Vliv z Kataru může v Citroën World Rally Teamu vzrůst, momentálně by měly probíhat jednání o nové sponzorské smlouvě.
Je všeobecně známo, že prodeje koncernu PSA se celosvětově propadly o 13%, kvůli tomu se také velmi často mluvilo o dalších aktivitách Citroënu v rally. Program Peugeotu ve vytrvalostních soutěžích byl z kraje roku nečekaně ukončen. Otazníky jsou tak logicky i nad týmem v rally. Mohli jsme tak číst zvěsti týkající se ukončení aktivit továrního týmu ke konci sezony nebo zvěsti o tom, že tým kupují katarští investoři. Šéf týmu, Yves Matton, tyto zvěsti razantně odmítl.
I tak by ale celý rallyový projekt měl být silně závislý na penězích z Kataru. Jak Yves Matton potvrdil pro britský Autosport, tak tým by měl být příští rok financován z 60% z externích zdrojů. "Nejsem od toho tak daleko," řekl Belgičan o aktuálním pokroku shánění peněz pro naplnění budgetu. "Musíme si ale počkat, dokud nebude smlouva podepsána. Katar je jedním z partnerů, se kterými vyjednáváme. Je ale ještě brzy na to, abychom finalizovali věci pro příští sezonu."
Nejcennějším artiklem Kataru v motorsportu je samozřejmě Nasser Al-Attiyah. Od této sezony vítěz Dakaru roku 2011 jezdí v barvách týmu Citroën. V budoucnu by měl tento vliv ještě vzrůst. "Nekoupíme tým, ale rádi bychom měli Katar Citroën World Rally Team. V září budeme vědět více. Nechceme mít jen nálepku na autě, chceme něco pro Katar. Mým snem není zůstat na 60%, ale být 100% sponzorem," řekl Nasser pro Autosport.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?