M-Sport na autosalonu v Paříži potvrdil, že staví Fiestu ve verzi R5. Obchodní ředitel M-Sportu, John Steele, řekl, že práce již započaly. První testy by měly proběhnout ještě před koncem roku.
"V týmu na tom pracujeme od května letošního roku," prozrazuje dále John Steele. Vozy R5 by se měly používat výhradně v národních šampionátech. M-Sport již nabízí Ford Fiesta ve verzích R1, R2, Super 2000, RRC a WRC. Model R5 ale vychází z faceliftované verze silniční Fiesty, a tak se bude v detailech po designové stránce lišit od předešlých závodních vozů.
"Chceme vozem R5 doplnit nabídku. Tento vůz doplní již velmi úspěšné modely S2000, RRC a WRC. R5 bude založeno na Fiestě ST s motorem 1,6l turbo. V tomto projektu chceme využít všechny znalosti získané z předešlých S2000 a WRC. Bude se ale jednat o nový vůz s novým motorem, novou převodovkou, novou ochrannou klecí, novou palivovou nádrží, novou elektornikou... Vše navíc musí podléhat tvrdým požadavkům FIA ohledně designu a nákladů."
"První testy plánujeme uskutečnit ještě před koncem tohoto roku, homologace by pak měla proběhnout na jaře roku 2013. Auto by se mělo dát koupit co možná nejdříve."
Faceliftovaná silniční verze Fordu Fiesta
"Designerský tým měl za úkol vyjmout z vozu WRC a S2000, které známe již velmi dobře, všechny složité věci a nahradit je jednoduššími řešeními. Zajímali jsme se o dynamiku vozu, snažili jsme zjednodušit proces stavby a také chceme, aby bylo auto možné co nejjednodušeji provozovat. V plánu je použití tohoto vozu v národních šampionátech s co možná nejmenší podporou ze strany M-Sportu."
M-Sport doufá, že R5 naváže na úspěch S2000, které se prodává po celém světě: "Očekáváme, že postavíme podobný počet speciálů, jako jsme postavili S2000, které jezdí po celém světě. Cílem je udělat vůz, který bude stát polovinu co stojí WRC. To ale budu schopný potvrdit až poté, co vůz projde testovacím programem."
První foto Fordu Fiesta R5 zde.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.