Hned jak byla specifikována nová pravidla vozů WRC druhé generace, začalo se u Hyundaie s plánováním. Korejská automobilka by chtěla získat "nálepku" sportovní značky, k tomu by chtěla využít WRC.
Projekt WRC dostal zelenou. V Korei už polykají dva prototypy kilometry, zároveň s tím hledá Hyundai v Evropě, poblíž své centrály v neměckém Offenbachu, vhodné prostory pro umístění týmu. Zde by v budoucnu neměl sídlit pouze závodní tým, ale také sportovní oddělení značky (něco jako BMW M nebo Volkswagen R GmbH).
I z tohoto důvodu se Hyundai tentokrát rozhodl vzít návrat do MS do svých rukou, ne jako v letech 2000-2003, kdy jim vozy stavěl externí dodavatel (britský MSD). Spolupráce tehdy neprobíhala moc hladce. Spory se vedly například o velikost rozpočtu. Nakonec celý spor skončil u soudu, protože z Koree nedošly do Anglie slíbené peníze. Hyundai musel následně zaplatit rekordní pokutu za to, že z MS odešel dříve, než měl.
Tentokrát by vše mělo probíhat lépe. Jako technického ředitele by měli mít Korejci najmutého Michaela Nandana, který byl šéfem vývoje rallových vozů jako Peugeot 206 WRC, Peugeot 307 WRC nebo Suzuki SX4 WRC. Teď by měl pracovat na i20 WRC, které by v budoucnu mělo konkurovat Volkswagenu Polo R WRC, Fordu Fiesta RS WRC, Citroënu DS3 WRC a případně MINI John Cooper Works WRC.
Úspěšné rally auto se ale dá postavit pouze pokud má tým k dispozici odpovídající rozpočet. Jinak by Hyundai hrál pouze druhé housle. Teprve se ukáže, jestli se Korejci i v tomto bodě poučili z předešlých chyb. Další informace bychom se měli dozvědět na prezentaci i20 WRC na autosalonu v Paříži, který proběhne na konci září. Značka by tam mohla uveřejnit, od kdy hodlá svůj stroj do WRC nasazovat.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.