AKTUALIZACE PO RZ22 cíl: Dnešních pět rychlostních zkoušek z šesti vyhrává Neuville. Loeb kontroluje a vítězí.
Vítězem rally de France a mistrm světa 2012 je posádka Sebastien Loeb a Daniel Elena a Citroen DS3 WRC. Dnes bylo na programu šest rychlostních zkoušek v délce 62,48 km a to bez servisu.
Ráno zapršelo a tak se děly věci. Loeb měl na RZ17 dvě velké krize, na rz 18 byl mimo trať Novikov, zle poničil předek auta, ale vyjel zpět na trať, ikdyž málem přejel pořadatele. Ve stejné Rz dělal hodiny Tanak. V rz 19 odstupuje Sordo s poruchou posilovače řízení. Mimo trať končí na RZ 20 Paddon s Fabií S2000. Dopoledne komplikovala soutěžícím na cestě stojící voda a ve druhých průjezdech bláto.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:32:353,1 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +15,3 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +44,0 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +1:07,2 5. Ostberg M. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:16,3 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:54,4 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +5:51,6 8. Atkinson C. - MacNeall G. Mini John Cooper Works WRC +6:42,4 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +8:46,8 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +9:03,6V sobotu bylo na programu osm měřených testů. Hned na první RZ9 vyjel do vinic Petter Solberg a následně porazil telegrafní stožár a soutěž pro něj tak skončila. Hned na další zkoušce boural Al-Attiyah a masivní ztrátu nabral do té doby devátý mladíček Chardonnet na Citroënu. Během dne se až na čtvrté místo dostal Mads Ostberg.
Pořadí po RZ16:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 2:54:33,4 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +29,7 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +54,0 4. Ostberg M. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:46,4 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +1:50,5 6. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +1:54,4 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:32,0 8. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +2:46,2 9. Atkinson C. - MacNeall G. Mini John Cooper Works WRC +6:14,9 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +7:46,7
Pořadí po RZ8:
Dnes odpoledne byly na programu další čtyři měřené testy. Na špici se nic nezměnilo. Pořadím dolů putoval i tak dobře jedoucí Neuville, naopak nahoru šel Petter Solberg.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 1:17:32,6 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +13,1 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +32,6 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +33,3 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +48,8 6. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +55,4 7. Ostberg M. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:00,3 8. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:22,4 9. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:35,9 10. Chardonnet S. - de la Haye T. Citroën DS3 WRC +2:51,0
Pořadí po RZ4:
První sekce o třech měřených testech je za námi, pojďme se podívat na to, jaké výsledky přinesla.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 38:30,5 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +7,5 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +19,1 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +20,6 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +23,2 6. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +26,1 7. Ostberg M. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +33,6 8. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +50,0 9. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +54,8 10. Atkinson Ch. - McNeall Mini John Cooper Works WRC +1:38,4
Pořadí po RZ1:
Ve Francii dnes začal další díl šampionátu WRC. Dopoledne proběhl shakedown, večer pak byla na programu superspeciálka přímo v ulicích Štrasburku.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC 2:44,7 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +0,8 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1,3 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +1,3 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +1,3 6. Chardonnet S. - de la Haye T. Citroën DS3 WRC +1,4 7. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +1,6 8. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2,5 9. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +3,6 10. Atkinson Ch. - McNeall Mini John Cooper Works WRC +4,2Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?