Chris Atkinson se vrací do MS. Australan, který letos v Mexiku startoval s Fiestou RS WRC a ve Finsku s DS3 WRC, nahrazuje od Rallye Deutschland (včetně) v týmu MINI WRC Portugal Arminda Arauja.
Mezi zasvědcenými kolem šampionátu WRC se už pár dní spekulovalo o tom, že by mohl Chris Atkinson nahradit Arminda Arauja. Dnes tuto zprávu potvrdil oficiálně MINI WRC team Portugal.
Toto rozhodnutí ale nebylo podle týmového manažera, Bruna de Piantoa, vůbec jednoduché. Araujo měl letos v plánu odstartovat do 7 soutěží MS jako soukromník, ale díky sporům mezi Prodrivem a značkou MINI (respektive BMW) se mu naskytla skvělá příležitost jezdit pod hlavičkou MINI všechny soutěže. "To na Arminda vyvinulo enormní tlak," říká de Pianto.
Po Rally Finland si sedli s jezdcem k jednomu stolu a shodli se, že bude lepší, když si dá pauzu. "Toto rozhodnutí nebylo ale vůbec jednoduché, nakonec jsme spolu oslavili několik skvělých úspěchů (MINI Portugal je vlastně Motorsport Italia, spolu získali v PWRC s Mitsubishi dva tituly, pozn. red.)."
Araujo nezaujal a dojezdil, přitom teď se měl dočkat startů na oblíbeném asfaltu...
Volné místo přebírá na zbytek sezony Chris Atkinson. "Bude naším jezdcem číslo 1. O víkendu si poprvé vyzkouší MINI. My ale věříme, že si na vůz velmi rychle zvykne."
Také sám jezdec se startu nemůže dočkat: "Už se nemohu dočkat! Je skvělé, že mohu odstartovat do všech 5 zbývajících soutěží. Mám rád asfalt a je fajn, že 3 ze zbývajících 5 soutěží se jedou právě na tomto povrchu. Doufám, že budu schopný uplatnit všechny mé předchozí zkušenosti."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?