RALLY FINLAND PO SOBOTĚ; Dnes byla na programu závěrečná etapa Finské rally. Velmi těsný duel na čele mezi továrními jezdci Citroën sliboval zajímavou zápletku.
Po sobotě:
Hned v první sekci si na nastavení své Fiesty RS WRC ztěžoval Petter Solberg, který měl po včerejší etapě ztrátu na čelo zhruba 20s. Norova ztráta na konci dne se nakonec vyšplhala až na 56s. Útěchou mu může být 2. místo z Power Stage. Ani očekávaný útok Jariho-Mattiho Latvaly nepřišel, Fordy se zřejmě rozhodly vsadit na jistotu a nebo na Citroëny prostě neměly.
V první desítce si pozice prohodili Finové Ketomaa a Rantanen (oba Ford Fiesta RS WRC, ale jiné obutí). Rantanen se dostal před Ketomaau, na kterého v závěrečných zkouškách soutěže dorážel i Martin Prokop. Ten nakonec opět bodoval, získal 9. místo v cíli a z Finska si odváží 2 body.
Souboj mezi Sébastienem Loebe a Mikkou Hirvonenem byl po celý den velmi těsný, nicméně ke změně pořadí ani jednou nedošlo. Odstup nepřekročil 10 vteřin, Mikko ale jakoby trošku ráno zaspal a z 5s byla ztráta na čelo po první ranní RZ 9s. Bývalý tovární jezdec Fordu si připsal vítězství v Power Stage (legendární RZ Ouninpohja).
Zajímavost mohl poutat také souboj o 5. pozici mezi Ottem Tänakem a Madsem Ostbergem. Svěřenec M-Sportu se ráno rozhodl zatlačit, po RZ16 se dokonce před Nora dostal, ale závěrečné dva průjezdy Ouninpohjou vyšly lépe jezdci soukromého týmu Adapta a Estonce porazil o 15s.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 2:28:11,4 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +6,1 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +35,0 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +56,1 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +2:32,1 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +2:47,6 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta RS WRC +4:51,7 8. Rantanen M. - Lukka M. Ford Fiesta RS WRC +6:01,9 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +6:04,3 10. Ogier. S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +8:46,0Po pátku:
Neuvěřitělně vyrovnaná bitva mezi továrními Fordy a Citroëny pokračuje. Vítězství v RZ odpolední sekce si rozdělili Loeb, Hirvonen a Solberg. Rozdíly jsou však v jednotlivých RZ minimální, a tak je po pátku na čele pořád Sébastien Loeb s Citroënem DS3 WRC. Záda mu kryje Mikko Hirvonen, který ztrácí 5 vteřin. Oba tovární Fordy mají ztrátu něco málo přes 20 vteřin, nicméně zítra nás čeká napínavý den. Naopak DS3 WRC na trati neudržel Thierry Neuville, který havaroval.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 1:20:30,4 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +5,0 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +20,3 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +21,4 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +47,7 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:36,4 7. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta RS WRC +2:28,3 8. Rantanen M. - Lukka M. Ford Fiesta RS WRC +2:47,4 9. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +3:18,4 10. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta RS WRC +4:47,0Po polovině páteční etapy:
Dnes dopoledne bylo na programu pět měřených testů, když na třech z nich byl nejrychlejší Hirvonen a na dvou jeho týmový kolega, Sébastien Loeb. Odstupy jednotlivých jezdců však byly vždy velmi malé, což je vidět i na tabulce průběžného pořadí níže.
Hned na první RZ dne se Hirvonen dostal před Latvalu, když po včerejšku měli oba borci úplně stejný čas. Petter Solberg si polepšil hned o dvě pozice, když se odstal před Ostberga i Neuvilleho a Novikov se dostal před bývalého továrního jezdce Subaru, Chrise Atkinsona. Na RZ 5 se Petter Solberg dostal před Jariho-Mattiho Latvalu a do servisu tak přijel jako lépe postavený z dvojice modrého oválu. Tänak se posunul hned o dvě příčky na sedmou pozici, Atkinson zůstal osmý, ale Novikov boural a vypadl z TOP10. Do servisu se ale Rusovi dojet podařilo a soutěži pokračuje.
Po dopoledním servisu si zpět vzal svoji původní pozici Latvala. Na RZ8 kolo svého DS3 WRC ulomil Atkinson, v soutěži s velkou časovou ztrátou dále pokračuje - před poledním servisem se propadl až na 61. místo.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 55:53,4 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +5,0 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +15,1 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +17,9 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +29,7 6. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +36,5 7. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:08,3 8. Ketomaa J. - Stenberg M. Ford Fiesta RS WRC +1:55,5 9. Rantanen M. - Lukka M. Ford Fiesta RS WRC +1:58,9 10. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +2:22,7Po čtvrtku:
Dnes byly na programu pouze tři měřené testy a to ani nijak dlouhé - 13,7; 2 a 14,2 km. Na prvním a třetím z nich byl nejrychlejší průběžně vedoucí Sébastien Loeb. Na druhém měřeném testu nejrychlejší čas zaznamenal Petter Solberg. Nás může těšit průběžné 11. místo Martina Prokopa.
Ve Finsku se jede také SWRC, ve vedení je zatím Hayden Paddon na Fabii S2000. Druhý je PG Andersson na Protonu Satria Neo S2000 a třetí je Craig Breen, pro toho je to první soutěž od tragické nehody na soutěži Targa Florio, při které zemřel jeho tehdejší spolujezdec, Gareth Roberts.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časZtráta na vedoucího
1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 15:07,1 --- 2. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +7,3 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +7,3 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +7,5 5. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +9,0 6. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +9,2 7. Atkinson C. - Prévost S. Citroën DS3 WRC +15,6 8. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +18,2 9. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +21,1 11. Prokop M. - Hrůza Z. Ford Fiesta RS WRC +37,8Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?