AKTUALIZACE PO RZ22 cíl: Dnešních pět rychlostních zkoušek z šesti vyhrává Neuville. Loeb kontroluje a vítězí.
Vítězem rally de France a mistrm světa 2012 je posádka Sebastien Loeb a Daniel Elena a Citroen DS3 WRC. Dnes bylo na programu šest rychlostních zkoušek v délce 62,48 km a to bez servisu.
Ráno zapršelo a tak se děly věci. Loeb měl na RZ17 dvě velké krize, na rz 18 byl mimo trať Novikov, zle poničil předek auta, ale vyjel zpět na trať, ikdyž málem přejel pořadatele. Ve stejné Rz dělal hodiny Tanak. V rz 19 odstupuje Sordo s poruchou posilovače řízení. Mimo trať končí na RZ 20 Paddon s Fabií S2000. Dopoledne komplikovala soutěžícím na cestě stojící voda a ve druhých průjezdech bláto.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 3:32:353,1 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +15,3 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +44,0 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +1:07,2 5. Ostberg M. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:16,3 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:54,4 7. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +5:51,6 8. Atkinson C. - MacNeall G. Mini John Cooper Works WRC +6:42,4 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +8:46,8 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +9:03,6V sobotu bylo na programu osm měřených testů. Hned na první RZ9 vyjel do vinic Petter Solberg a následně porazil telegrafní stožár a soutěž pro něj tak skončila. Hned na další zkoušce boural Al-Attiyah a masivní ztrátu nabral do té doby devátý mladíček Chardonnet na Citroënu. Během dne se až na čtvrté místo dostal Mads Ostberg.
Pořadí po RZ16:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 2:54:33,4 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +29,7 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +54,0 4. Ostberg M. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:46,4 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +1:50,5 6. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +1:54,4 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:32,0 8. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +2:46,2 9. Atkinson C. - MacNeall G. Mini John Cooper Works WRC +6:14,9 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +7:46,7
Pořadí po RZ8:
Dnes odpoledne byly na programu další čtyři měřené testy. Na špici se nic nezměnilo. Pořadím dolů putoval i tak dobře jedoucí Neuville, naopak nahoru šel Petter Solberg.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 1:17:32,6 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +13,1 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +32,6 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +33,3 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +48,8 6. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +55,4 7. Ostberg M. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:00,3 8. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:22,4 9. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +1:35,9 10. Chardonnet S. - de la Haye T. Citroën DS3 WRC +2:51,0
Pořadí po RZ4:
První sekce o třech měřených testech je za námi, pojďme se podívat na to, jaké výsledky přinesla.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 38:30,5 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +7,5 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +19,1 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +20,6 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +23,2 6. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +26,1 7. Ostberg M. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +33,6 8. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +50,0 9. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +54,8 10. Atkinson Ch. - McNeall Mini John Cooper Works WRC +1:38,4
Pořadí po RZ1:
Ve Francii dnes začal další díl šampionátu WRC. Dopoledne proběhl shakedown, večer pak byla na programu superspeciálka přímo v ulicích Štrasburku.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC 2:44,7 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +0,8 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +1,3 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +1,3 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +1,3 6. Chardonnet S. - de la Haye T. Citroën DS3 WRC +1,4 7. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC +1,6 8. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2,5 9. Novikov E. - Minor I. Ford Fiesta RS WRC +3,6 10. Atkinson Ch. - McNeall Mini John Cooper Works WRC +4,2Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.