Neste Oil Rally Finland (SWRC) dnes začala, 4,26 km dlouhou, kvalifikační rychlostní zkouškou. Kdo bude zítra startovat jako první?
Nejrychleji ji Sebastien Loeb, na stupně vítězů jej doprovodili Latvala a Hirvonnen. Prokop zajel 12. čas.
Již zítra čekají na posádky první rychlostní zkoušky. Na programu jsou tři dvě po 14 kilometrech a super stage.
Přihlášeno je 114 posádek. Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou poveoz na Fioně startovní číslo 15, Martin Kočí s Lukášem Zámečníkem a jejich C2R2 mají na dveřích 79. Výsledky kvalifikace 1. Sébastien Loeb-Daniel Elena F/MC Citroën DS3 WRC 2:17.4172. Jari-Matti Latvala-Mikka Anttila FIN Ford Fiesta RS WRC 2:18.0253. Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen FIN Citroën DS3 WRC 2:18.2764. Petter Solberg-Chris Patterson N/GB Ford Fiesta RS WRC 2:18.6895. Evgeny Novikov-Denis Giraudet RUS/F Ford Fiesta RS WRC 2:18.6936. Mads Ostberg-Jonas Andersson N/S Ford Fiesta RS WRC 2:19.5027. Ott Tänak-Kuldar Sikk EST Ford Fiesta RS WRC 2:19.6838. Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul B Citroën DS3 WRC 2:20.0879. Chris Atkinson-Stéphane Prévot AUS/B Citroën DS3 WRC 2:20.29410. Jari Ketomaa-Mika Stenberg FIN Ford Fiesta RS WRC 2:20.91711. Matti Rantanen-Mikko Lukka FIN Ford Fiesta RS WRC 2:21.46212. Martin Prokop-Zdeněk Hrůza CZ Ford Fiesta RS WRC 2:24.04413. Riku Tahko-Markus Soininen FIN Mini John Cooper Works WRC 2:26.42714. Ken Block-Alex Gelsomino USA Ford Fiesta RS WRC 2:26.99715. Armindo Araújo-Miguel Ramalho P Mini John Cooper Works WRC 2:27.46616. Sebastian Lindholm-Timo Hantunen FIN Ford Fiesta RS WRC 2:29.06517. Paulo Nobre-Edu Paula BR Mini John Cooper Works WRC 2:33.441
Startovní pořadí do čtvrteční etapy:
1. Lindholm (Ford) 2. Nobre (Mini) 3. Araujo (Mini) 4. Block (Ford) 5. Tahko (Mini) 6. Prokop (Ford)7. Rantanen (Ford) 8. Ketomaa (Ford) 9. Tänak (Ford) 10. Loeb (Citroën) 11. Latvala (Ford) 12. Hirvonen (Citroën) 13. Solberg (Ford) 14. Novikov (Ford) 15. Östberg (Ford) 16. Neuville (Citroën)17. Atkinson (Citroën)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.