Spekulace ohledně budoucnosti Jariho-Mattiho Latvaly stále neutichají a jezdec ani ve Francii neoznámil, co s ním bude dál. Fin chce své stanovisko říci po soutěži na Sardinii.
Ani Ford ani Volkswagen ještě nic neoznámily, obě strany by však talentovaného Fina chtěly pro příští rok vidět ve svém týmu. Jeho stávající kontrakt s Fordem mu vyprší na konci této sezony. Týmový šéf Fordu, Malcolm Wilson, je i nadále přesvědčen, že může Latvalovi nabídnout srovnatelné podmínky jako Volkswagen. Ford by totiž dle spekulací měl v MS od roku 2013 omezit svoji účast, a tak by se z M-Sportu stal čistě privátní tým.
"Zvažuji mezi nabídkami od Fordu a Volkswagenu. Ford bude v MS v rally do konce roku 2013, ale Volkswagen mi nabízí dlouhodobější perspektivu, kterou by člověk neměl podceňovat. Na druhou stranu je Ford dobrým autem, které je hodně, hodně konkurenceschopné a v boji o titul s ním má člověk velkou šanci. U Fordu jsem už dlouho a chtěl bych zažít, jak vyhrají titul. Za mých dob se to bohužel ještě nestalo, takže je situace pro mě složitá," řekl Jari-Matti Latvala v rámci Rallye de France.
Ačkoliv se Latvalovi s médii o možném přestupu očividně nechce mluvit, tak by měly být kostky již delší dobu vrženy: "Občas je těžké učinit rozhodnutí. Vím, že je to těžké, když má člověk opustit tým, ale ta možnost se nabízí."
Ani Ford ani VW nedaly Latvalovi žádné datum, do kdy se má rozhodnout. "Myslím, že se to nestane před Sardinií, možná ve Španělsku."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?