Krize, kterou momentálně koncern PSA zažívá, má dopad také na obchod týmu Citroën Racing. Rallyový tým sídlící ve Versailles chce zákaznický program ještě více nastartovat, aby získal další peníze.
U Citroënu dochází tak trochu ke změně postojů. Zatímco aktuální vozy WRC nechtěl tovární tým pustit z ruky, tak teď by mohlo dojít ke změně. Kvůli problémům automobilky Citroën je teď i další učinkování továrního týmu hodně zvažováno. Náklady na nasazení týmu do WRC jsou sice o dost menší než třeba do F1, ale když společnost musí zavírat továrny a několik tisíc lidí přichází o práci, tak se logicky musí houpat židle i pod továrním týmem.
"Citroën Racing je součástí značky a je nadmíru úspěšný. Naše sportovní oddělení není ani na prodej, ani se nebude rušit," řekl šéf značky Citroën, Frederic Banzet, na Rally Finland. "Nejde o žádnou černou nulu. Sport má hodně co dočinění s emocemi a image značky, nemůžete se ho jednoduše zbavit. Ale v takto hospodářsky těžkých časech musíte také sledovat, kolik takto úspěšné angažmá stojí."
Je tedy asi jasné, že šéfové týmu budou muset vyjít s menším rozpočtem. Vedle nového hlavního sponzora v podobě Kataru a některých dalších možných by týmy měl přinést peníze obchod s rally speciály. Citroën Racing, byť to původně nebylo v plánech, přeci jen postaví RRC variantu svého úspěšného modelu, DS3. "Homologace aktuálních WRC aut je na bází vozů S2000," říká šéftechnik týmu, Xavier Pinon-Mestelan. Ačkoliv ještě verze S2000 s motorem 1,6 turbo není na světě, tak by se měla velmi brzy objevit na trhu. "Až na jiný setrvačník, přední spoiler a zadní křídlo je to identické auto s DS3 WRC. A vybavit motor 30 mm restriktorem také není žádný velký problém."
Úspěšné auto by se tak mohlo dostat i k privátním jezdcům. Citroën by to až tak mrzet nemuselo, když má již pracovat na nové verzi jejich DS3 WRC, která by mohla být hotová v roce 2014.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?