Vliv z Kataru může v Citroën World Rally Teamu vzrůst, momentálně by měly probíhat jednání o nové sponzorské smlouvě.
Je všeobecně známo, že prodeje koncernu PSA se celosvětově propadly o 13%, kvůli tomu se také velmi často mluvilo o dalších aktivitách Citroënu v rally. Program Peugeotu ve vytrvalostních soutěžích byl z kraje roku nečekaně ukončen. Otazníky jsou tak logicky i nad týmem v rally. Mohli jsme tak číst zvěsti týkající se ukončení aktivit továrního týmu ke konci sezony nebo zvěsti o tom, že tým kupují katarští investoři. Šéf týmu, Yves Matton, tyto zvěsti razantně odmítl.
I tak by ale celý rallyový projekt měl být silně závislý na penězích z Kataru. Jak Yves Matton potvrdil pro britský Autosport, tak tým by měl být příští rok financován z 60% z externích zdrojů. "Nejsem od toho tak daleko," řekl Belgičan o aktuálním pokroku shánění peněz pro naplnění budgetu. "Musíme si ale počkat, dokud nebude smlouva podepsána. Katar je jedním z partnerů, se kterými vyjednáváme. Je ale ještě brzy na to, abychom finalizovali věci pro příští sezonu."
Nejcennějším artiklem Kataru v motorsportu je samozřejmě Nasser Al-Attiyah. Od této sezony vítěz Dakaru roku 2011 jezdí v barvách týmu Citroën. V budoucnu by měl tento vliv ještě vzrůst. "Nekoupíme tým, ale rádi bychom měli Katar Citroën World Rally Team. V září budeme vědět více. Nechceme mít jen nálepku na autě, chceme něco pro Katar. Mým snem není zůstat na 60%, ale být 100% sponzorem," řekl Nasser pro Autosport.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?