Francouzská sportovní federace, FFSA, přišla pro soutěž MS se zajímavým systémem. Účastníci soutěže s vozy WRC totiž mohli místo registrační značky vozidla použít pouze své startovní číslo.
Diváci okolo soutěžních tratí a také diváci u televizních obrazovek se o víkendu mohli pozastavit nad tím, proč závodní vozy místo registračních značek vezou pouze nálepky se startovními čísly. Důvod? Až doposud byly speciály WRC ve Francii v jakési šedé právní zóně, která jim dávala pouze podminečné schválení pro provoz, například proto, že speciály WRC nemají řádné technické průkazy. Aby se ale mohli mezi měřenými testy pohybovat v normálním provozu, je toto oprávnění nezbytné.
Týmy toto až doposud obcházeli trikem, který jim byl ale tolerován. Používali schválení srovnatelných seriových vozů. Během soutěže tak ale v zemi existovaly dva vozy s jedním povolením, což je velmi hraniční řešení. Společně s francouzským ministerstvem dopravy FFSA našlo lepší cestu, jak problém vyřešit. Vozy kategorie WRC nepotřebují na období soutěže žádné povolení. Stačí jim místo registračních značek pouze startovní čísla, díky kterým v případě dopravního přestupku nebo nehody budou jednotlivé posádky dohledatelné.
Policie samozřejmě dostala patřičné seznamy, které obsahovaly nejen jména jezdců a spolujezdců, ale i čísla pojistných smluv a nebo adresy týmů, které vozy nasazují.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.