VÝSLEDKY PO RZ 15: Dnes byly na programu už jen dvě zkoušky a Power Stage.
Fotogalerie z Rally Deutschland zde.
Po RZ15 - CÍL:
Na posádky dnes čekal dvojí průjezd RZ Dhrontal (30,8km) a závěrečná Power Stage. První RZ dne opanoval opět Sébastien Loeb, který si jen navýšil svůj náskok na čele. Druhý průjezd byl kořistí dvou Norů, Pettera Solberga a Madse Ostberga. Na celkový výsledek už to ale moc vliv nemělo. Jen v RZ třetí Sordo se dostal na 10. pozici a připsal si tak alespoň jeden bod. V závěrečná Power Stage v Trieru se opět radoval a na své konto si další 3 bonusové body připsal Sébastien Loeb, druhý byl kolega Mikko Hirvonen. Poslední 1 bonusový bod si fantasticky připisuje Andreas Mikkelsen s vozem Škoda Fabia S2000! Nor je prvním jezdcem v historii, který s vozem této kategorie získal bod na Power Stage!
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 3:41:52,4 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:00,1 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:31,4 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:24,4 5. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +9:10,4 6. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +9:50,8 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +12:22,7 8. Al-Attiyah - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +12:50,4 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +13:01,3 10. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +14:17,3
Po RZ12:
Dani Sordo nebude s oblibou vzpomínat na RZ Panzerplatte. V dopoledním průjezdu měl defekt, který ho stál zhruba 2,5 minuty, odpoledne v jejím průjezdů havaroval. Sordo ale nebyl jediný, koho věhlasná Panzerplatte vytrestala. Známý Hinkelstein (protitanková zábrana) trefil ve druhém průjezdu (RZ12) také Ott Tänak. Mladý Estonec přitom během odpoledne zajížděl skvělé časy a dokázal postoupit až na 4. pozici před Ostberga.
V důsledku těchto odstoupení je na 4. místě Nor Ostberg a hned za ním navrátilec do WRC, Chris Atkinson. Na čele se suvereně drží Sébastien Loeb, kterému do karet nahrál ranní déšť. Jarim-Matti Latvala a Mikko Hirovnen, dva bývalý kolegové od továrního týmu Ford, drží zbývající pozice na stupních vítězů.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 2:58:51,8 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:42,9 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:12,7 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +3:07,8 5. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +6:59,0 6. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +8:17,3 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +10:24,1 8. Al-Attiyah - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +10:52,0 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +12:43,1 10. Azerno M. - Jamoul R. Peugeot 207 S2000 +12:56,1
Po RZ9:
Dnes ráno, v 8 a 9 hodiny byly na programu dvě zkoušky. Tu první vyhrál Sébastien Loeb o 21s před Petterem Solbergem na Fordu. Francouz však měl štěstí, když mu jako jedinému ze špičky nepršelo, ostatním včetně Pettera už ano. Na RZ8 se po své chybě propadl hned o dvě příčky Jari-Matti Latvala, byl tedy až pátý. Na vítěze testu, Daniho Sorda, ztratil 36s. Jezdec Mini i díky tomuto výsledku poskočil z průběžného pátého na třetí místo. Čtvrtý Neuville si držel svoji pozici.
Po těchto dvou měřených testech následoval servis, kde si všichni dávali dohromady auta před 46,5 km dlouhou a přetěžkou zkouškou Panzerplatte. Na ní se začly dít věci, Petter Solberg ulomil zadní kolo své Fiesty. Dani Sordo kvůli defektu ztratil 2,5 minuty, boural také Thierry Neuville, který olomil zase přední kolo svého DS3. Odpoledne na posádky čekají úplně stejné tři zkoušky.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 2:11:08,6 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:29,7 3. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2:05,0 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +2:47,9 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:48,7 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +3:57,0 7. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +5:27,9 8. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +5:41,6 9. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +6:26,7 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +6:44,0
Po RZ6:
Dnes odpoledne byly v Německu na programu další tři měřené testy. V RZ4 byl nejrychlejší Latvala, v pětce Loeb a na poslední zkoušce dne opět Latvala. V první desítce nedošlo v prvních dvou zkouškách odpolendne k žádné změně. Na RZ6 se Dani Sordo díky svému zrychlení po prvním servise dostal na páté místo před pilota Citroënu, Mikka Hirvonena.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 1:22:18,0 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +20,4 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +29,4 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +34,5 5. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +46,7 6. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +48,9 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:17,9 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +1:28,7 9. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +2:34,8 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +3:43,3
Po RZ3:
První tři testy nemají jiného vítěze než Loeba. V první zkoušce byl na druhém čase Solberg, třetí Hrivonen který nebyl v cíli spokojen s časem. Novikov hned na RZ 1 urazil levé zadní kolo Fiesty. Ostbergovi vadly brzdy, jednu odbočku přejel a dlouho se otáčel. Hodiny dělal Mikkelsen.
Druhá zkouška bez vážnějšíéch problémů a třetí po požáru Prokopova vozu zastavena a pak zrušena.
Slovák Melichárek startující s Fabií S2000 je ve třídě sedmý a 24. absolutně, Tomáš Kurka s Lancerem EVO X R4 je ve třídě desátý a 37. absolutně. Martin Kočí s Fiestou R2 je ve třídě 14. a absolutně na 62. místě
Pořadí
Posádkavůz Celkový časZtráta na vedoucího
1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 41:22,1 --- 2. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +13,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +18,8 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +25,5 5. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +28,0 6. Sordo D. - Del Barrio C. Mini John Cooper Works WRC +34,9 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +49,0 8. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +55,2 9. Atkinson C. - Prévot S. Mini John Cooper Works WRC +1:22,5 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +1:54,6
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.