Rally Deutschland: Loeb si připsal další triumf v Německu

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
Tomáš Urban , iM2 24. srpna 2012 17:17
Sdílej:

VÝSLEDKY PO RZ 15: Dnes byly na programu už jen dvě zkoušky a Power Stage.

Fotogalerie z Rally Deutschland zde.

Po RZ15 - CÍL:

Na posádky dnes čekal dvojí průjezd RZ Dhrontal (30,8km) a závěrečná Power Stage. První RZ dne opanoval opět Sébastien Loeb, který si jen navýšil svůj náskok na čele. Druhý průjezd byl kořistí dvou Norů, Pettera Solberga a Madse Ostberga. Na celkový výsledek už to ale moc vliv nemělo. Jen v RZ třetí Sordo se dostal na 10. pozici a připsal si tak alespoň jeden bod. V závěrečná Power Stage v Trieru se opět radoval a na své konto si další 3 bonusové body připsal Sébastien Loeb, druhý byl kolega Mikko Hirvonen. Poslední 1 bonusový bod si fantasticky připisuje Andreas Mikkelsen s vozem Škoda Fabia S2000! Nor je prvním jezdcem v historii, který s vozem této kategorie získal bod na Power Stage!

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroen DS3 WRC 3:41:52,4  ---     2.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC     +2:00,1       3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroen DS3 WRC    +2:31,4     4.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta RS WRC    +3:24,4     5.   Atkinson C. - Prévot S.  Mini John Cooper Works WRC       +9:10,4     6.   Ogier S. - Ingrassia J.  Škoda Fabia S2000     +9:50,8     7.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000   +12:22,7     8.   Al-Attiyah - Bernacchini G.  Citroën DS3 WRC     +12:50,4     9.   Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC     +13:01,3    10.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini John Cooper Works WRC   +14:17,3

 

Po RZ12:

Dani Sordo nebude s oblibou vzpomínat na RZ Panzerplatte. V dopoledním průjezdu měl defekt, který ho stál zhruba 2,5 minuty, odpoledne v jejím průjezdů havaroval. Sordo ale nebyl jediný, koho věhlasná Panzerplatte vytrestala. Známý Hinkelstein (protitanková zábrana) trefil ve druhém průjezdu (RZ12) také Ott Tänak. Mladý Estonec přitom během odpoledne zajížděl skvělé časy a dokázal postoupit až na 4. pozici před Ostberga.

V důsledku těchto odstoupení je na 4. místě Nor Ostberg a hned za ním navrátilec do WRC, Chris Atkinson. Na čele se suvereně drží Sébastien Loeb, kterému do karet nahrál ranní déšť. Jarim-Matti Latvala a Mikko Hirovnen, dva bývalý kolegové od továrního týmu Ford, drží zbývající pozice na stupních vítězů.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroen DS3 WRC 2:58:51,8  ---     2.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC     +1:42,9       3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroen DS3 WRC    +2:12,7     4.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta RS WRC    +3:07,8     5.   Atkinson C. - Prévot S.  Mini John Cooper Works WRC       +6:59,0     6.   Ogier S. - Ingrassia J.  Škoda Fabia S2000     +8:17,3     7.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000   +10:24,1     8.   Al-Attiyah - Bernacchini G.  Citroën DS3 WRC     +10:52,0     9.   Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC     +12:43,1    10.   Azerno M. - Jamoul R.  Peugeot 207 S2000   +12:56,1

 

Po RZ9:

Dnes ráno, v 8 a 9 hodiny byly na programu dvě zkoušky. Tu první vyhrál Sébastien Loeb o 21s před Petterem Solbergem na Fordu. Francouz však měl štěstí, když mu jako jedinému ze špičky nepršelo, ostatním včetně Pettera už ano. Na RZ8 se po své chybě propadl hned o dvě příčky Jari-Matti Latvala, byl tedy až pátý. Na vítěze testu, Daniho Sorda, ztratil 36s. Jezdec Mini i díky tomuto výsledku poskočil z průběžného pátého na třetí místo. Čtvrtý Neuville si držel svoji pozici.

Po těchto dvou měřených testech následoval servis, kde si všichni dávali dohromady auta před 46,5 km dlouhou a přetěžkou zkouškou Panzerplatte. Na ní se začly dít věci, Petter Solberg ulomil zadní kolo své Fiesty. Dani Sordo kvůli defektu ztratil 2,5 minuty, boural také Thierry Neuville, který olomil zase přední kolo svého DS3. Odpoledne na posádky čekají úplně stejné tři zkoušky.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroen DS3 WRC 2:11:08,6  ---     2.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC     +1:29,7       3.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroen DS3 WRC    +2:05,0     4.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta RS WRC    +2:47,9     5.   Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC     +2:48,7     6.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini John Cooper Works WRC     +3:57,0     7.   Atkinson C. - Prévot S.  Mini John Cooper Works WRC   +5:27,9     8.   Solberg P. - Patterson C.  Ford Fiesta RS WRC     +5:41,6     9.   Neuville T. - Gilsoul N.  Citroen DS3 WRC     +6:26,7    10.   Ogier S. - Ingrassia J.  Škoda Fabia S2000   +6:44,0

 

Po RZ6:

Dnes odpoledne byly v Německu na programu další tři měřené testy. V RZ4 byl nejrychlejší Latvala, v pětce Loeb a na poslední zkoušce dne opět Latvala. V první desítce nedošlo v prvních dvou zkouškách odpolendne k žádné změně. Na RZ6 se Dani Sordo díky svému zrychlení po prvním servise dostal na páté místo před pilota Citroënu, Mikka Hirvonena. 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroen DS3 WRC 1:22:18,0  ---     2.   Solberg P. - Patterson C.  Ford Fiesta RS WRC      +20,4       3.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC   +29,4     4.   Neuville T. - Gilsoul N.  Citroen DS3 WRC     +34,5     5.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini John Cooper Works WRC      +46,7     6.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroen DS3 WRC   +48,9     7.   Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC   +1:17,9     8.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta RS WRC   +1:28,7     9.   Atkinson C. - Prévot S.  Mini John Cooper Works WRC   +2:34,8    10.   Ogier S. - Ingrassia J.  Škoda Fabia S2000   +3:43,3

 

Po RZ3:

První tři testy nemají jiného vítěze než Loeba. V první zkoušce byl na druhém čase Solberg, třetí Hrivonen který nebyl v cíli spokojen s časem. Novikov hned  na RZ 1 urazil levé zadní kolo Fiesty. Ostbergovi vadly brzdy, jednu odbočku přejel a dlouho se otáčel. Hodiny dělal Mikkelsen.

Druhá zkouška bez vážnějšíéch problémů a třetí po požáru Prokopova vozu zastavena a pak zrušena.

Slovák Melichárek  startující s Fabií S2000 je ve třídě sedmý a 24. absolutně, Tomáš Kurka s Lancerem EVO X R4 je ve třídě desátý a 37. absolutně. Martin Kočí s Fiestou R2 je ve třídě 14. a absolutně na 62. místě

 

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas

Ztráta na vedoucího

    1.   Loeb S. - Elena D.  Citroen DS3 WRC 41:22,1  ---     2.   Solberg P. - Patterson C.  Ford Fiesta RS WRC      +13,1       3.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC   +18,8     4.   Neuville T. - Gilsoul N.  Citroen DS3 WRC     +25,5     5.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroen DS3 WRC    +28,0     6.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini John Cooper Works WRC   +34,9     7.   Tänak O. - Sikk K.  Ford Fiesta RS WRC   +49,0     8.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta RS WRC   +55,2     9.   Atkinson C. - Prévot S.  Mini John Cooper Works WRC   +1:22,5    10.   Ogier S. - Ingrassia J.  Škoda Fabia S2000   +1:54,6

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.