Vliv z Kataru může v Citroën World Rally Teamu vzrůst, momentálně by měly probíhat jednání o nové sponzorské smlouvě.
Je všeobecně známo, že prodeje koncernu PSA se celosvětově propadly o 13%, kvůli tomu se také velmi často mluvilo o dalších aktivitách Citroënu v rally. Program Peugeotu ve vytrvalostních soutěžích byl z kraje roku nečekaně ukončen. Otazníky jsou tak logicky i nad týmem v rally. Mohli jsme tak číst zvěsti týkající se ukončení aktivit továrního týmu ke konci sezony nebo zvěsti o tom, že tým kupují katarští investoři. Šéf týmu, Yves Matton, tyto zvěsti razantně odmítl.
I tak by ale celý rallyový projekt měl být silně závislý na penězích z Kataru. Jak Yves Matton potvrdil pro britský Autosport, tak tým by měl být příští rok financován z 60% z externích zdrojů. "Nejsem od toho tak daleko," řekl Belgičan o aktuálním pokroku shánění peněz pro naplnění budgetu. "Musíme si ale počkat, dokud nebude smlouva podepsána. Katar je jedním z partnerů, se kterými vyjednáváme. Je ale ještě brzy na to, abychom finalizovali věci pro příští sezonu."
Nejcennějším artiklem Kataru v motorsportu je samozřejmě Nasser Al-Attiyah. Od této sezony vítěz Dakaru roku 2011 jezdí v barvách týmu Citroën. V budoucnu by měl tento vliv ještě vzrůst. "Nekoupíme tým, ale rádi bychom měli Katar Citroën World Rally Team. V září budeme vědět více. Nechceme mít jen nálepku na autě, chceme něco pro Katar. Mým snem není zůstat na 60%, ale být 100% sponzorem," řekl Nasser pro Autosport.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?