Po odchodu Fordu z MS chce Malcolm Wilson i nadále udržet svoji firmu, M-Sport, ve WRC. Pomocnou ruku by mu mohl podat Katar a Nasser Al-Attiyah. V plánu by měl být start až třech vozů.
V polovině října všechny zaskočila šokující zpráva: Ford po téměř 30 letech odchází rally! M-Sport může sice i nadále spoléhat na technickou podporu od Fordu, ale program v MS si musí zajistit sám pomoci externích sponzorů.
Jen pár dní před oznámením odchodu Fordu bylo zveřejněno, že bývalý titulární sponzor Fordu, Abu Dhabi, se stává hlavním partnerem týmu Citroën. U Francouzů končí Katar a Nasser Al-Attiyah. Jenže vítěz Dakaru by i nadále rád zůstal v rally, a tak se otevírá M-Sportu nová perspektiva. V MERC již spolupráce s tímto jezdcem započala (startuje zde s Fordem Fiesta RRC).
Malcolm Wilson v současné době míří na Kypr, kde o tomto víkendu Nasser startuje, aby mohl případnou spolupráci projednat. "Zde na Kypru budeme s Malcolmem jednat. Pro příští rok bychom chtěli připravit tým, který by nasazoval trojici vozů do MS. Já sám bych chtěl odstartovat do 7 podniků MS. Je velmi důležité udržet M-Sport v MS. Ale o konkrétní podobě 'Katar M-Sport World Rally Teamu' ještě budeme muset jednat," říká Al-Attiyah.
Spojení Al-Attiyaha a Fordu známe již z historie (zde Řecká rally 2011)
Jedničkou týmu by se pravděpodobně stal Petter Solberg. Malcolm Wilson na otázku ohledně svého "výletu" na Kypr řekl toto: "Ano, jedu na Kypr. Ale jedu tam proto, abych podpořil inženýry M-Sportu, kteří se snaží pomoci Nasseru Al-Attiyahovi k zisku titulu."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.