Rallye de France: Loeb vítězem a mistrem světa

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 4. října 2012 21:02
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ22 cíl: Dnešních pět rychlostních zkoušek z šesti vyhrává Neuville. Loeb kontroluje a vítězí.

Vítězem rally de France a mistrm světa 2012 je posádka Sebastien Loeb a Daniel Elena a Citroen DS3 WRC. Dnes bylo na programu šest rychlostních zkoušek v délce 62,48 km a to bez servisu.

Ráno zapršelo a tak se děly věci. Loeb měl na RZ17 dvě velké krize, na rz 18 byl mimo trať Novikov, zle poničil předek auta, ale vyjel zpět na trať, ikdyž málem přejel pořadatele. Ve stejné Rz dělal hodiny Tanak. V rz 19 odstupuje Sordo s poruchou posilovače řízení. Mimo trať končí na RZ 20 Paddon s Fabií S2000. Dopoledne komplikovala soutěžícím na cestě stojící voda a ve druhých průjezdech bláto.

 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 3:32:353,1  ---
    2.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC   +15,3
      3.
  Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC      +44,0     4.
  Neuville T. - Gilsoul N.   Citroën DS3 WRC     +1:07,2
    5.   Ostberg M. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC        +1:16,3  
    6.    Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC  
  +1:54,4     7.
  Novikov E. - Minor I.  Ford Fiesta RS WRC    +5:51,6
    8.   Atkinson C. - MacNeall G.  Mini John Cooper Works WRC   +6:42,4
    9.   Prokop M. - Hrůza Z.   Ford Fiesta RS WRC  
+8:46,8    10.    Ogier S. - Ingrassia J.   Škoda Fabia S2000  
+9:03,6

 V sobotu bylo na programu osm měřených testů. Hned na první RZ9 vyjel do vinic Petter Solberg a následně porazil telegrafní stožár a soutěž pro něj tak skončila. Hned na další zkoušce boural Al-Attiyah a masivní ztrátu nabral do té doby devátý mladíček Chardonnet na Citroënu. Během dne se až na čtvrté místo dostal Mads Ostberg.

Pořadí po RZ16:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas
Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 2:54:33,4
 ---     2.
  Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC   +29,7  
    3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC      +54,0
    4.   Ostberg M. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC    +1:46,4
    5.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini John Cooper Works WRC     
  +1:50,5       6.
  Neuville T. - Gilsoul N.   Citroën DS3 WRC       +1:54,4
    7.    Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC     +2:32,0
    8.   Novikov E. - Minor I.  Ford Fiesta RS WRC
  +2:46,2     9.   Atkinson C. - MacNeall G.  Mini John Cooper Works WRC
  +6:14,9
   10.    Prokop M. - Hrůza Z.   Ford Fiesta RS WRC   +7:46,7

 

Pořadí po RZ8:

Dnes odpoledne byly na programu další čtyři měřené testy. Na špici se nic nezměnilo. Pořadím dolů putoval i tak dobře jedoucí Neuville, naopak nahoru šel Petter Solberg.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 1:17:32,6  ---
    2.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC  
+13,1       3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC   
  +32,6
    4.   Solberg P. - Patterson C.   Ford Fiesta RS WRC    +33,3
    5.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini John Cooper Works WRC        +48,8
      6.   Neuville T. - Gilsoul N.   Citroën DS3 WRC      
+55,4
    7.    Ostberg M. - Sikk K.   Ford Fiesta RS WRC     +1:00,3
    8.   Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC   +1:22,4
    9.   Novikov E. - Minor I.  Ford Fiesta RS WRC   +1:35,9
   10.    Chardonnet S. - de la Haye T.  Citroën DS3 WRC
  +2:51,0

 

 

Pořadí po RZ4:

První sekce o třech měřených testech je za námi, pojďme se podívat na to, jaké výsledky přinesla.

Pořadí

Posádkavůz
Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 38:30,5  ---
    2.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC   +7,5
      3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC     
+19,1     4.
  Neuville T. - Gilsoul N.   Citroën DS3 WRC   +20,6     5.
  Sordo D. - Del Barrio C.  Mini John Cooper Works WRC        +23,2  
    6.   Solberg P. - Patterson C.   Ford Fiesta RS WRC        +26,1
    7.
   Ostberg M. - Sikk K.   Ford Fiesta RS WRC     +33,6     8.
  Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC   +50,0
    9.   Novikov E. - Minor I.  Ford Fiesta RS WRC   +54,8
   10.    Atkinson Ch. - McNeall  Mini John Cooper Works WRC  
+1:38,4

 

Pořadí po RZ1:

Ve Francii dnes začal další díl šampionátu WRC. Dopoledne proběhl shakedown, večer pak byla na programu superspeciálka přímo v ulicích Štrasburku.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Neuville T. - Gilsoul N.   Citroën DS3 WRC
2:44,7 ---     2.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC
  +0,8  
    3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC      +1,3
    4.   Solberg P. - Patterson C.   Ford Fiesta RS WRC  
+1,3     5.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini John Cooper Works WRC       
+1,3  
    6.   Chardonnet S. - de la Haye T.  Citroën DS3 WRC        +1,4
    7.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC       
+1,6     8.   Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC  
+2,5     9.
  Novikov E. - Minor I.  Ford Fiesta RS WRC   +3,6    10.
   Atkinson Ch. - McNeall  Mini John Cooper Works WRC   +4,2
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.