VÝSLEDKY PO RZ 15: Dnes byly na programu už jen dvě zkoušky a Power Stage.
Fotogalerie z Rally Deutschland zde.
Po RZ15 - CÍL:
Na posádky dnes čekal dvojí průjezd RZ Dhrontal (30,8km) a závěrečná Power Stage. První RZ dne opanoval opět Sébastien Loeb, který si jen navýšil svůj náskok na čele. Druhý průjezd byl kořistí dvou Norů, Pettera Solberga a Madse Ostberga. Na celkový výsledek už to ale moc vliv nemělo. Jen v RZ třetí Sordo se dostal na 10. pozici a připsal si tak alespoň jeden bod. V závěrečná Power Stage v Trieru se opět radoval a na své konto si další 3 bonusové body připsal Sébastien Loeb, druhý byl kolega Mikko Hirvonen. Poslední 1 bonusový bod si fantasticky připisuje Andreas Mikkelsen s vozem Škoda Fabia S2000! Nor je prvním jezdcem v historii, který s vozem této kategorie získal bod na Power Stage!
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 3:41:52,4 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:00,1 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:31,4 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:24,4 5. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +9:10,4 6. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +9:50,8 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +12:22,7 8. Al-Attiyah - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +12:50,4 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +13:01,3 10. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +14:17,3
Po RZ12:
Dani Sordo nebude s oblibou vzpomínat na RZ Panzerplatte. V dopoledním průjezdu měl defekt, který ho stál zhruba 2,5 minuty, odpoledne v jejím průjezdů havaroval. Sordo ale nebyl jediný, koho věhlasná Panzerplatte vytrestala. Známý Hinkelstein (protitanková zábrana) trefil ve druhém průjezdu (RZ12) také Ott Tänak. Mladý Estonec přitom během odpoledne zajížděl skvělé časy a dokázal postoupit až na 4. pozici před Ostberga.
V důsledku těchto odstoupení je na 4. místě Nor Ostberg a hned za ním navrátilec do WRC, Chris Atkinson. Na čele se suvereně drží Sébastien Loeb, kterému do karet nahrál ranní déšť. Jarim-Matti Latvala a Mikko Hirovnen, dva bývalý kolegové od továrního týmu Ford, drží zbývající pozice na stupních vítězů.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 2:58:51,8 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:42,9 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:12,7 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:07,8 5. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +6:59,0 6. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +8:17,3 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +10:24,1 8. Al-Attiyah - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +10:52,0 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +12:43,1 10. Azerno M. - Jamoul R. Peugeot 207 S2000 +12:56,1
Po RZ9:
Dnes ráno, v 8 a 9 hodiny byly na programu dvě zkoušky. Tu první vyhrál Sébastien Loeb o 21s před Petterem Solbergem na Fordu. Francouz však měl štěstí, když mu jako jedinému ze špičky nepršelo, ostatním včetně Pettera už ano. Na RZ8 se po své chybě propadl hned o dvě příčky Jari-Matti Latvala, byl tedy až pátý. Na vítěze testu, Daniho Sorda, ztratil 36s. Jezdec Mini i díky tomuto výsledku poskočil z průběžného pátého na třetí místo. Čtvrtý Neuville si držel svoji pozici.
Po těchto dvou měřených testech následoval servis, kde si všichni dávali dohromady auta před 46,5 km dlouhou a přetěžkou zkouškou Panzerplatte. Na ní se začly dít věci, Petter Solberg ulomil zadní kolo své Fiesty. Dani Sordo kvůli defektu ztratil 2,5 minuty, boural také Thierry Neuville, který olomil zase přední kolo svého DS3. Odpoledne na posádky čekají úplně stejné tři zkoušky.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 2:11:08,6 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:29,7 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:05,0 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +2:47,9 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:48,7 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +3:57,0 7. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +5:27,9 8. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +5:41,6 9. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +6:26,7 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +6:44,0
Po RZ6:
Dnes odpoledne byly v Německu na programu další tři měřené testy. V RZ4 byl nejrychlejší Latvala, v pětce Loeb a na poslední zkoušce dne opět Latvala. V první desítce nedošlo v prvních dvou zkouškách odpolendne k žádné změně. Na RZ6 se Dani Sordo díky svému zrychlení po prvním servise dostal na páté místo před pilota Citroënu, Mikka Hirvonena.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 1:22:18,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +20,4 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +29,4 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +34,5 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +46,7 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +48,9 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:17,9 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:28,7 9. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +2:34,8 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +3:43,3
Po RZ3:
První tři testy nemají jiného vítěze než Loeba. V první zkoušce byl na druhém čase Solberg, třetí Hrivonen který nebyl v cíli spokojen s časem. Novikov hned na RZ 1 urazil levé zadní kolo Fiesty. Ostbergovi vadly brzdy, jednu odbočku přejel a dlouho se otáčel. Hodiny dělal Mikkelsen.
Druhá zkouška bez vážnějšíéch problémů a třetí po požáru Prokopova vozu zastavena a pak zrušena.
Slovák Melichárek startující s Fabií S2000 je ve třídě sedmý a 24. absolutně, Tomáš Kurka s Lancerem EVO X R4 je ve třídě desátý a 37. absolutně. Martin Kočí s Fiestou R2 je ve třídě 14. a absolutně na 62. místě
Pořadí
Posádkavůz Celkový časZtráta na vedoucího
1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 41:22,1 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +13,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +18,8 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +25,5 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +28,0 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +34,9 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +49,0 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +55,2 9. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +1:22,5 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +1:54,6
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?