Spekulace ohledně budoucnosti Jariho-Mattiho Latvaly stále neutichají a jezdec ani ve Francii neoznámil, co s ním bude dál. Fin chce své stanovisko říci po soutěži na Sardinii.
Ani Ford ani Volkswagen ještě nic neoznámily, obě strany by však talentovaného Fina chtěly pro příští rok vidět ve svém týmu. Jeho stávající kontrakt s Fordem mu vyprší na konci této sezony. Týmový šéf Fordu, Malcolm Wilson, je i nadále přesvědčen, že může Latvalovi nabídnout srovnatelné podmínky jako Volkswagen. Ford by totiž dle spekulací měl v MS od roku 2013 omezit svoji účast, a tak by se z M-Sportu stal čistě privátní tým.
"Zvažuji mezi nabídkami od Fordu a Volkswagenu. Ford bude v MS v rally do konce roku 2013, ale Volkswagen mi nabízí dlouhodobější perspektivu, kterou by člověk neměl podceňovat. Na druhou stranu je Ford dobrým autem, které je hodně, hodně konkurenceschopné a v boji o titul s ním má člověk velkou šanci. U Fordu jsem už dlouho a chtěl bych zažít, jak vyhrají titul. Za mých dob se to bohužel ještě nestalo, takže je situace pro mě složitá," řekl Jari-Matti Latvala v rámci Rallye de France.
Ačkoliv se Latvalovi s médii o možném přestupu očividně nechce mluvit, tak by měly být kostky již delší dobu vrženy: "Občas je těžké učinit rozhodnutí. Vím, že je to těžké, když má člověk opustit tým, ale ta možnost se nabízí."
Ani Ford ani VW nedaly Latvalovi žádné datum, do kdy se má rozhodnout. "Myslím, že se to nestane před Sardinií, možná ve Španělsku."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.