VÝSLEDKY PO RZ 15: Dnes byly na programu už jen dvě zkoušky a Power Stage.
Fotogalerie z Rally Deutschland zde.
Po RZ15 - CÍL:
Na posádky dnes čekal dvojí průjezd RZ Dhrontal (30,8km) a závěrečná Power Stage. První RZ dne opanoval opět Sébastien Loeb, který si jen navýšil svůj náskok na čele. Druhý průjezd byl kořistí dvou Norů, Pettera Solberga a Madse Ostberga. Na celkový výsledek už to ale moc vliv nemělo. Jen v RZ třetí Sordo se dostal na 10. pozici a připsal si tak alespoň jeden bod. V závěrečná Power Stage v Trieru se opět radoval a na své konto si další 3 bonusové body připsal Sébastien Loeb, druhý byl kolega Mikko Hirvonen. Poslední 1 bonusový bod si fantasticky připisuje Andreas Mikkelsen s vozem Škoda Fabia S2000! Nor je prvním jezdcem v historii, který s vozem této kategorie získal bod na Power Stage!
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 3:41:52,4 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:00,1 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:31,4 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:24,4 5. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +9:10,4 6. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +9:50,8 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +12:22,7 8. Al-Attiyah - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +12:50,4 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +13:01,3 10. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +14:17,3
Po RZ12:
Dani Sordo nebude s oblibou vzpomínat na RZ Panzerplatte. V dopoledním průjezdu měl defekt, který ho stál zhruba 2,5 minuty, odpoledne v jejím průjezdů havaroval. Sordo ale nebyl jediný, koho věhlasná Panzerplatte vytrestala. Známý Hinkelstein (protitanková zábrana) trefil ve druhém průjezdu (RZ12) také Ott Tänak. Mladý Estonec přitom během odpoledne zajížděl skvělé časy a dokázal postoupit až na 4. pozici před Ostberga.
V důsledku těchto odstoupení je na 4. místě Nor Ostberg a hned za ním navrátilec do WRC, Chris Atkinson. Na čele se suvereně drží Sébastien Loeb, kterému do karet nahrál ranní déšť. Jarim-Matti Latvala a Mikko Hirovnen, dva bývalý kolegové od továrního týmu Ford, drží zbývající pozice na stupních vítězů.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 2:58:51,8 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:42,9 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:12,7 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:07,8 5. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +6:59,0 6. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +8:17,3 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +10:24,1 8. Al-Attiyah - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +10:52,0 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +12:43,1 10. Azerno M. - Jamoul R. Peugeot 207 S2000 +12:56,1
Po RZ9:
Dnes ráno, v 8 a 9 hodiny byly na programu dvě zkoušky. Tu první vyhrál Sébastien Loeb o 21s před Petterem Solbergem na Fordu. Francouz však měl štěstí, když mu jako jedinému ze špičky nepršelo, ostatním včetně Pettera už ano. Na RZ8 se po své chybě propadl hned o dvě příčky Jari-Matti Latvala, byl tedy až pátý. Na vítěze testu, Daniho Sorda, ztratil 36s. Jezdec Mini i díky tomuto výsledku poskočil z průběžného pátého na třetí místo. Čtvrtý Neuville si držel svoji pozici.
Po těchto dvou měřených testech následoval servis, kde si všichni dávali dohromady auta před 46,5 km dlouhou a přetěžkou zkouškou Panzerplatte. Na ní se začly dít věci, Petter Solberg ulomil zadní kolo své Fiesty. Dani Sordo kvůli defektu ztratil 2,5 minuty, boural také Thierry Neuville, který olomil zase přední kolo svého DS3. Odpoledne na posádky čekají úplně stejné tři zkoušky.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 2:11:08,6 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:29,7 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:05,0 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +2:47,9 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:48,7 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +3:57,0 7. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +5:27,9 8. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +5:41,6 9. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +6:26,7 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +6:44,0
Po RZ6:
Dnes odpoledne byly v Německu na programu další tři měřené testy. V RZ4 byl nejrychlejší Latvala, v pětce Loeb a na poslední zkoušce dne opět Latvala. V první desítce nedošlo v prvních dvou zkouškách odpolendne k žádné změně. Na RZ6 se Dani Sordo díky svému zrychlení po prvním servise dostal na páté místo před pilota Citroënu, Mikka Hirvonena.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 1:22:18,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +20,4 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +29,4 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +34,5 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +46,7 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +48,9 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:17,9 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:28,7 9. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +2:34,8 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +3:43,3
Po RZ3:
První tři testy nemají jiného vítěze než Loeba. V první zkoušce byl na druhém čase Solberg, třetí Hrivonen který nebyl v cíli spokojen s časem. Novikov hned na RZ 1 urazil levé zadní kolo Fiesty. Ostbergovi vadly brzdy, jednu odbočku přejel a dlouho se otáčel. Hodiny dělal Mikkelsen.
Druhá zkouška bez vážnějšíéch problémů a třetí po požáru Prokopova vozu zastavena a pak zrušena.
Slovák Melichárek startující s Fabií S2000 je ve třídě sedmý a 24. absolutně, Tomáš Kurka s Lancerem EVO X R4 je ve třídě desátý a 37. absolutně. Martin Kočí s Fiestou R2 je ve třídě 14. a absolutně na 62. místě
Pořadí
Posádkavůz Celkový časZtráta na vedoucího
1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 41:22,1 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +13,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +18,8 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +25,5 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +28,0 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +34,9 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +49,0 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +55,2 9. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +1:22,5 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +1:54,6
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?