Malcolm Wilson prohlásil, že vyrovnanost, kterou je Rally Finland proslulá, znamenala, že bylo pro jeho tým nemožným úkolem v soutěži porazit konkurenční Citroën.
Jezdci modrého oválu, Jari-Matti Latvala a Petter Solberg, dokončili Rally Finland na 3. respektive 4. místě, tedy na pozicích za továrními jezdci Citroënu, Sébastienem Loebem a Mikkou Hirvonenem. Podle jejich šéfa o soutěži rozhodla ztráta ze čtvrtečního večera.
"Ztracený čás ze čtvrtečního večera nás odsunul za Citroëny a při vyrovnanosti této soutěže už bylo velmi obtížné se dostat zpět před ně. Viděli jsme jak moc vyrovnaná tato rally je například dnes, když 0,3s dělilo první 4 jezdce na zkoušce o délce 23 kilometrů. Rychlost naše vozy dnes a včera v druhé polovině dne měly, bohužel jsem ale udělali malou chybu v nastavení ve čtvrtek a pátek ráno, což nás stálo hodně," objasňuje Malcolm Wilson.
"Není pochyb o tom, že se Citroën na těchto tratích hodně zlepšil, ale Jari-Matti nebyl ve čtvrtek ani v pátek ve své kůži. S ani jedním vozem jsme neměli problémy a bylo povzbuzující mít 7 Fiest v TOP10:"
Ford ani letos ani vloni triumf nad finskými horizonty neslavil...
Šéf sportovního oddělení Fordu pro Evropu, Gerard Quinn, dodává: "Chovám k Jarimu-Mattimu a Petterovi velký respekt za to, s jakým odhodláním bojovali v této soutěži. Není to sice výsledek, který jsme chtěli, ale oba čelili velké výzvě - získat zpět ztracený čas na nejrychlejších tratích v rámci šampionátu WRC."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.