RALLY FINLAND PO SOBOTĚ; Dnes byla na programu závěrečná etapa Finské rally. Velmi těsný duel na čele mezi továrními jezdci Citroën sliboval zajímavou zápletku.
Po sobotě:
Hned v první sekci si na nastavení své Fiesty RS WRC ztěžoval Petter Solberg, který měl po včerejší etapě ztrátu na čelo zhruba 20s. Norova ztráta na konci dne se nakonec vyšplhala až na 56s. Útěchou mu může být 2. místo z Power Stage. Ani očekávaný útok Jariho-Mattiho Latvaly nepřišel, Fordy se zřejmě rozhodly vsadit na jistotu a nebo na Citroëny prostě neměly.
V první desítce si pozice prohodili Finové Ketomaa a Rantanen (oba Ford Fiesta RS WRC, ale jiné obutí). Rantanen se dostal před Ketomaau, na kterého v závěrečných zkouškách soutěže dorážel i Martin Prokop. Ten nakonec opět bodoval, získal 9. místo v cíli a z Finska si odváží 2 body.
Souboj mezi Sébastienem Loebe a Mikkou Hirvonenem byl po celý den velmi těsný, nicméně ke změně pořadí ani jednou nedošlo. Odstup nepřekročil 10 vteřin, Mikko ale jakoby trošku ráno zaspal a z 5s byla ztráta na čelo po první ranní RZ 9s. Bývalý tovární jezdec Fordu si připsal vítězství v Power Stage (legendární RZ Ouninpohja).
Zajímavost mohl poutat také souboj o 5. pozici mezi Ottem Tänakem a Madsem Ostbergem. Svěřenec M-Sportu se ráno rozhodl zatlačit, po RZ16 se dokonce před Nora dostal, ale závěrečné dva průjezdy Ouninpohjou vyšly lépe jezdci soukromého týmu Adapta a Estonce porazil o 15s.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 2:28:11,4 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +6,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +35,0 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +56,1 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +2:32,1 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:47,6 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta RS WRC +4:51,7 8. Rantanen M. - Lukka M. Ford Fiesta RS WRC +6:01,9 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +6:04,3 10. Ogier. S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +8:46,0Po pátku:
Neuvěřitělně vyrovnaná bitva mezi továrními Fordy a Citroëny pokračuje. Vítězství v RZ odpolední sekce si rozdělili Loeb, Hirvonen a Solberg. Rozdíly jsou však v jednotlivých RZ minimální, a tak je po pátku na čele pořád Sébastien Loeb s Citroënem DS3 WRC. Záda mu kryje Mikko Hirvonen, který ztrácí 5 vteřin. Oba tovární Fordy mají ztrátu něco málo přes 20 vteřin, nicméně zítra nás čeká napínavý den. Naopak DS3 WRC na trati neudržel Thierry Neuville, který havaroval.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 1:20:30,4 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +5,0 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +20,3 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +21,4 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +47,7 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:36,4 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta RS WRC +2:28,3 8. Rantanen M. - Lukka M. Ford Fiesta RS WRC +2:47,4 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +3:18,4 10. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta RS WRC +4:47,0Po polovině páteční etapy:
Dnes dopoledne bylo na programu pět měřených testů, když na třech z nich byl nejrychlejší Hirvonen a na dvou jeho týmový kolega, Sébastien Loeb. Odstupy jednotlivých jezdců však byly vždy velmi malé, což je vidět i na tabulce průběžného pořadí níže.
Hned na první RZ dne se Hirvonen dostal před Latvalu, když po včerejšku měli oba borci úplně stejný čas. Petter Solberg si polepšil hned o dvě pozice, když se odstal před Ostberga i Neuvilleho a Novikov se dostal před bývalého továrního jezdce Subaru, Chrise Atkinsona. Na RZ 5 se Petter Solberg dostal před Jariho-Mattiho Latvalu a do servisu tak přijel jako lépe postavený z dvojice modrého oválu. Tänak se posunul hned o dvě příčky na sedmou pozici, Atkinson zůstal osmý, ale Novikov boural a vypadl z TOP10. Do servisu se ale Rusovi dojet podařilo a soutěži pokračuje.
Po dopoledním servisu si zpět vzal svoji původní pozici Latvala. Na RZ8 kolo svého DS3 WRC ulomil Atkinson, v soutěži s velkou časovou ztrátou dále pokračuje - před poledním servisem se propadl až na 61. místo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 55:53,4 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +5,0 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +15,1 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +17,9 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +29,7 6. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +36,5 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:08,3 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta RS WRC +1:55,5 9. Rantanen M. - Lukka M. Ford Fiesta RS WRC +1:58,9 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +2:22,7Po čtvrtku:
Dnes byly na programu pouze tři měřené testy a to ani nijak dlouhé - 13,7; 2 a 14,2 km. Na prvním a třetím z nich byl nejrychlejší průběžně vedoucí Sébastien Loeb. Na druhém měřeném testu nejrychlejší čas zaznamenal Petter Solberg. Nás může těšit průběžné 11. místo Martina Prokopa.
Ve Finsku se jede také SWRC, ve vedení je zatím Hayden Paddon na Fabii S2000. Druhý je PG Andersson na Protonu Satria Neo S2000 a třetí je Craig Breen, pro toho je to první soutěž od tragické nehody na soutěži Targa Florio, při které zemřel jeho tehdejší spolujezdec, Gareth Roberts.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časZtráta na vedoucího
1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 15:07,1 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +7,3 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +7,3 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +7,5 5. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +9,0 6. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +9,2 7. Atkinson C. - Prévost S. Citroën DS3 WRC +15,6 8. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +18,2 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +21,1 11. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +37,8Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.