Hned jak byla specifikována nová pravidla vozů WRC druhé generace, začalo se u Hyundaie s plánováním. Korejská automobilka by chtěla získat "nálepku" sportovní značky, k tomu by chtěla využít WRC.
Projekt WRC dostal zelenou. V Korei už polykají dva prototypy kilometry, zároveň s tím hledá Hyundai v Evropě, poblíž své centrály v neměckém Offenbachu, vhodné prostory pro umístění týmu. Zde by v budoucnu neměl sídlit pouze závodní tým, ale také sportovní oddělení značky (něco jako BMW M nebo Volkswagen R GmbH).
I z tohoto důvodu se Hyundai tentokrát rozhodl vzít návrat do MS do svých rukou, ne jako v letech 2000-2003, kdy jim vozy stavěl externí dodavatel (britský MSD). Spolupráce tehdy neprobíhala moc hladce. Spory se vedly například o velikost rozpočtu. Nakonec celý spor skončil u soudu, protože z Koree nedošly do Anglie slíbené peníze. Hyundai musel následně zaplatit rekordní pokutu za to, že z MS odešel dříve, než měl.
Tentokrát by vše mělo probíhat lépe. Jako technického ředitele by měli mít Korejci najmutého Michaela Nandana, který byl šéfem vývoje rallových vozů jako Peugeot 206 WRC, Peugeot 307 WRC nebo Suzuki SX4 WRC. Teď by měl pracovat na i20 WRC, které by v budoucnu mělo konkurovat Volkswagenu Polo R WRC, Fordu Fiesta RS WRC, Citroënu DS3 WRC a případně MINI John Cooper Works WRC.
Úspěšné rally auto se ale dá postavit pouze pokud má tým k dispozici odpovídající rozpočet. Jinak by Hyundai hrál pouze druhé housle. Teprve se ukáže, jestli se Korejci i v tomto bodě poučili z předešlých chyb. Další informace bychom se měli dozvědět na prezentaci i20 WRC na autosalonu v Paříži, který proběhne na konci září. Značka by tam mohla uveřejnit, od kdy hodlá svůj stroj do WRC nasazovat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?