Sébastien Loeb viní příliš optimistický rozpis z toho, že odstoupil z dnešní etapy Rally na Sardinii. Francouz byl v době nehody ve vedení soutěže s náskokem 1,1s, jenže náraz do kamene poškodil řízení.
"Tlačil jsem na to opravdu velmi, velmi tvrdě, ale v rozpisu byla chyba. Do zatáčky jsem najel trošku rychleji a na výjezdu pak trefil kámen. Náraz hodil auto do smyku a nakonec jsme skončili na trati. Otočil jsem se a chtěl pokračovat, jenže řízení šlo velmi ztuha, takže mi hned bylo jasné, že je něco rozbitého," popisuje Sébastien Loeb.
"Pokračovali jsme několik dalších zatáček, jenže pak se řízení zablokovalo uplně a musel jsem vůz zastavit." Chyba ale zcela jistě pramenila z rozpisu, je možné, že při jeho tvorbě ztratil jezdec na moment koncentraci. Posádka Loeb - Elena totiž v inkriminovaném místě při seznamovacích jízdách dostala defekt.
Loeb se navíc rozhodl v soutěži již dále nepokračovat. Auto přitom nebylo nijak závažně poškozeno, zlomená byla pouze tyč řízení, tedy díl, který mohli mechanici snadno vyměnit a Citroën DS3 WRC s číslem 1 mohl pokračovat. Jenže odcházející šampion nevidí důvod, proč pokračovat (odstoupil po první ranní RZ, takže ztráta byla enormní).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.