Francouzská sportovní federace, FFSA, přišla pro soutěž MS se zajímavým systémem. Účastníci soutěže s vozy WRC totiž mohli místo registrační značky vozidla použít pouze své startovní číslo.
Diváci okolo soutěžních tratí a také diváci u televizních obrazovek se o víkendu mohli pozastavit nad tím, proč závodní vozy místo registračních značek vezou pouze nálepky se startovními čísly. Důvod? Až doposud byly speciály WRC ve Francii v jakési šedé právní zóně, která jim dávala pouze podminečné schválení pro provoz, například proto, že speciály WRC nemají řádné technické průkazy. Aby se ale mohli mezi měřenými testy pohybovat v normálním provozu, je toto oprávnění nezbytné.
Týmy toto až doposud obcházeli trikem, který jim byl ale tolerován. Používali schválení srovnatelných seriových vozů. Během soutěže tak ale v zemi existovaly dva vozy s jedním povolením, což je velmi hraniční řešení. Společně s francouzským ministerstvem dopravy FFSA našlo lepší cestu, jak problém vyřešit. Vozy kategorie WRC nepotřebují na období soutěže žádné povolení. Stačí jim místo registračních značek pouze startovní čísla, díky kterým v případě dopravního přestupku nebo nehody budou jednotlivé posádky dohledatelné.
Policie samozřejmě dostala patřičné seznamy, které obsahovaly nejen jména jezdců a spolujezdců, ale i čísla pojistných smluv a nebo adresy týmů, které vozy nasazují.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?