Nový šampionát ME začíná nabírat konkrétnější podobu. V příštím roce bychom se měli dočkat jakéhosi mixu soutěží dosavadního ME a IRC.
Na veřejnost se dostávají první detaily Mistrovství Evropy 2013, které se má poprvé jet pod křídly Eurosportu. To má vliv i na skladbu soutěží, když se v kalendáři objevují soutěže, které byly doposud součástí IRC (které doteď spadalo pod Eurosport), které v příští sezoně v této formě pokračovat již nebude. Nás může těšit, že v plánovaném kalendáři nechybí soutěž ve Zlíně.
"Budeme stejně jako v IRC úzce spolupracovat s výrobci, týmy i jezdci, abychom měli na všech soutěžích ME co možná nejlepší obsazení. Týmy z aktuálního IRC budou moci brzy bojovat o titul pod hlavičkou FIA a nadále budou moci profitovat ze silného promotérského paketu společnosti Eurosport Events," řekl Francois Ribeiro z Eurosportu.
Intercontinental Rally Challenge již nebude ve své dosavadní formě dále pokračovat: "Eurosport je ale otevřený pro podniky mimo Evropu ve všech šampionátech jedoucích se pod hlavičkou FIA, jako například v Asijsko-Pacifické oblasti, Africe nebo Jižní Americe."
Kalendář ME pro rok 2013:
4. - 5. ledna - Jänner Rally26. - 27. února - Winter Rally (soutěž v Lotyšsku)21. - 23. března - Rally Azory5. - 6. dubna - Circuit of Ireland8. - 10. května - Rally Corsica23. - 25. května - Chorvatská Rally20. - 22. června - Ypres Rally4. - 6. července - Rally San Marino18. - 20. června - Sibiu Rally30. - 31. srpna - Barum Rally Zlín25. - 26. října - Rally Poland31. října - 2. listopadu - Rally Cyprus
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?