Krize, kterou momentálně koncern PSA zažívá, má dopad také na obchod týmu Citroën Racing. Rallyový tým sídlící ve Versailles chce zákaznický program ještě více nastartovat, aby získal další peníze.
U Citroënu dochází tak trochu ke změně postojů. Zatímco aktuální vozy WRC nechtěl tovární tým pustit z ruky, tak teď by mohlo dojít ke změně. Kvůli problémům automobilky Citroën je teď i další učinkování továrního týmu hodně zvažováno. Náklady na nasazení týmu do WRC jsou sice o dost menší než třeba do F1, ale když společnost musí zavírat továrny a několik tisíc lidí přichází o práci, tak se logicky musí houpat židle i pod továrním týmem.
"Citroën Racing je součástí značky a je nadmíru úspěšný. Naše sportovní oddělení není ani na prodej, ani se nebude rušit," řekl šéf značky Citroën, Frederic Banzet, na Rally Finland. "Nejde o žádnou černou nulu. Sport má hodně co dočinění s emocemi a image značky, nemůžete se ho jednoduše zbavit. Ale v takto hospodářsky těžkých časech musíte také sledovat, kolik takto úspěšné angažmá stojí."
Je tedy asi jasné, že šéfové týmu budou muset vyjít s menším rozpočtem. Vedle nového hlavního sponzora v podobě Kataru a některých dalších možných by týmy měl přinést peníze obchod s rally speciály. Citroën Racing, byť to původně nebylo v plánech, přeci jen postaví RRC variantu svého úspěšného modelu, DS3. "Homologace aktuálních WRC aut je na bází vozů S2000," říká šéftechnik týmu, Xavier Pinon-Mestelan. Ačkoliv ještě verze S2000 s motorem 1,6 turbo není na světě, tak by se měla velmi brzy objevit na trhu. "Až na jiný setrvačník, přední spoiler a zadní křídlo je to identické auto s DS3 WRC. A vybavit motor 30 mm restriktorem také není žádný velký problém."
Úspěšné auto by se tak mohlo dostat i k privátním jezdcům. Citroën by to až tak mrzet nemuselo, když má již pracovat na nové verzi jejich DS3 WRC, která by mohla být hotová v roce 2014.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?