Krize, kterou momentálně koncern PSA zažívá, má dopad také na obchod týmu Citroën Racing. Rallyový tým sídlící ve Versailles chce zákaznický program ještě více nastartovat, aby získal další peníze.
U Citroënu dochází tak trochu ke změně postojů. Zatímco aktuální vozy WRC nechtěl tovární tým pustit z ruky, tak teď by mohlo dojít ke změně. Kvůli problémům automobilky Citroën je teď i další učinkování továrního týmu hodně zvažováno. Náklady na nasazení týmu do WRC jsou sice o dost menší než třeba do F1, ale když společnost musí zavírat továrny a několik tisíc lidí přichází o práci, tak se logicky musí houpat židle i pod továrním týmem.
"Citroën Racing je součástí značky a je nadmíru úspěšný. Naše sportovní oddělení není ani na prodej, ani se nebude rušit," řekl šéf značky Citroën, Frederic Banzet, na Rally Finland. "Nejde o žádnou černou nulu. Sport má hodně co dočinění s emocemi a image značky, nemůžete se ho jednoduše zbavit. Ale v takto hospodářsky těžkých časech musíte také sledovat, kolik takto úspěšné angažmá stojí."
Je tedy asi jasné, že šéfové týmu budou muset vyjít s menším rozpočtem. Vedle nového hlavního sponzora v podobě Kataru a některých dalších možných by týmy měl přinést peníze obchod s rally speciály. Citroën Racing, byť to původně nebylo v plánech, přeci jen postaví RRC variantu svého úspěšného modelu, DS3. "Homologace aktuálních WRC aut je na bází vozů S2000," říká šéftechnik týmu, Xavier Pinon-Mestelan. Ačkoliv ještě verze S2000 s motorem 1,6 turbo není na světě, tak by se měla velmi brzy objevit na trhu. "Až na jiný setrvačník, přední spoiler a zadní křídlo je to identické auto s DS3 WRC. A vybavit motor 30 mm restriktorem také není žádný velký problém."
Úspěšné auto by se tak mohlo dostat i k privátním jezdcům. Citroën by to až tak mrzet nemuselo, když má již pracovat na nové verzi jejich DS3 WRC, která by mohla být hotová v roce 2014.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.