Po odchodu Fordu z MS chce Malcolm Wilson i nadále udržet svoji firmu, M-Sport, ve WRC. Pomocnou ruku by mu mohl podat Katar a Nasser Al-Attiyah. V plánu by měl být start až třech vozů.
V polovině října všechny zaskočila šokující zpráva: Ford po téměř 30 letech odchází rally! M-Sport může sice i nadále spoléhat na technickou podporu od Fordu, ale program v MS si musí zajistit sám pomoci externích sponzorů.
Jen pár dní před oznámením odchodu Fordu bylo zveřejněno, že bývalý titulární sponzor Fordu, Abu Dhabi, se stává hlavním partnerem týmu Citroën. U Francouzů končí Katar a Nasser Al-Attiyah. Jenže vítěz Dakaru by i nadále rád zůstal v rally, a tak se otevírá M-Sportu nová perspektiva. V MERC již spolupráce s tímto jezdcem započala (startuje zde s Fordem Fiesta RRC).
Malcolm Wilson v současné době míří na Kypr, kde o tomto víkendu Nasser startuje, aby mohl případnou spolupráci projednat. "Zde na Kypru budeme s Malcolmem jednat. Pro příští rok bychom chtěli připravit tým, který by nasazoval trojici vozů do MS. Já sám bych chtěl odstartovat do 7 podniků MS. Je velmi důležité udržet M-Sport v MS. Ale o konkrétní podobě 'Katar M-Sport World Rally Teamu' ještě budeme muset jednat," říká Al-Attiyah.
Spojení Al-Attiyaha a Fordu známe již z historie (zde Řecká rally 2011)
Jedničkou týmu by se pravděpodobně stal Petter Solberg. Malcolm Wilson na otázku ohledně svého "výletu" na Kypr řekl toto: "Ano, jedu na Kypr. Ale jedu tam proto, abych podpořil inženýry M-Sportu, kteří se snaží pomoci Nasseru Al-Attiyahovi k zisku titulu."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?