Nový šampionát ME začíná nabírat konkrétnější podobu. V příštím roce bychom se měli dočkat jakéhosi mixu soutěží dosavadního ME a IRC.
Na veřejnost se dostávají první detaily Mistrovství Evropy 2013, které se má poprvé jet pod křídly Eurosportu. To má vliv i na skladbu soutěží, když se v kalendáři objevují soutěže, které byly doposud součástí IRC (které doteď spadalo pod Eurosport), které v příští sezoně v této formě pokračovat již nebude. Nás může těšit, že v plánovaném kalendáři nechybí soutěž ve Zlíně.
"Budeme stejně jako v IRC úzce spolupracovat s výrobci, týmy i jezdci, abychom měli na všech soutěžích ME co možná nejlepší obsazení. Týmy z aktuálního IRC budou moci brzy bojovat o titul pod hlavičkou FIA a nadále budou moci profitovat ze silného promotérského paketu společnosti Eurosport Events," řekl Francois Ribeiro z Eurosportu.
Intercontinental Rally Challenge již nebude ve své dosavadní formě dále pokračovat: "Eurosport je ale otevřený pro podniky mimo Evropu ve všech šampionátech jedoucích se pod hlavičkou FIA, jako například v Asijsko-Pacifické oblasti, Africe nebo Jižní Americe."
Kalendář ME pro rok 2013:
4. - 5. ledna - Jänner Rally26. - 27. února - Winter Rally (soutěž v Lotyšsku)21. - 23. března - Rally Azory5. - 6. dubna - Circuit of Ireland8. - 10. května - Rally Corsica23. - 25. května - Chorvatská Rally20. - 22. června - Ypres Rally4. - 6. července - Rally San Marino18. - 20. června - Sibiu Rally30. - 31. srpna - Barum Rally Zlín25. - 26. října - Rally Poland31. října - 2. listopadu - Rally Cyprus
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?