Co zatím víme o Hyundaii? Známe například technického ředitele

Pneumatiky
Pneumatiky, foto: Subaru WRT
iM2 12. září 2012 10:31
Sdílej:

Hned jak byla specifikována nová pravidla vozů WRC druhé generace, začalo se u Hyundaie s plánováním. Korejská automobilka by chtěla získat "nálepku" sportovní značky, k tomu by chtěla využít WRC.

Projekt WRC dostal zelenou. V Korei už polykají dva prototypy kilometry, zároveň s tím hledá Hyundai v Evropě, poblíž své centrály v neměckém Offenbachu, vhodné prostory pro umístění týmu. Zde by v budoucnu neměl sídlit pouze závodní tým, ale také sportovní oddělení značky (něco jako BMW M nebo Volkswagen R GmbH). 

I z tohoto důvodu se Hyundai tentokrát rozhodl vzít návrat do MS do svých rukou, ne jako v letech 2000-2003, kdy jim vozy stavěl externí dodavatel (britský MSD). Spolupráce tehdy neprobíhala moc hladce. Spory se vedly například o velikost rozpočtu. Nakonec celý spor skončil u soudu, protože z Koree nedošly do Anglie slíbené peníze. Hyundai musel následně zaplatit rekordní pokutu za to, že z MS odešel dříve, než měl.

Tentokrát by vše mělo probíhat lépe. Jako technického ředitele by měli mít Korejci najmutého Michaela Nandana, který byl šéfem vývoje rallových vozů jako Peugeot 206 WRC, Peugeot 307 WRC nebo Suzuki SX4 WRC. Teď by měl pracovat na i20 WRC, které by v budoucnu mělo konkurovat Volkswagenu Polo R WRC, Fordu Fiesta RS WRC, Citroënu DS3 WRC a případně MINI John Cooper Works WRC.

Úspěšné rally auto se ale dá postavit pouze pokud má tým k dispozici odpovídající rozpočet. Jinak by Hyundai hrál pouze druhé housle. Teprve se ukáže, jestli se Korejci i v tomto bodě poučili z předešlých chyb. Další informace bychom se měli dozvědět na prezentaci i20 WRC na autosalonu v Paříži, který proběhne na konci září. Značka by tam mohla uveřejnit, od kdy hodlá svůj stroj do WRC nasazovat.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.