Rallye de France: Loeb vítězem a mistrem světa

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 4. října 2012 21:02
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ22 cíl: Dnešních pět rychlostních zkoušek z šesti vyhrává Neuville. Loeb kontroluje a vítězí.

Vítězem rally de France a mistrm světa 2012 je posádka Sebastien Loeb a Daniel Elena a Citroen DS3 WRC. Dnes bylo na programu šest rychlostních zkoušek v délce 62,48 km a to bez servisu.

Ráno zapršelo a tak se děly věci. Loeb měl na RZ17 dvě velké krize, na rz 18 byl mimo trať Novikov, zle poničil předek auta, ale vyjel zpět na trať, ikdyž málem přejel pořadatele. Ve stejné Rz dělal hodiny Tanak. V rz 19 odstupuje Sordo s poruchou posilovače řízení. Mimo trať končí na RZ 20 Paddon s Fabií S2000. Dopoledne komplikovala soutěžícím na cestě stojící voda a ve druhých průjezdech bláto.

 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 3:32:353,1  ---     2.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC   +15,3       3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC      +44,0     4.   Neuville T. - Gilsoul N.   Citroën DS3 WRC     +1:07,2     5.   Ostberg M. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC        +1:16,3       6.    Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC     +1:54,4     7.   Novikov E. - Minor I.  Ford Fiesta RS WRC    +5:51,6     8.   Atkinson C. - MacNeall G.  Mini John Cooper Works WRC   +6:42,4     9.   Prokop M. - Hrůza Z.   Ford Fiesta RS WRC   +8:46,8    10.    Ogier S. - Ingrassia J.   Škoda Fabia S2000   +9:03,6

 V sobotu bylo na programu osm měřených testů. Hned na první RZ9 vyjel do vinic Petter Solberg a následně porazil telegrafní stožár a soutěž pro něj tak skončila. Hned na další zkoušce boural Al-Attiyah a masivní ztrátu nabral do té doby devátý mladíček Chardonnet na Citroënu. Během dne se až na čtvrté místo dostal Mads Ostberg.

Pořadí po RZ16:

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 2:54:33,4  ---     2.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC   +29,7       3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC      +54,0     4.   Ostberg M. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC    +1:46,4     5.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini John Cooper Works WRC        +1:50,5       6.   Neuville T. - Gilsoul N.   Citroën DS3 WRC       +1:54,4     7.    Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC     +2:32,0     8.   Novikov E. - Minor I.  Ford Fiesta RS WRC   +2:46,2     9.   Atkinson C. - MacNeall G.  Mini John Cooper Works WRC   +6:14,9    10.    Prokop M. - Hrůza Z.   Ford Fiesta RS WRC   +7:46,7

 

Pořadí po RZ8:

Dnes odpoledne byly na programu další čtyři měřené testy. Na špici se nic nezměnilo. Pořadím dolů putoval i tak dobře jedoucí Neuville, naopak nahoru šel Petter Solberg.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 1:17:32,6  ---     2.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC   +13,1       3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC      +32,6     4.   Solberg P. - Patterson C.   Ford Fiesta RS WRC    +33,3     5.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini John Cooper Works WRC        +48,8       6.   Neuville T. - Gilsoul N.   Citroën DS3 WRC       +55,4     7.    Ostberg M. - Sikk K.   Ford Fiesta RS WRC     +1:00,3     8.   Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC   +1:22,4     9.   Novikov E. - Minor I.  Ford Fiesta RS WRC   +1:35,9    10.    Chardonnet S. - de la Haye T.  Citroën DS3 WRC   +2:51,0

 

 

Pořadí po RZ4:

První sekce o třech měřených testech je za námi, pojďme se podívat na to, jaké výsledky přinesla.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 38:30,5  ---     2.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC   +7,5       3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC      +19,1     4.   Neuville T. - Gilsoul N.   Citroën DS3 WRC   +20,6     5.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini John Cooper Works WRC        +23,2       6.   Solberg P. - Patterson C.   Ford Fiesta RS WRC        +26,1     7.    Ostberg M. - Sikk K.   Ford Fiesta RS WRC     +33,6     8.   Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC   +50,0     9.   Novikov E. - Minor I.  Ford Fiesta RS WRC   +54,8    10.    Atkinson Ch. - McNeall  Mini John Cooper Works WRC   +1:38,4

 

Pořadí po RZ1:

Ve Francii dnes začal další díl šampionátu WRC. Dopoledne proběhl shakedown, večer pak byla na programu superspeciálka přímo v ulicích Štrasburku.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Neuville T. - Gilsoul N.   Citroën DS3 WRC 2:44,7 ---     2.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC   +0,8       3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC      +1,3     4.   Solberg P. - Patterson C.   Ford Fiesta RS WRC   +1,3     5.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini John Cooper Works WRC        +1,3       6.   Chardonnet S. - de la Haye T.  Citroën DS3 WRC        +1,4     7.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC        +1,6     8.   Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC   +2,5     9.   Novikov E. - Minor I.  Ford Fiesta RS WRC   +3,6    10.    Atkinson Ch. - McNeall  Mini John Cooper Works WRC   +4,2
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.