Nový šampionát ME začíná nabírat konkrétnější podobu. V příštím roce bychom se měli dočkat jakéhosi mixu soutěží dosavadního ME a IRC.
Na veřejnost se dostávají první detaily Mistrovství Evropy 2013, které se má poprvé jet pod křídly Eurosportu. To má vliv i na skladbu soutěží, když se v kalendáři objevují soutěže, které byly doposud součástí IRC (které doteď spadalo pod Eurosport), které v příští sezoně v této formě pokračovat již nebude. Nás může těšit, že v plánovaném kalendáři nechybí soutěž ve Zlíně.
"Budeme stejně jako v IRC úzce spolupracovat s výrobci, týmy i jezdci, abychom měli na všech soutěžích ME co možná nejlepší obsazení. Týmy z aktuálního IRC budou moci brzy bojovat o titul pod hlavičkou FIA a nadále budou moci profitovat ze silného promotérského paketu společnosti Eurosport Events," řekl Francois Ribeiro z Eurosportu.
Intercontinental Rally Challenge již nebude ve své dosavadní formě dále pokračovat: "Eurosport je ale otevřený pro podniky mimo Evropu ve všech šampionátech jedoucích se pod hlavičkou FIA, jako například v Asijsko-Pacifické oblasti, Africe nebo Jižní Americe."
Kalendář ME pro rok 2013:
4. - 5. ledna - Jänner Rally26. - 27. února - Winter Rally (soutěž v Lotyšsku)21. - 23. března - Rally Azory5. - 6. dubna - Circuit of Ireland8. - 10. května - Rally Corsica23. - 25. května - Chorvatská Rally20. - 22. června - Ypres Rally4. - 6. července - Rally San Marino18. - 20. června - Sibiu Rally30. - 31. srpna - Barum Rally Zlín25. - 26. října - Rally Poland31. října - 2. listopadu - Rally Cyprus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.