Pořadatelé Barum Czech Rally Zlín zveřejnili jedenáct dní před startem oficiální seznam přihlášených posádek.
V letošním roce se jedná o nejlépe obsazenou soutěž seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) a FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC). Na seznamu najdeme celkem 110 soutěžících z 23 zemí. Z uvedeného počtu je celkem 36 zahraničních posádek. Ve Zlíně se objeví přes dvacet jezdců s národní prioritou, z toho dva piloti vlastní prioritu FIA (Juho Hänninen, Václav Pech). Další jezdci jako například Jan Kopecký, Roman Kresta, Pavel Valoušek, Andreas Mikkelsen, Sepp Wiegand, Michal Solowow, Robert Barrable a Florian Gonon jsou držiteli právě národní priority. V seznamu nechybí ani tři mistři světa, a to Juho Hänninen coby vítěz SWRC 2011, Andreas Aigner z Rakouska, vítěz PWRC 2008 a Toshihiro Arai z Japonska, který vyhrál PWRC v letech 2005 a 2007. Švéd Patrik Flodin byl vicemistrem světa PWRC v letech 2010 a 2011.
Nejvíce vozů najdeme ve třídě 3, kde figuruje celkem 30 přihlášek, nejvíce vozů mezi třinácti značkami má mladoboleslavská továrna s okřídleným šípem, škodovek se představí celkem 22! Na seznamu přihlášených najdeme celkem 20 vozů kategorie Super 2000, tradičně nejvíce je zastoupena fabia! Statistika dle seznamu přihlášených posádekCelkem přihlášeno: 110 posádek (74 českých, 36 zahraničních)Priorita FIA: 2Juho Hänninen – FIN, Václav Pech – CZEPriorita ASN: 22Jan Kopecký, Roman Kresta, Pavel Valoušek, Jaromír Tarabus, Antonín Tlusťák, Roman Odložilík, Jaroslav Orsák, Daniel Běhálek, Václav Arazim, Vojtěch Štajf, Martin Bujáček, Miroslav Jakeš, Jan Černý, Josef Peták – CZE, Andreas Mikkelsen, Petter Kristiansen – NOR, Sepp Wiegand – DEU, Florian Gonon – CHE, Michal Solowow – POL, Robert Barrable – IRL, Mihály Matics – HUN, Elwis Chentre - ITAPočet států: 23Česká republika – 74, Polsko – 5, Maďarsko – 5, Itálie – 3, Finsko – 2, Norsko – 2, Švýcarsko – 2, Estonsko – 2, Slovensko – 2, Francie – 2, Bulharsko – 2, Švédsko – 1, Německo – 1, Irsko – 1, Rakousko – 1, Japonsko – 1, Ukrajina – 1, Rumunsko – 1, Belgie – 1, Bělorusko – 1. Pouze spolujezdec: Velká Británie – 1, Austrálie – 1, Rusko – 1.
Rozdělení podle jednotlivých tříd:Třída 1 - S2000 Rally (1.6T) - 0Třída 2 - S2000 Rally (atmosférické), R4 (vozy N4 s dodatečnými úpravami) – 25 vozů Třída 3 - skupina N nad 2 litry – 30 vozůTřída 4 - RGT (sportovní vozy GT s pohonem zadní nápravy) - 0 Třída 5 - skupina A (1600 cm3 - 2000 cm3), Super 1600, R2C (1600 cm3 – 2000 cm3), R3C (1600 cm3 - 2000 cm3), R3T (vozy 2WD s motorem 1.6T), R3D (vozy 2WD s dieselovým přeplňovaným motorem) – 16 vozůTřída 6 - skupina A (1400 cm3 - 1600 cm3), R2B (1400 cm3 - 1600 cm3), kit cary (1400 cm3 - 1600 cm3) – 17 vozůTřída 7 - skupina A (do 1400 cm3), kit cary (do 1400 cm3) – 3 vozyTřída 8 -skupina N (1600 cm3 - 2000 cm3) – 6 vozůTřída 9 - skupina N (1400 cm3 - 1600 cm3), R1B (1400 cm3 - 1600 cm3) – 10 vozůTřída 10 - skupina N (do 1400 cm3), R1A (do 1400 cm3) – 3 vozyPočet značek: 13Škoda – 22, Mitsubishi - 21, Citroën – 15, Subaru – 13, Honda – 12, Renault – 10, Peugeot – 6, Ford – 3, Suzuki – 3, Volkswagen – 2, Mini – 1, Alfa Romeo – 1, Dacia – 1 Vozy kategorie Super 2000: 20 Škoda Fabia – 12, Peugeot 207 – 4, Ford Fiesta – 3, Mini John Cooper Works - 1Smíšené posádky: 13Florian Gonon – Sandra Arlettaz (CHE), Andreas Aigner – Ilka Minor (AUT), Vojtěch Štajf – Marcela Ehlová, Josef Peták – Alena Benešová, Marco Cavigioli – Monica Fortunato (ITA), Francesco Parli – Tania Canton (CHE), Egon Smékal – Monika Hýbnerová, Roman Štefan – Klára Šillerová, Zdeněk Pokorný – Veronika Teplá, Jiří Sojka – Jindřiška Žáková, Dmitri Yakimakho – Volha Zakharova (BLR), Johann Drapela – Julia Baier (CZE/AUT), Olga Lounová – Jaromír Tomaštík Dámský pohár: 3Martina Daňhelová – Pavla Fričová, Ekaterina Stratieva – Carmen Poenaru (BGR/ROU), Olga Lounová – Jaromír Tomaštík
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?