Příští rok se s Volkswagenem v MS v rally zvedá konkurence. Citroën si však nedělá žádné obavy o svoji konkurenceschopnost, i když musí počítat s menším rozpočtem než doposud.
Ačkoliv to při Wales Rally GB s předčasnou obhajobou titulu mistrů světa Citroënu neklaplo, tak se nemá šéf Citroënu, Fréderic Banzet, za co stydět. Od roku 2003 vyhrál jeho tým konstruktérský titul již osmkrát a Sébastien Loeb je na nejlepší cestě, aby získal svůj devátý titul v řadě. "Změna image Citroënu má co dočinění i s těmito úspěchy," Lobuje Fréderic Banzet v rámci soutěže ve Walesu za svůj tým a dívá se do budoucnosti.
Také v budoucnosti by jeho tým rád vyhrál další šampionáty a to i přes neustálé problémy mateřského konceru, PSA. Banzet však požaduje zvýšení protihodnoty za nasezení týmu do MS v rally. "Potřebujeme promotéra s vizí a penězi," naráží na jednání mezi FIA a Red Bullem, která stále ještě nejsou u konce. "V mezičase musíme najít způsoby, abychom náš budget ve vztahu k mediální propagaci a padajícím prodejním číslům zredukovali."
Od příští sezony musí také počítat s novým protivníkem v podobě Volkswagenu. "Možná přijdou s větším budgetem. My máme ale zkušenosti a znalosti. Snad to bude stačit k tomu, abychom zůstali konkurenceschopnými." Jak přesně bude vypadat budoucnost Citroën Racingu a Sébastiena Loeba, by mělo být známo na začátku Autosalonu v Paříží (ten se koná od 27. září do 14 října). "Předtím k tomu neřeknu žádné detaily. Nechte se překvapit."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?