M-Sport oznámil, že pojede šampionát ME s Fiestou R5. To by mohlo zvýšit zájem značek o start v ME.
Malcolm Wilson potvrdil, že M-Sport nasadí v budoucí sezoně minimálně dva vozy Fiesta R5 do většiny soutěží ME. V tomto případě se nebude jednat o tovární tým, navíc když se Ford stahuje i z MS, ale o soukromou záležitost M-Sportu. Zpočátku by britský tým měl nasazovat Fiestu S2000, ale jakmile bude homologovaná a otestovaná Fiesta R5, tak dojde ke změně vozu.
"Asi nepojedeme kompletní sezonu, ale chtěli bychom nastoupit do možná největšího počtu soutěží a s co možná největším počtem vozů. Změny v organizaci ME nás k tomuto kroku motivovali a jsem si jistý, že s novým promotérem - společností Eurosport, čekají tuto sérii dobré časy," říká Wilson.
Očekává se, že také Peugeot nasadí svoji 208 R5 do ME, navíc Citroën by měl nejpozději na konci příští sezony následovat. Navíc mohou v tomto šampionátu nastupovat v hojných početech vyrobené vozy S2000 a RRC. Navíc mezi odborníky kolují zvěsti, že R5 staví také Toyota a Renault. Takže ve zkratce: Výběr z prvořadých vozů by měl být opravdu velký.
"Ford by měl mít jako první výrobce homologované auto kategorie R5 - snad už zkraje roku 2013. Peugeot a Citroën by to také měli stihnout v roce 2013. Odhaduji, že Škoda počká až na nový model Fabie, takže nejdříve v roce 2014," odhaluje Jean-Pierre Nicolas, manažer IRC.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.