Naštěstí vyvázli Martin Prokop a Zdeněk Hrůza z Fordu Fiesta RS WRC nezraněni poté, co se jejich vůz na trati RZ3 Rallye Deutschland vznítil. Martin Prokop posléze v prostoru servisu podal pro server wrc.com rozhovor.
Otázka: Co se přesně stalo?
Martin Prokop: To zatím přesně nevíme, ale plameny se společně s kouřem šířily velmi rychle. Proto jsem se rozhodl zastavit, už dále nebylo možné sedět ve voze. Pokusíme se zjistit, jestli nebyly poškozeny některé části již před požárem, protože máme podezření na unikající olej například z brzdových kanálků nebo tlumičů. Oheň byl velmi agresivní a šiřil se rychle. Bude to ale těžké, protože jak jste mohli vidět, z vozu nezbylo prakticky nic.
O: Ještě před vypuknutím požáru jste dostali defekt, mohlo to také přispět k požáru?
MP: Měli jsme prázdnou pneumatiku, ale to se normálně stává a poté Vám vůz neshoří. Možná to byla souhra více problémů. Ale žádnou nehodu jsme neměli. Jen jsem se podíval do zrcátek a viděl obrovské plameny, kouř se šířil velmi rychle.
O: Jak daleko jste byli od cíle vložky?
MP: Celé se to stalo kilometr před cílem. Pochopitelně, že jsem zvažoval, že bych dojel až tam, ale nebylo to možné a za pár minut bylo po všem. Problémem bylo, že hasiči dojeli až za 18 minut a my i přes veškerou snahu jsme nebyli schopni s hasícím přístrojem vůz uhasit. Nic nepomáhalo.
O: Nejdůležitější je, že jste oba v pořádku, ne?
MP: Oba jsme v pořádku, protože jsme z vozu okamžitě vyskočili. Můj spolujezdec se dlouho snažil o uhašení auta, ale nebylo to možné.
Starty Martina Prokopa v MS s vozem WRC byly zatím úspěšné...
O: Bohužel, to už se nedá říci o Vašem voze...
MP: Auto je kompletně na odpis. Nemůžete z něj použít vůbec nic. Všechno je kompletně zničeno. Stihl jsem si z něj vzít pouze můj telefon, to je vše.
O: Jak se teď cítíte?
MP: Jsem rád, že jsem zdravý, ale pro tým je to velký problém. Doufali jsme v dobrý výsledek zde v Německu. Soutěž dobře znám a na té poslední RZ před požárem jsme něco změnili a auto se chovalo velmi dobře. Mezičasy byly slibné. Je to škoda, letos jsme nezaznamenali žádná odstoupení a naopak spoustu dobrých výsledků. Teď jsme přišli o vůz a necítím se moc dobře. Je dobře, že Rally GB je za dveřmi a musíme myslet na ní a dívat se dopředu.
O: Takže budete schopni zajistit nový vůz pro Rally GB?
MP: Ano, myslím že ano. Ale teď se musíme zaměřit na svoji práci a na tento závod zapomenout.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.