M-Sport oznámil, že pojede šampionát ME s Fiestou R5. To by mohlo zvýšit zájem značek o start v ME.
Malcolm Wilson potvrdil, že M-Sport nasadí v budoucí sezoně minimálně dva vozy Fiesta R5 do většiny soutěží ME. V tomto případě se nebude jednat o tovární tým, navíc když se Ford stahuje i z MS, ale o soukromou záležitost M-Sportu. Zpočátku by britský tým měl nasazovat Fiestu S2000, ale jakmile bude homologovaná a otestovaná Fiesta R5, tak dojde ke změně vozu.
"Asi nepojedeme kompletní sezonu, ale chtěli bychom nastoupit do možná největšího počtu soutěží a s co možná největším počtem vozů. Změny v organizaci ME nás k tomuto kroku motivovali a jsem si jistý, že s novým promotérem - společností Eurosport, čekají tuto sérii dobré časy," říká Wilson.
Očekává se, že také Peugeot nasadí svoji 208 R5 do ME, navíc Citroën by měl nejpozději na konci příští sezony následovat. Navíc mohou v tomto šampionátu nastupovat v hojných početech vyrobené vozy S2000 a RRC. Navíc mezi odborníky kolují zvěsti, že R5 staví také Toyota a Renault. Takže ve zkratce: Výběr z prvořadých vozů by měl být opravdu velký.
"Ford by měl mít jako první výrobce homologované auto kategorie R5 - snad už zkraje roku 2013. Peugeot a Citroën by to také měli stihnout v roce 2013. Odhaduji, že Škoda počká až na nový model Fabie, takže nejdříve v roce 2014," odhaluje Jean-Pierre Nicolas, manažer IRC.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.