RALLY FINLAND PO SOBOTĚ; Dnes byla na programu závěrečná etapa Finské rally. Velmi těsný duel na čele mezi továrními jezdci Citroën sliboval zajímavou zápletku.
Po sobotě:
Hned v první sekci si na nastavení své Fiesty RS WRC ztěžoval Petter Solberg, který měl po včerejší etapě ztrátu na čelo zhruba 20s. Norova ztráta na konci dne se nakonec vyšplhala až na 56s. Útěchou mu může být 2. místo z Power Stage. Ani očekávaný útok Jariho-Mattiho Latvaly nepřišel, Fordy se zřejmě rozhodly vsadit na jistotu a nebo na Citroëny prostě neměly.
V první desítce si pozice prohodili Finové Ketomaa a Rantanen (oba Ford Fiesta RS WRC, ale jiné obutí). Rantanen se dostal před Ketomaau, na kterého v závěrečných zkouškách soutěže dorážel i Martin Prokop. Ten nakonec opět bodoval, získal 9. místo v cíli a z Finska si odváží 2 body.
Souboj mezi Sébastienem Loebe a Mikkou Hirvonenem byl po celý den velmi těsný, nicméně ke změně pořadí ani jednou nedošlo. Odstup nepřekročil 10 vteřin, Mikko ale jakoby trošku ráno zaspal a z 5s byla ztráta na čelo po první ranní RZ 9s. Bývalý tovární jezdec Fordu si připsal vítězství v Power Stage (legendární RZ Ouninpohja).
Zajímavost mohl poutat také souboj o 5. pozici mezi Ottem Tänakem a Madsem Ostbergem. Svěřenec M-Sportu se ráno rozhodl zatlačit, po RZ16 se dokonce před Nora dostal, ale závěrečné dva průjezdy Ouninpohjou vyšly lépe jezdci soukromého týmu Adapta a Estonce porazil o 15s.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 2:28:11,4 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +6,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +35,0 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +56,1 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +2:32,1 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:47,6 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta RS WRC +4:51,7 8. Rantanen M. - Lukka M. Ford Fiesta RS WRC +6:01,9 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +6:04,3 10. Ogier. S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +8:46,0Po pátku:
Neuvěřitělně vyrovnaná bitva mezi továrními Fordy a Citroëny pokračuje. Vítězství v RZ odpolední sekce si rozdělili Loeb, Hirvonen a Solberg. Rozdíly jsou však v jednotlivých RZ minimální, a tak je po pátku na čele pořád Sébastien Loeb s Citroënem DS3 WRC. Záda mu kryje Mikko Hirvonen, který ztrácí 5 vteřin. Oba tovární Fordy mají ztrátu něco málo přes 20 vteřin, nicméně zítra nás čeká napínavý den. Naopak DS3 WRC na trati neudržel Thierry Neuville, který havaroval.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 1:20:30,4 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +5,0 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +20,3 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +21,4 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +47,7 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:36,4 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta RS WRC +2:28,3 8. Rantanen M. - Lukka M. Ford Fiesta RS WRC +2:47,4 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +3:18,4 10. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta RS WRC +4:47,0Po polovině páteční etapy:
Dnes dopoledne bylo na programu pět měřených testů, když na třech z nich byl nejrychlejší Hirvonen a na dvou jeho týmový kolega, Sébastien Loeb. Odstupy jednotlivých jezdců však byly vždy velmi malé, což je vidět i na tabulce průběžného pořadí níže.
Hned na první RZ dne se Hirvonen dostal před Latvalu, když po včerejšku měli oba borci úplně stejný čas. Petter Solberg si polepšil hned o dvě pozice, když se odstal před Ostberga i Neuvilleho a Novikov se dostal před bývalého továrního jezdce Subaru, Chrise Atkinsona. Na RZ 5 se Petter Solberg dostal před Jariho-Mattiho Latvalu a do servisu tak přijel jako lépe postavený z dvojice modrého oválu. Tänak se posunul hned o dvě příčky na sedmou pozici, Atkinson zůstal osmý, ale Novikov boural a vypadl z TOP10. Do servisu se ale Rusovi dojet podařilo a soutěži pokračuje.
Po dopoledním servisu si zpět vzal svoji původní pozici Latvala. Na RZ8 kolo svého DS3 WRC ulomil Atkinson, v soutěži s velkou časovou ztrátou dále pokračuje - před poledním servisem se propadl až na 61. místo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 55:53,4 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +5,0 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +15,1 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +17,9 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +29,7 6. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +36,5 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:08,3 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta RS WRC +1:55,5 9. Rantanen M. - Lukka M. Ford Fiesta RS WRC +1:58,9 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +2:22,7Po čtvrtku:
Dnes byly na programu pouze tři měřené testy a to ani nijak dlouhé - 13,7; 2 a 14,2 km. Na prvním a třetím z nich byl nejrychlejší průběžně vedoucí Sébastien Loeb. Na druhém měřeném testu nejrychlejší čas zaznamenal Petter Solberg. Nás může těšit průběžné 11. místo Martina Prokopa.
Ve Finsku se jede také SWRC, ve vedení je zatím Hayden Paddon na Fabii S2000. Druhý je PG Andersson na Protonu Satria Neo S2000 a třetí je Craig Breen, pro toho je to první soutěž od tragické nehody na soutěži Targa Florio, při které zemřel jeho tehdejší spolujezdec, Gareth Roberts.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časZtráta na vedoucího
1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 15:07,1 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +7,3 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +7,3 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +7,5 5. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +9,0 6. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +9,2 7. Atkinson C. - Prévost S. Citroën DS3 WRC +15,6 8. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +18,2 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +21,1 11. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +37,8Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?