Rally Finland: Sébastien Loeb vypaluje potřetí seveřanům rybník

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 2. srpna 2012 22:13
Sdílej:

RALLY FINLAND PO SOBOTĚ; Dnes byla na programu závěrečná etapa Finské rally. Velmi těsný duel na čele mezi továrními jezdci Citroën sliboval zajímavou zápletku.

Po sobotě:

Hned v první sekci si na nastavení své Fiesty RS WRC ztěžoval Petter Solberg, který měl po včerejší etapě ztrátu na čelo zhruba 20s. Norova ztráta na konci dne se nakonec vyšplhala až na 56s. Útěchou mu může být 2. místo z Power Stage. Ani očekávaný útok Jariho-Mattiho Latvaly nepřišel, Fordy se zřejmě rozhodly vsadit na jistotu a nebo na Citroëny prostě neměly.

V první desítce si pozice prohodili Finové Ketomaa a Rantanen (oba Ford Fiesta RS WRC, ale jiné obutí). Rantanen se dostal před Ketomaau, na kterého v závěrečných zkouškách soutěže dorážel i Martin Prokop. Ten nakonec opět bodoval, získal 9. místo v cíli a z Finska si odváží 2 body.

Souboj mezi Sébastienem Loebe a Mikkou Hirvonenem byl po celý den velmi těsný, nicméně ke změně pořadí ani jednou nedošlo. Odstup nepřekročil 10 vteřin, Mikko ale jakoby trošku ráno zaspal a z 5s byla ztráta na čelo po první ranní RZ 9s. Bývalý tovární jezdec Fordu si připsal vítězství v Power Stage (legendární RZ Ouninpohja). 

Zajímavost mohl poutat také souboj o 5. pozici mezi Ottem Tänakem a Madsem Ostbergem. Svěřenec M-Sportu se ráno rozhodl zatlačit, po RZ16 se dokonce před Nora dostal, ale závěrečné dva průjezdy Ouninpohjou vyšly lépe jezdci soukromého týmu Adapta a Estonce porazil o 15s.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 2:28:11,4  ---     2.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC    +6,1       3.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC     +35,0     4.   Solberg P. - Patterson C.   Ford Fiesta RS WRC   +56,1     5.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC      +2:32,1       6.   Tänak O. - Sikk K.   Ford Fiesta RS WRC       +2:47,6     7.   Ketomaa J. - Stenberg M.  Ford Fiesta RS WRC     +4:51,7     8.   Rantanen M. - Lukka M.   Ford Fiesta RS WRC   +6:01,9     9.   Prokop M. - Hrůza Z.   Ford Fiesta RS WRC   +6:04,3    10.   Ogier. S. - Ingrassia J.   Škoda Fabia S2000   +8:46,0

Po pátku:

Neuvěřitělně vyrovnaná bitva mezi továrními Fordy a Citroëny pokračuje. Vítězství v RZ odpolední sekce si rozdělili Loeb, Hirvonen a Solberg. Rozdíly jsou však v jednotlivých RZ minimální, a tak je po pátku na čele pořád Sébastien Loeb s Citroënem DS3 WRC. Záda mu kryje Mikko Hirvonen, který ztrácí 5 vteřin. Oba tovární Fordy mají ztrátu něco málo přes 20 vteřin, nicméně zítra nás čeká napínavý den. Naopak DS3 WRC na trati neudržel Thierry Neuville, který havaroval.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 1:20:30,4  ---     2.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC    +5,0       3.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC     +20,3     4.   Solberg P. - Patterson C.   Ford Fiesta RS WRC   +21,4     5.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC      +47,7       6.   Tänak O. - Sikk K.   Ford Fiesta RS WRC       +1:36,4     7.   Ketomaa J. - Stenberg M.  Ford Fiesta RS WRC     +2:28,3     8.   Rantanen M. - Lukka M.   Ford Fiesta RS WRC   +2:47,4     9.   Prokop M. - Hrůza Z.   Ford Fiesta RS WRC   +3:18,4    10.   Block K. - Gelsomino A.   Ford Fiesta RS WRC   +4:47,0

Po polovině páteční etapy:

Dnes dopoledne bylo na programu pět měřených testů, když na třech z nich byl nejrychlejší Hirvonen a na dvou jeho týmový kolega, Sébastien Loeb. Odstupy jednotlivých jezdců však byly vždy velmi malé, což je vidět i na tabulce průběžného pořadí níže. 

Hned na první RZ dne se Hirvonen dostal před Latvalu, když po včerejšku měli oba borci úplně stejný čas. Petter Solberg si polepšil hned o dvě pozice, když se odstal před Ostberga i Neuvilleho a Novikov se dostal před bývalého továrního jezdce Subaru, Chrise Atkinsona. Na RZ 5 se Petter Solberg dostal před Jariho-Mattiho Latvalu a do servisu tak přijel jako lépe postavený z dvojice modrého oválu. Tänak se posunul hned o dvě příčky na sedmou pozici, Atkinson zůstal osmý, ale Novikov boural a vypadl z TOP10. Do servisu se ale Rusovi dojet podařilo a soutěži pokračuje.

Po dopoledním servisu si zpět vzal svoji původní pozici Latvala. Na RZ8 kolo svého DS3 WRC ulomil Atkinson, v soutěži s velkou časovou ztrátou dále pokračuje - před poledním servisem se propadl až na 61. místo.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 55:53,4  ---     2.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC    +5,0       3.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC     +15,1     4.   Solberg P. - Patterson C.   Ford Fiesta RS WRC   +17,9     5.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC      +29,7       6.   Neuville T. - Gilsoul N.   Citroën DS3 WRC     +36,5     7.   Tänak O. - Sikk K.   Ford Fiesta RS WRC    +1:08,3     8.   Ketomaa J. - Stenberg M.  Ford Fiesta RS WRC    +1:55,5     9.   Rantanen M. - Lukka M.   Ford Fiesta RS WRC   +1:58,9    10.   Prokop M. - Hrůza Z.   Ford Fiesta RS WRC   +2:22,7

Po čtvrtku:

Dnes byly na programu pouze tři měřené testy a to ani nijak dlouhé - 13,7; 2 a 14,2 km. Na prvním a třetím z nich byl nejrychlejší průběžně vedoucí Sébastien Loeb. Na druhém měřeném testu nejrychlejší čas zaznamenal Petter Solberg. Nás může těšit průběžné 11. místo Martina Prokopa. 

Ve Finsku se jede také SWRC, ve vedení je zatím Hayden Paddon na Fabii S2000. Druhý je PG Andersson na Protonu Satria Neo S2000 a třetí je Craig Breen, pro toho je to první soutěž od tragické nehody na soutěži Targa Florio, při které zemřel jeho tehdejší spolujezdec, Gareth Roberts.

Pořadí

Posádkavůz Celkový čas

Ztráta na vedoucího

    1.   Loeb S. - Elena D.  Citroën DS3 WRC 15:07,1  ---     2.   Latvala J. - Anttila M.  Ford Fiesta RS WRC   +7,3       2.   Hirvonen M. - Lehtinen J.  Citroën DS3 WRC     +7,3     4.   Ostberg M. - Andersson J.  Ford Fiesta WRC    +7,5     5.   Neuville T. - Gilsoul N.   Citroën DS3 WRC      +9,0       6.   Solberg P. - Patterson C.   Ford Fiesta RS WRC   +9,2     7.   Atkinson C. - Prévost S.  Citroën DS3 WRC   +15,6     8.   Novikov E. - Giraudet D.  Ford Fiesta RS WRC    +18,2     9.   Tänak O. - Sikk K.   Ford Fiesta RS WRC   +21,1    11.   Prokop M. - Hrůza Z.   Ford Fiesta RS WRC   +37,8
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.