Ta ale nebyla patrná pouhým okem diváka. Pouze když jste se v servisní zóně pořádně podívali, tak jste si všimli nových dílů zavěšení na vozech Sébastiena Loeba a Mikka Hirvonena. Tovární tým francouzské značky se rozhodl pro tuto změnu na poslední chvíli.
U Fordu brzy přišli na to, že Citroën jen tak na Finské rally neporazí. Oba tovární jezdci Francouzů, Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen, udávali na čele tempo soutěže. "Jednoduše na nás byli moc silní," prohlásil po závodě Jari-Matti Latvala, který si od domácí soutěže hodně sliboval.
Důvodem této dominance bylo, mimo jiného, i pozměněné zavěšení na voze DS3 WRC, které se poprvé objevilo právě ve Finsku. "Díky aktuálnímu vývoji v oblasti zavěšení se nám podařil udělat výrazný krok vpřed," odhaluje hlavní technik týmu, Xavier Mestelan-Pinon. Citroën konkrétně přepracoval tlumiče, když v podstatě otočil jejich polohu díky přemístění nádrží zezhora dolů.
"Původně jsme toto řešení ve Finsku nasadit nechtěli. Jenže při testech před soutěží se ukázalo toto řešení ve srovnání se starou verzí jako takový přínos, že jsme se rozhodli na poslední chvíli jej i nasadit," pokračuje Mestelan-Pinon.
Mechanici tedy zažili perné chvilky, když museli stihnout přestavět obě auta ještě před startem sotuěže. Jedinou nevýhodou, kterou toto řešení s sebou přinášelo, byl nedostatek náhradních dílů. Během soutěže tedy mohlo dojít i na to, že by se na DS3 WRC vrátilo původní řešení. K tomu ale nedošlo.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?