Po odchodu Fordu z MS chce Malcolm Wilson i nadále udržet svoji firmu, M-Sport, ve WRC. Pomocnou ruku by mu mohl podat Katar a Nasser Al-Attiyah. V plánu by měl být start až třech vozů.
V polovině října všechny zaskočila šokující zpráva: Ford po téměř 30 letech odchází rally! M-Sport může sice i nadále spoléhat na technickou podporu od Fordu, ale program v MS si musí zajistit sám pomoci externích sponzorů.
Jen pár dní před oznámením odchodu Fordu bylo zveřejněno, že bývalý titulární sponzor Fordu, Abu Dhabi, se stává hlavním partnerem týmu Citroën. U Francouzů končí Katar a Nasser Al-Attiyah. Jenže vítěz Dakaru by i nadále rád zůstal v rally, a tak se otevírá M-Sportu nová perspektiva. V MERC již spolupráce s tímto jezdcem započala (startuje zde s Fordem Fiesta RRC).
Malcolm Wilson v současné době míří na Kypr, kde o tomto víkendu Nasser startuje, aby mohl případnou spolupráci projednat. "Zde na Kypru budeme s Malcolmem jednat. Pro příští rok bychom chtěli připravit tým, který by nasazoval trojici vozů do MS. Já sám bych chtěl odstartovat do 7 podniků MS. Je velmi důležité udržet M-Sport v MS. Ale o konkrétní podobě 'Katar M-Sport World Rally Teamu' ještě budeme muset jednat," říká Al-Attiyah.
Spojení Al-Attiyaha a Fordu známe již z historie (zde Řecká rally 2011)
Jedničkou týmu by se pravděpodobně stal Petter Solberg. Malcolm Wilson na otázku ohledně svého "výletu" na Kypr řekl toto: "Ano, jedu na Kypr. Ale jedu tam proto, abych podpořil inženýry M-Sportu, kteří se snaží pomoci Nasseru Al-Attiyahovi k zisku titulu."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.