Vliv z Kataru může v Citroën World Rally Teamu vzrůst, momentálně by měly probíhat jednání o nové sponzorské smlouvě.
Je všeobecně známo, že prodeje koncernu PSA se celosvětově propadly o 13%, kvůli tomu se také velmi často mluvilo o dalších aktivitách Citroënu v rally. Program Peugeotu ve vytrvalostních soutěžích byl z kraje roku nečekaně ukončen. Otazníky jsou tak logicky i nad týmem v rally. Mohli jsme tak číst zvěsti týkající se ukončení aktivit továrního týmu ke konci sezony nebo zvěsti o tom, že tým kupují katarští investoři. Šéf týmu, Yves Matton, tyto zvěsti razantně odmítl.
I tak by ale celý rallyový projekt měl být silně závislý na penězích z Kataru. Jak Yves Matton potvrdil pro britský Autosport, tak tým by měl být příští rok financován z 60% z externích zdrojů. "Nejsem od toho tak daleko," řekl Belgičan o aktuálním pokroku shánění peněz pro naplnění budgetu. "Musíme si ale počkat, dokud nebude smlouva podepsána. Katar je jedním z partnerů, se kterými vyjednáváme. Je ale ještě brzy na to, abychom finalizovali věci pro příští sezonu."
Nejcennějším artiklem Kataru v motorsportu je samozřejmě Nasser Al-Attiyah. Od této sezony vítěz Dakaru roku 2011 jezdí v barvách týmu Citroën. V budoucnu by měl tento vliv ještě vzrůst. "Nekoupíme tým, ale rádi bychom měli Katar Citroën World Rally Team. V září budeme vědět více. Nechceme mít jen nálepku na autě, chceme něco pro Katar. Mým snem není zůstat na 60%, ale být 100% sponzorem," řekl Nasser pro Autosport.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?