R WRC v opravdové soutěži. Kamkoliv se posádka dostala, byl o ní mezi diváky enormní zájem.
"O Rally Legend jsem toho již hodně slyšel. Všichni mi říkali - Luisi, musíš zde někdy startovat. Teď, po prvním startu zde, jsem opravdu dojatý. Když si člověk uvědomí, kolik lidí si na nás pamatuje, to je neuvěřitelné. Určitě jsem zde nebyl naposledy," říká Moya.
Očividně to ale také nebylo poprvé a naposledy, co dvojice Sainz-Moya jezdila s Polem R WRC. Oba se výrazně podíleli na jeho vývoji: "Naposledy jsme testovali ve Španělsku, Portugalsku a Finsku. Asi tři týdny před startem mi Carlos řekl, že by byl Volkswagen rád, kdybychom startovali v San Marinu, nemohl jsem odmítnout."
Po velmi kladném ohlasu zvažuje Volkswagen start této dvojice ještě v jedné soutěži MS, Moya je tím nadšený: "Kde bychom startovali, to je na VW. Já osobně bych si ale přál Řecko nebo Argentinu, zdejší tratě opravdu dobře známe."
Start by měl být malou odměnou za práci, kterou Španělé při přípravě Pola R WRC odvedli. Všichni v týmu doufají, že auto bude konkurenceschopné, Moya o tom nepochybuje: "Na papíře sice stojí, že je Carlosovi již 50 let, ale pořád je zatraceně fit. Je tím nejlepším testovacím jezdcem v tomto sportu a každý inženýr oceňuje, jak dokáže vysvětlit chování auta. Každý tým zatím dokázal s Carlosem získat titul, to říká vše!"
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?