Chris Atkinson se vrací do MS. Australan, který letos v Mexiku startoval s Fiestou RS WRC a ve Finsku s DS3 WRC, nahrazuje od Rallye Deutschland (včetně) v týmu MINI WRC Portugal Arminda Arauja.
Mezi zasvědcenými kolem šampionátu WRC se už pár dní spekulovalo o tom, že by mohl Chris Atkinson nahradit Arminda Arauja. Dnes tuto zprávu potvrdil oficiálně MINI WRC team Portugal.
Toto rozhodnutí ale nebylo podle týmového manažera, Bruna de Piantoa, vůbec jednoduché. Araujo měl letos v plánu odstartovat do 7 soutěží MS jako soukromník, ale díky sporům mezi Prodrivem a značkou MINI (respektive BMW) se mu naskytla skvělá příležitost jezdit pod hlavičkou MINI všechny soutěže. "To na Arminda vyvinulo enormní tlak," říká de Pianto.
Po Rally Finland si sedli s jezdcem k jednomu stolu a shodli se, že bude lepší, když si dá pauzu. "Toto rozhodnutí nebylo ale vůbec jednoduché, nakonec jsme spolu oslavili několik skvělých úspěchů (MINI Portugal je vlastně Motorsport Italia, spolu získali v PWRC s Mitsubishi dva tituly, pozn. red.)."
Araujo nezaujal a dojezdil, přitom teď se měl dočkat startů na oblíbeném asfaltu...
Volné místo přebírá na zbytek sezony Chris Atkinson. "Bude naším jezdcem číslo 1. O víkendu si poprvé vyzkouší MINI. My ale věříme, že si na vůz velmi rychle zvykne."
Také sám jezdec se startu nemůže dočkat: "Už se nemohu dočkat! Je skvělé, že mohu odstartovat do všech 5 zbývajících soutěží. Mám rád asfalt a je fajn, že 3 ze zbývajících 5 soutěží se jedou právě na tomto povrchu. Doufám, že budu schopný uplatnit všechny mé předchozí zkušenosti."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?