Na konci září ukončí Citroën spekulace o budoucnosti Sébastiena Loeba. Francouzi se rozhodli využít domácí autosalon v Paříži k prezentaci své jezdecké sestavy pro sezonu 2013.
Už dlouhé týdny se spekuluje o budoucnosti Sébastiena Loeba. Rozhodne se ukončit smlouvu s Citroënem o rok dřív a nebo bude ještě rok jezdit? Už dlouho ale tyto spekulace nebudou. Jen připomeňme, že smlouva současného šampiona a jezdce Citroënu vyprší na konci sezony 2013, jenže Loeb má ve smlouvě klauzuli, která mu umožňuje odchod již po letošním roce.
Až nezvykle pozdě by mělo být jasno o sestavě Citroënu pro příští rok - stane se tak na Pařížském autosalonu. Citroën zde hodlá oznámit, jestli bude Loeb pokračovat s vozem DS3 WRC v MS i příští rok a nebo ukončí svoji kariéru. Jeho momentální kolega, Mikko Hirvonen, pojede v továrním Citroënu i příští rok.
I poté, co Seb pověsí přilbu na hřebík, by měl zůstat spojen se značkou Citroën. Měl by plnit funci ambasadora značky: "I v budoucnu bude u Citroënu. V našich jednáních se nebavíme pouze o sezoně 2013, ale také o fuknci, kterou bude v budoucnu v Citroënu zastávat. Ještě nejsme definitivně domluveni, ale pracujeme na tom," řekl jeho šéf, Yves Matton, v rámci Rally GB.
Mezitím přemýšlí i ostatní jezdci nad svoji budoucností. I kdyby Loeb neukončil svoji kariéru, tak by mohlo dojít na jezdeckém trhu k jistým transferům. Například Mads Ostberg (viz záměr jezdit v továrním voze) by se mohl pro příští rok stát druhým továrním jezdcem Prodrivu po boku Daniho Sorda (viz plány Prodrivu) a nebo v případě odchodu Jariho-Mattiho Latvaly k týmu Volkswagenu by mohl usednout do tovární Fiesty RS WRC. Ostberg nejenže už před letošní sezonou MINI testoval, ale podobně jako Chris Atkinson, má jisté finanční prostředky, které by mu mohly pomoci k tovární sedačce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?