Rally Finland: Sébastien Loeb vypaluje potřetí seveřanům rybník

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 2. srpna 2012 22:13
Sdílej:

RALLY FINLAND PO SOBOTĚ; Dnes byla na programu závěrečná etapa Finské rally. Velmi těsný duel na čele mezi továrními jezdci Citroën sliboval zajímavou zápletku.

Po sobotě:

Hned v první sekci si na nastavení své Fiesty RS WRC ztěžoval Petter Solberg, který měl po včerejší etapě ztrátu na čelo zhruba 20s. Norova ztráta na konci dne se nakonec vyšplhala až na 56s. Útěchou mu může být 2. místo z Power Stage. Ani očekávaný útok Jariho-Mattiho Latvaly nepřišel, Fordy se zřejmě rozhodly vsadit na jistotu a nebo na Citroëny prostě neměly.

V první desítce si pozice prohodili Finové Ketomaa a Rantanen (oba Ford Fiesta RS WRC, ale jiné obutí). Rantanen se dostal před Ketomaau, na kterého v závěrečných zkouškách soutěže dorážel i Martin Prokop. Ten nakonec opět bodoval, získal 9. místo v cíli a z Finska si odváží 2 body.

Souboj mezi Sébastienem Loebe a Mikkou Hirvonenem byl po celý den velmi těsný, nicméně ke změně pořadí ani jednou nedošlo. Odstup nepřekročil 10 vteřin, Mikko ale jakoby trošku ráno zaspal a z 5s byla ztráta na čelo po první ranní RZ 9s. Bývalý tovární jezdec Fordu si připsal vítězství v Power Stage (legendární RZ Ouninpohja). 

Zajímavost mohl poutat také souboj o 5. pozici mezi Ottem Tänakem a Madsem Ostbergem. Svěřenec M-Sportu se ráno rozhodl zatlačit, po RZ16 se dokonce před Nora dostal, ale závěrečné dva průjezdy Ouninpohjou vyšly lépe jezdci soukromého týmu Adapta a Estonce porazil o 15s.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 2:28:11,4  ---     2.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC    +6,1       3.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC     +35,0     4.   Solberg P. - Patterson C.   Ford Fiesta RS WRC   +56,1     5.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC      +2:32,1       6.   Tänak O. - Sikk K.   Ford Fiesta RS WRC       +2:47,6     7.   Ketomaa J. - Stenberg M.  Ford Fiesta RS WRC     +4:51,7     8.   Rantanen M. - Lukka M.   Ford Fiesta RS WRC   +6:01,9     9.   Prokop M. - Hrůza Z.   Ford Fiesta RS WRC   +6:04,3    10.   Ogier. S. - Ingrassia J.   Škoda Fabia S2000   +8:46,0

Po pátku:

Neuvěřitělně vyrovnaná bitva mezi továrními Fordy a Citroëny pokračuje. Vítězství v RZ odpolední sekce si rozdělili Loeb, Hirvonen a Solberg. Rozdíly jsou však v jednotlivých RZ minimální, a tak je po pátku na čele pořád Sébastien Loeb s Citroënem DS3 WRC. Záda mu kryje Mikko Hirvonen, který ztrácí 5 vteřin. Oba tovární Fordy mají ztrátu něco málo přes 20 vteřin, nicméně zítra nás čeká napínavý den. Naopak DS3 WRC na trati neudržel Thierry Neuville, který havaroval.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 1:20:30,4  ---     2.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC    +5,0       3.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC     +20,3     4.   Solberg P. - Patterson C.   Ford Fiesta RS WRC   +21,4     5.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC      +47,7       6.   Tänak O. - Sikk K.   Ford Fiesta RS WRC       +1:36,4     7.   Ketomaa J. - Stenberg M.  Ford Fiesta RS WRC     +2:28,3     8.   Rantanen M. - Lukka M.   Ford Fiesta RS WRC   +2:47,4     9.   Prokop M. - Hrůza Z.   Ford Fiesta RS WRC   +3:18,4    10.   Block K. - Gelsomino A.   Ford Fiesta RS WRC   +4:47,0

Po polovině páteční etapy:

Dnes dopoledne bylo na programu pět měřených testů, když na třech z nich byl nejrychlejší Hirvonen a na dvou jeho týmový kolega, Sébastien Loeb. Odstupy jednotlivých jezdců však byly vždy velmi malé, což je vidět i na tabulce průběžného pořadí níže. 

Hned na první RZ dne se Hirvonen dostal před Latvalu, když po včerejšku měli oba borci úplně stejný čas. Petter Solberg si polepšil hned o dvě pozice, když se odstal před Ostberga i Neuvilleho a Novikov se dostal před bývalého továrního jezdce Subaru, Chrise Atkinsona. Na RZ 5 se Petter Solberg dostal před Jariho-Mattiho Latvalu a do servisu tak přijel jako lépe postavený z dvojice modrého oválu. Tänak se posunul hned o dvě příčky na sedmou pozici, Atkinson zůstal osmý, ale Novikov boural a vypadl z TOP10. Do servisu se ale Rusovi dojet podařilo a soutěži pokračuje.

Po dopoledním servisu si zpět vzal svoji původní pozici Latvala. Na RZ8 kolo svého DS3 WRC ulomil Atkinson, v soutěži s velkou časovou ztrátou dále pokračuje - před poledním servisem se propadl až na 61. místo.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 55:53,4  ---     2.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC    +5,0       3.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC     +15,1     4.   Solberg P. - Patterson C.   Ford Fiesta RS WRC   +17,9     5.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC      +29,7       6.   Neuville T. - Gilsoul N.   Citroën DS3 WRC     +36,5     7.   Tänak O. - Sikk K.   Ford Fiesta RS WRC    +1:08,3     8.   Ketomaa J. - Stenberg M.  Ford Fiesta RS WRC    +1:55,5     9.   Rantanen M. - Lukka M.   Ford Fiesta RS WRC   +1:58,9    10.   Prokop M. - Hrůza Z.   Ford Fiesta RS WRC   +2:22,7

Po čtvrtku:

Dnes byly na programu pouze tři měřené testy a to ani nijak dlouhé - 13,7; 2 a 14,2 km. Na prvním a třetím z nich byl nejrychlejší průběžně vedoucí Sébastien Loeb. Na druhém měřeném testu nejrychlejší čas zaznamenal Petter Solberg. Nás může těšit průběžné 11. místo Martina Prokopa. 

Ve Finsku se jede také SWRC, ve vedení je zatím Hayden Paddon na Fabii S2000. Druhý je PG Andersson na Protonu Satria Neo S2000 a třetí je Craig Breen, pro toho je to první soutěž od tragické nehody na soutěži Targa Florio, při které zemřel jeho tehdejší spolujezdec, Gareth Roberts.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas

Ztráta na vedoucího

    1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 15:07,1  ---     2.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC   +7,3       2.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC     +7,3     4.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC    +7,5     5.   Neuville T. - Gilsoul N.   Citroën DS3 WRC      +9,0       6.   Solberg P. - Patterson C.   Ford Fiesta RS WRC   +9,2     7.   Atkinson C. - Prévost S.  Citroën DS3 WRC   +15,6     8.   Novikov E. - Giraudet D.  Ford Fiesta RS WRC    +18,2     9.   Tänak O. - Sikk K.   Ford Fiesta RS WRC   +21,1    11.   Prokop M. - Hrůza Z.   Ford Fiesta RS WRC   +37,8
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?