M-Sport oznámil, že pojede šampionát ME s Fiestou R5. To by mohlo zvýšit zájem značek o start v ME.
Malcolm Wilson potvrdil, že M-Sport nasadí v budoucí sezoně minimálně dva vozy Fiesta R5 do většiny soutěží ME. V tomto případě se nebude jednat o tovární tým, navíc když se Ford stahuje i z MS, ale o soukromou záležitost M-Sportu. Zpočátku by britský tým měl nasazovat Fiestu S2000, ale jakmile bude homologovaná a otestovaná Fiesta R5, tak dojde ke změně vozu.
"Asi nepojedeme kompletní sezonu, ale chtěli bychom nastoupit do možná největšího počtu soutěží a s co možná největším počtem vozů. Změny v organizaci ME nás k tomuto kroku motivovali a jsem si jistý, že s novým promotérem - společností Eurosport, čekají tuto sérii dobré časy," říká Wilson.
Očekává se, že také Peugeot nasadí svoji 208 R5 do ME, navíc Citroën by měl nejpozději na konci příští sezony následovat. Navíc mohou v tomto šampionátu nastupovat v hojných početech vyrobené vozy S2000 a RRC. Navíc mezi odborníky kolují zvěsti, že R5 staví také Toyota a Renault. Takže ve zkratce: Výběr z prvořadých vozů by měl být opravdu velký.
"Ford by měl mít jako první výrobce homologované auto kategorie R5 - snad už zkraje roku 2013. Peugeot a Citroën by to také měli stihnout v roce 2013. Odhaduji, že Škoda počká až na nový model Fabie, takže nejdříve v roce 2014," odhaluje Jean-Pierre Nicolas, manažer IRC.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?