VÝSLEDKY PO RZ 15: Dnes byly na programu už jen dvě zkoušky a Power Stage.
Fotogalerie z Rally Deutschland zde.
Po RZ15 - CÍL:
Na posádky dnes čekal dvojí průjezd RZ Dhrontal (30,8km) a závěrečná Power Stage. První RZ dne opanoval opět Sébastien Loeb, který si jen navýšil svůj náskok na čele. Druhý průjezd byl kořistí dvou Norů, Pettera Solberga a Madse Ostberga. Na celkový výsledek už to ale moc vliv nemělo. Jen v RZ třetí Sordo se dostal na 10. pozici a připsal si tak alespoň jeden bod. V závěrečná Power Stage v Trieru se opět radoval a na své konto si další 3 bonusové body připsal Sébastien Loeb, druhý byl kolega Mikko Hirvonen. Poslední 1 bonusový bod si fantasticky připisuje Andreas Mikkelsen s vozem Škoda Fabia S2000! Nor je prvním jezdcem v historii, který s vozem této kategorie získal bod na Power Stage!
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 3:41:52,4 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:00,1 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:31,4 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:24,4 5. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +9:10,4 6. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +9:50,8 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +12:22,7 8. Al-Attiyah - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +12:50,4 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +13:01,3 10. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +14:17,3
Po RZ12:
Dani Sordo nebude s oblibou vzpomínat na RZ Panzerplatte. V dopoledním průjezdu měl defekt, který ho stál zhruba 2,5 minuty, odpoledne v jejím průjezdů havaroval. Sordo ale nebyl jediný, koho věhlasná Panzerplatte vytrestala. Známý Hinkelstein (protitanková zábrana) trefil ve druhém průjezdu (RZ12) také Ott Tänak. Mladý Estonec přitom během odpoledne zajížděl skvělé časy a dokázal postoupit až na 4. pozici před Ostberga.
V důsledku těchto odstoupení je na 4. místě Nor Ostberg a hned za ním navrátilec do WRC, Chris Atkinson. Na čele se suvereně drží Sébastien Loeb, kterému do karet nahrál ranní déšť. Jarim-Matti Latvala a Mikko Hirovnen, dva bývalý kolegové od továrního týmu Ford, drží zbývající pozice na stupních vítězů.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 2:58:51,8 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:42,9 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:12,7 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:07,8 5. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +6:59,0 6. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +8:17,3 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +10:24,1 8. Al-Attiyah - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +10:52,0 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +12:43,1 10. Azerno M. - Jamoul R. Peugeot 207 S2000 +12:56,1
Po RZ9:
Dnes ráno, v 8 a 9 hodiny byly na programu dvě zkoušky. Tu první vyhrál Sébastien Loeb o 21s před Petterem Solbergem na Fordu. Francouz však měl štěstí, když mu jako jedinému ze špičky nepršelo, ostatním včetně Pettera už ano. Na RZ8 se po své chybě propadl hned o dvě příčky Jari-Matti Latvala, byl tedy až pátý. Na vítěze testu, Daniho Sorda, ztratil 36s. Jezdec Mini i díky tomuto výsledku poskočil z průběžného pátého na třetí místo. Čtvrtý Neuville si držel svoji pozici.
Po těchto dvou měřených testech následoval servis, kde si všichni dávali dohromady auta před 46,5 km dlouhou a přetěžkou zkouškou Panzerplatte. Na ní se začly dít věci, Petter Solberg ulomil zadní kolo své Fiesty. Dani Sordo kvůli defektu ztratil 2,5 minuty, boural také Thierry Neuville, který olomil zase přední kolo svého DS3. Odpoledne na posádky čekají úplně stejné tři zkoušky.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 2:11:08,6 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:29,7 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:05,0 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +2:47,9 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:48,7 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +3:57,0 7. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +5:27,9 8. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +5:41,6 9. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +6:26,7 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +6:44,0
Po RZ6:
Dnes odpoledne byly v Německu na programu další tři měřené testy. V RZ4 byl nejrychlejší Latvala, v pětce Loeb a na poslední zkoušce dne opět Latvala. V první desítce nedošlo v prvních dvou zkouškách odpolendne k žádné změně. Na RZ6 se Dani Sordo díky svému zrychlení po prvním servise dostal na páté místo před pilota Citroënu, Mikka Hirvonena.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 1:22:18,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +20,4 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +29,4 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +34,5 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +46,7 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +48,9 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:17,9 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:28,7 9. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +2:34,8 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +3:43,3
Po RZ3:
První tři testy nemají jiného vítěze než Loeba. V první zkoušce byl na druhém čase Solberg, třetí Hrivonen který nebyl v cíli spokojen s časem. Novikov hned na RZ 1 urazil levé zadní kolo Fiesty. Ostbergovi vadly brzdy, jednu odbočku přejel a dlouho se otáčel. Hodiny dělal Mikkelsen.
Druhá zkouška bez vážnějšíéch problémů a třetí po požáru Prokopova vozu zastavena a pak zrušena.
Slovák Melichárek startující s Fabií S2000 je ve třídě sedmý a 24. absolutně, Tomáš Kurka s Lancerem EVO X R4 je ve třídě desátý a 37. absolutně. Martin Kočí s Fiestou R2 je ve třídě 14. a absolutně na 62. místě
Pořadí
Posádkavůz Celkový časZtráta na vedoucího
1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 41:22,1 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +13,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +18,8 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +25,5 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +28,0 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +34,9 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +49,0 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +55,2 9. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +1:22,5 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +1:54,6
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?