M-Sport na autosalonu v Paříži potvrdil, že staví Fiestu ve verzi R5. Obchodní ředitel M-Sportu, John Steele, řekl, že práce již započaly. První testy by měly proběhnout ještě před koncem roku.
"V týmu na tom pracujeme od května letošního roku," prozrazuje dále John Steele. Vozy R5 by se měly používat výhradně v národních šampionátech. M-Sport již nabízí Ford Fiesta ve verzích R1, R2, Super 2000, RRC a WRC. Model R5 ale vychází z faceliftované verze silniční Fiesty, a tak se bude v detailech po designové stránce lišit od předešlých závodních vozů.
"Chceme vozem R5 doplnit nabídku. Tento vůz doplní již velmi úspěšné modely S2000, RRC a WRC. R5 bude založeno na Fiestě ST s motorem 1,6l turbo. V tomto projektu chceme využít všechny znalosti získané z předešlých S2000 a WRC. Bude se ale jednat o nový vůz s novým motorem, novou převodovkou, novou ochrannou klecí, novou palivovou nádrží, novou elektornikou... Vše navíc musí podléhat tvrdým požadavkům FIA ohledně designu a nákladů."
"První testy plánujeme uskutečnit ještě před koncem tohoto roku, homologace by pak měla proběhnout na jaře roku 2013. Auto by se mělo dát koupit co možná nejdříve."
Faceliftovaná silniční verze Fordu Fiesta
"Designerský tým měl za úkol vyjmout z vozu WRC a S2000, které známe již velmi dobře, všechny složité věci a nahradit je jednoduššími řešeními. Zajímali jsme se o dynamiku vozu, snažili jsme zjednodušit proces stavby a také chceme, aby bylo auto možné co nejjednodušeji provozovat. V plánu je použití tohoto vozu v národních šampionátech s co možná nejmenší podporou ze strany M-Sportu."
M-Sport doufá, že R5 naváže na úspěch S2000, které se prodává po celém světě: "Očekáváme, že postavíme podobný počet speciálů, jako jsme postavili S2000, které jezdí po celém světě. Cílem je udělat vůz, který bude stát polovinu co stojí WRC. To ale budu schopný potvrdit až poté, co vůz projde testovacím programem."
První foto Fordu Fiesta R5 zde.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.