VÝSLEDKY PO RZ 15: Dnes byly na programu už jen dvě zkoušky a Power Stage.
Fotogalerie z Rally Deutschland zde.
Po RZ15 - CÍL:
Na posádky dnes čekal dvojí průjezd RZ Dhrontal (30,8km) a závěrečná Power Stage. První RZ dne opanoval opět Sébastien Loeb, který si jen navýšil svůj náskok na čele. Druhý průjezd byl kořistí dvou Norů, Pettera Solberga a Madse Ostberga. Na celkový výsledek už to ale moc vliv nemělo. Jen v RZ třetí Sordo se dostal na 10. pozici a připsal si tak alespoň jeden bod. V závěrečná Power Stage v Trieru se opět radoval a na své konto si další 3 bonusové body připsal Sébastien Loeb, druhý byl kolega Mikko Hirvonen. Poslední 1 bonusový bod si fantasticky připisuje Andreas Mikkelsen s vozem Škoda Fabia S2000! Nor je prvním jezdcem v historii, který s vozem této kategorie získal bod na Power Stage!
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 3:41:52,4 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:00,1 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:31,4 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:24,4 5. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +9:10,4 6. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +9:50,8 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +12:22,7 8. Al-Attiyah - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +12:50,4 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +13:01,3 10. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +14:17,3
Po RZ12:
Dani Sordo nebude s oblibou vzpomínat na RZ Panzerplatte. V dopoledním průjezdu měl defekt, který ho stál zhruba 2,5 minuty, odpoledne v jejím průjezdů havaroval. Sordo ale nebyl jediný, koho věhlasná Panzerplatte vytrestala. Známý Hinkelstein (protitanková zábrana) trefil ve druhém průjezdu (RZ12) také Ott Tänak. Mladý Estonec přitom během odpoledne zajížděl skvělé časy a dokázal postoupit až na 4. pozici před Ostberga.
V důsledku těchto odstoupení je na 4. místě Nor Ostberg a hned za ním navrátilec do WRC, Chris Atkinson. Na čele se suvereně drží Sébastien Loeb, kterému do karet nahrál ranní déšť. Jarim-Matti Latvala a Mikko Hirovnen, dva bývalý kolegové od továrního týmu Ford, drží zbývající pozice na stupních vítězů.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 2:58:51,8 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:42,9 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:12,7 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:07,8 5. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +6:59,0 6. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +8:17,3 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +10:24,1 8. Al-Attiyah - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +10:52,0 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +12:43,1 10. Azerno M. - Jamoul R. Peugeot 207 S2000 +12:56,1
Po RZ9:
Dnes ráno, v 8 a 9 hodiny byly na programu dvě zkoušky. Tu první vyhrál Sébastien Loeb o 21s před Petterem Solbergem na Fordu. Francouz však měl štěstí, když mu jako jedinému ze špičky nepršelo, ostatním včetně Pettera už ano. Na RZ8 se po své chybě propadl hned o dvě příčky Jari-Matti Latvala, byl tedy až pátý. Na vítěze testu, Daniho Sorda, ztratil 36s. Jezdec Mini i díky tomuto výsledku poskočil z průběžného pátého na třetí místo. Čtvrtý Neuville si držel svoji pozici.
Po těchto dvou měřených testech následoval servis, kde si všichni dávali dohromady auta před 46,5 km dlouhou a přetěžkou zkouškou Panzerplatte. Na ní se začly dít věci, Petter Solberg ulomil zadní kolo své Fiesty. Dani Sordo kvůli defektu ztratil 2,5 minuty, boural také Thierry Neuville, který olomil zase přední kolo svého DS3. Odpoledne na posádky čekají úplně stejné tři zkoušky.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 2:11:08,6 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:29,7 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:05,0 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +2:47,9 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:48,7 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +3:57,0 7. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +5:27,9 8. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +5:41,6 9. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +6:26,7 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +6:44,0
Po RZ6:
Dnes odpoledne byly v Německu na programu další tři měřené testy. V RZ4 byl nejrychlejší Latvala, v pětce Loeb a na poslední zkoušce dne opět Latvala. V první desítce nedošlo v prvních dvou zkouškách odpolendne k žádné změně. Na RZ6 se Dani Sordo díky svému zrychlení po prvním servise dostal na páté místo před pilota Citroënu, Mikka Hirvonena.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 1:22:18,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +20,4 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +29,4 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +34,5 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +46,7 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +48,9 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:17,9 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:28,7 9. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +2:34,8 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +3:43,3
Po RZ3:
První tři testy nemají jiného vítěze než Loeba. V první zkoušce byl na druhém čase Solberg, třetí Hrivonen který nebyl v cíli spokojen s časem. Novikov hned na RZ 1 urazil levé zadní kolo Fiesty. Ostbergovi vadly brzdy, jednu odbočku přejel a dlouho se otáčel. Hodiny dělal Mikkelsen.
Druhá zkouška bez vážnějšíéch problémů a třetí po požáru Prokopova vozu zastavena a pak zrušena.
Slovák Melichárek startující s Fabií S2000 je ve třídě sedmý a 24. absolutně, Tomáš Kurka s Lancerem EVO X R4 je ve třídě desátý a 37. absolutně. Martin Kočí s Fiestou R2 je ve třídě 14. a absolutně na 62. místě
Pořadí
Posádkavůz Celkový časZtráta na vedoucího
1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 41:22,1 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +13,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +18,8 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +25,5 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +28,0 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +34,9 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +49,0 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +55,2 9. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +1:22,5 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +1:54,6
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.