Krize, kterou momentálně koncern PSA zažívá, má dopad také na obchod týmu Citroën Racing. Rallyový tým sídlící ve Versailles chce zákaznický program ještě více nastartovat, aby získal další peníze.
U Citroënu dochází tak trochu ke změně postojů. Zatímco aktuální vozy WRC nechtěl tovární tým pustit z ruky, tak teď by mohlo dojít ke změně. Kvůli problémům automobilky Citroën je teď i další učinkování továrního týmu hodně zvažováno. Náklady na nasazení týmu do WRC jsou sice o dost menší než třeba do F1, ale když společnost musí zavírat továrny a několik tisíc lidí přichází o práci, tak se logicky musí houpat židle i pod továrním týmem.
"Citroën Racing je součástí značky a je nadmíru úspěšný. Naše sportovní oddělení není ani na prodej, ani se nebude rušit," řekl šéf značky Citroën, Frederic Banzet, na Rally Finland. "Nejde o žádnou černou nulu. Sport má hodně co dočinění s emocemi a image značky, nemůžete se ho jednoduše zbavit. Ale v takto hospodářsky těžkých časech musíte také sledovat, kolik takto úspěšné angažmá stojí."
Je tedy asi jasné, že šéfové týmu budou muset vyjít s menším rozpočtem. Vedle nového hlavního sponzora v podobě Kataru a některých dalších možných by týmy měl přinést peníze obchod s rally speciály. Citroën Racing, byť to původně nebylo v plánech, přeci jen postaví RRC variantu svého úspěšného modelu, DS3. "Homologace aktuálních WRC aut je na bází vozů S2000," říká šéftechnik týmu, Xavier Pinon-Mestelan. Ačkoliv ještě verze S2000 s motorem 1,6 turbo není na světě, tak by se měla velmi brzy objevit na trhu. "Až na jiný setrvačník, přední spoiler a zadní křídlo je to identické auto s DS3 WRC. A vybavit motor 30 mm restriktorem také není žádný velký problém."
Úspěšné auto by se tak mohlo dostat i k privátním jezdcům. Citroën by to až tak mrzet nemuselo, když má již pracovat na nové verzi jejich DS3 WRC, která by mohla být hotová v roce 2014.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?