M-Sport na autosalonu v Paříži potvrdil, že staví Fiestu ve verzi R5. Obchodní ředitel M-Sportu, John Steele, řekl, že práce již započaly. První testy by měly proběhnout ještě před koncem roku.
"V týmu na tom pracujeme od května letošního roku," prozrazuje dále John Steele. Vozy R5 by se měly používat výhradně v národních šampionátech. M-Sport již nabízí Ford Fiesta ve verzích R1, R2, Super 2000, RRC a WRC. Model R5 ale vychází z faceliftované verze silniční Fiesty, a tak se bude v detailech po designové stránce lišit od předešlých závodních vozů.
"Chceme vozem R5 doplnit nabídku. Tento vůz doplní již velmi úspěšné modely S2000, RRC a WRC. R5 bude založeno na Fiestě ST s motorem 1,6l turbo. V tomto projektu chceme využít všechny znalosti získané z předešlých S2000 a WRC. Bude se ale jednat o nový vůz s novým motorem, novou převodovkou, novou ochrannou klecí, novou palivovou nádrží, novou elektornikou... Vše navíc musí podléhat tvrdým požadavkům FIA ohledně designu a nákladů."
"První testy plánujeme uskutečnit ještě před koncem tohoto roku, homologace by pak měla proběhnout na jaře roku 2013. Auto by se mělo dát koupit co možná nejdříve."
Faceliftovaná silniční verze Fordu Fiesta
"Designerský tým měl za úkol vyjmout z vozu WRC a S2000, které známe již velmi dobře, všechny složité věci a nahradit je jednoduššími řešeními. Zajímali jsme se o dynamiku vozu, snažili jsme zjednodušit proces stavby a také chceme, aby bylo auto možné co nejjednodušeji provozovat. V plánu je použití tohoto vozu v národních šampionátech s co možná nejmenší podporou ze strany M-Sportu."
M-Sport doufá, že R5 naváže na úspěch S2000, které se prodává po celém světě: "Očekáváme, že postavíme podobný počet speciálů, jako jsme postavili S2000, které jezdí po celém světě. Cílem je udělat vůz, který bude stát polovinu co stojí WRC. To ale budu schopný potvrdit až poté, co vůz projde testovacím programem."
První foto Fordu Fiesta R5 zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.