Ta ale nebyla patrná pouhým okem diváka. Pouze když jste se v servisní zóně pořádně podívali, tak jste si všimli nových dílů zavěšení na vozech Sébastiena Loeba a Mikka Hirvonena. Tovární tým francouzské značky se rozhodl pro tuto změnu na poslední chvíli.
U Fordu brzy přišli na to, že Citroën jen tak na Finské rally neporazí. Oba tovární jezdci Francouzů, Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen, udávali na čele tempo soutěže. "Jednoduše na nás byli moc silní," prohlásil po závodě Jari-Matti Latvala, který si od domácí soutěže hodně sliboval.
Důvodem této dominance bylo, mimo jiného, i pozměněné zavěšení na voze DS3 WRC, které se poprvé objevilo právě ve Finsku. "Díky aktuálnímu vývoji v oblasti zavěšení se nám podařil udělat výrazný krok vpřed," odhaluje hlavní technik týmu, Xavier Mestelan-Pinon. Citroën konkrétně přepracoval tlumiče, když v podstatě otočil jejich polohu díky přemístění nádrží zezhora dolů.
"Původně jsme toto řešení ve Finsku nasadit nechtěli. Jenže při testech před soutěží se ukázalo toto řešení ve srovnání se starou verzí jako takový přínos, že jsme se rozhodli na poslední chvíli jej i nasadit," pokračuje Mestelan-Pinon.
Mechanici tedy zažili perné chvilky, když museli stihnout přestavět obě auta ještě před startem sotuěže. Jedinou nevýhodou, kterou toto řešení s sebou přinášelo, byl nedostatek náhradních dílů. Během soutěže tedy mohlo dojít i na to, že by se na DS3 WRC vrátilo původní řešení. K tomu ale nedošlo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?