Naštěstí vyvázli Martin Prokop a Zdeněk Hrůza z Fordu Fiesta RS WRC nezraněni poté, co se jejich vůz na trati RZ3 Rallye Deutschland vznítil. Martin Prokop posléze v prostoru servisu podal pro server wrc.com rozhovor.
Otázka: Co se přesně stalo?
Martin Prokop: To zatím přesně nevíme, ale plameny se společně s kouřem šířily velmi rychle. Proto jsem se rozhodl zastavit, už dále nebylo možné sedět ve voze. Pokusíme se zjistit, jestli nebyly poškozeny některé části již před požárem, protože máme podezření na unikající olej například z brzdových kanálků nebo tlumičů. Oheň byl velmi agresivní a šiřil se rychle. Bude to ale těžké, protože jak jste mohli vidět, z vozu nezbylo prakticky nic.
O: Ještě před vypuknutím požáru jste dostali defekt, mohlo to také přispět k požáru?
MP: Měli jsme prázdnou pneumatiku, ale to se normálně stává a poté Vám vůz neshoří. Možná to byla souhra více problémů. Ale žádnou nehodu jsme neměli. Jen jsem se podíval do zrcátek a viděl obrovské plameny, kouř se šířil velmi rychle.
O: Jak daleko jste byli od cíle vložky?
MP: Celé se to stalo kilometr před cílem. Pochopitelně, že jsem zvažoval, že bych dojel až tam, ale nebylo to možné a za pár minut bylo po všem. Problémem bylo, že hasiči dojeli až za 18 minut a my i přes veškerou snahu jsme nebyli schopni s hasícím přístrojem vůz uhasit. Nic nepomáhalo.
O: Nejdůležitější je, že jste oba v pořádku, ne?
MP: Oba jsme v pořádku, protože jsme z vozu okamžitě vyskočili. Můj spolujezdec se dlouho snažil o uhašení auta, ale nebylo to možné.
Starty Martina Prokopa v MS s vozem WRC byly zatím úspěšné...
O: Bohužel, to už se nedá říci o Vašem voze...
MP: Auto je kompletně na odpis. Nemůžete z něj použít vůbec nic. Všechno je kompletně zničeno. Stihl jsem si z něj vzít pouze můj telefon, to je vše.
O: Jak se teď cítíte?
MP: Jsem rád, že jsem zdravý, ale pro tým je to velký problém. Doufali jsme v dobrý výsledek zde v Německu. Soutěž dobře znám a na té poslední RZ před požárem jsme něco změnili a auto se chovalo velmi dobře. Mezičasy byly slibné. Je to škoda, letos jsme nezaznamenali žádná odstoupení a naopak spoustu dobrých výsledků. Teď jsme přišli o vůz a necítím se moc dobře. Je dobře, že Rally GB je za dveřmi a musíme myslet na ní a dívat se dopředu.
O: Takže budete schopni zajistit nový vůz pro Rally GB?
MP: Ano, myslím že ano. Ale teď se musíme zaměřit na svoji práci a na tento závod zapomenout.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.