Týmový šéf Citroënu, Yves Matton, včera velmi důrazně popřel zprávy, podle který měl katarský investiční fond koupit tým Citroën Racing.
Již předevčírem večer přišlo první vyjádření od Citroënu dementující zprávy o této akvizici, včera se připojil i týmový šéf Citroën Racingu, Yves Matton. Na tom, že katařané kupují Citroën Racing a chtějí s Nasserem zpět na Dakar není podle něj nic pravdy. "Nemám žádné tušení odkud to přišlo a také nevím, jak někdo může něco takového napsat aniž by k tomu měl nějaké korektní informace," řekl šéf týmu na Rally Finland. "Samozřejmě, že s Nasserem máme velmi dobrý vztah, ve kterém ale jde pouze o nasazování auta do soutěží MS, o nic jiného."
Matton se také poměrně jasně snažil vysvětlit, že by nějaký případný prodej ani nebyl možný: "Jednoduše řečeno: Není možné, že by někdo zvenčí přišel a koupil si Citroën Racing. Je to oddělení značky, žádná separátní firma, která by mohla být odprodána. Je to asi jako kdyby se někdo pokusil koupit marketingové oddělení Citroënu."
Kvůli těžké finanční situaci koncernu PSA stojí nad pokračováním i přes nedávné ujištění, že tým v rally pokračovat bude, velký otazník. Matton se se svým týmem musí pokusit pro příští sezonu získat více sponzorů, kteří by pokryli větší část rozpočtu. "Pro příští rok se snažíme sehnat další partnery. Cílem je ušetřit značce peníze, přičemž prodej Citroën Racingu není žádnou z variant."
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?