Neste Oil Rally Finland (SWRC) dnes začala, 4,26 km dlouhou, kvalifikační rychlostní zkouškou. Kdo bude zítra startovat jako první?
Nejrychleji ji Sebastien Loeb, na stupně vítězů jej doprovodili Latvala a Hirvonnen. Prokop zajel 12. čas.
Již zítra čekají na posádky první rychlostní zkoušky. Na programu jsou tři dvě po 14 kilometrech a super stage.
Přihlášeno je 114 posádek. Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou poveoz na Fioně startovní číslo 15, Martin Kočí s Lukášem Zámečníkem a jejich C2R2 mají na dveřích 79. Výsledky kvalifikace 1. Sébastien Loeb-Daniel Elena F/MC Citroën DS3 WRC 2:17.4172. Jari-Matti Latvala-Mikka Anttila FIN Ford Fiesta RS WRC 2:18.0253. Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen FIN Citroën DS3 WRC 2:18.2764. Petter Solberg-Chris Patterson N/GB Ford Fiesta RS WRC 2:18.6895. Evgeny Novikov-Denis Giraudet RUS/F Ford Fiesta RS WRC 2:18.6936. Mads Ostberg-Jonas Andersson N/S Ford Fiesta RS WRC 2:19.5027. Ott Tänak-Kuldar Sikk EST Ford Fiesta RS WRC 2:19.6838. Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul B Citroën DS3 WRC 2:20.0879. Chris Atkinson-Stéphane Prévot AUS/B Citroën DS3 WRC 2:20.29410. Jari Ketomaa-Mika Stenberg FIN Ford Fiesta RS WRC 2:20.91711. Matti Rantanen-Mikko Lukka FIN Ford Fiesta RS WRC 2:21.46212. Martin Prokop-Zdeněk Hrůza CZ Ford Fiesta RS WRC 2:24.04413. Riku Tahko-Markus Soininen FIN Mini John Cooper Works WRC 2:26.42714. Ken Block-Alex Gelsomino USA Ford Fiesta RS WRC 2:26.99715. Armindo Araújo-Miguel Ramalho P Mini John Cooper Works WRC 2:27.46616. Sebastian Lindholm-Timo Hantunen FIN Ford Fiesta RS WRC 2:29.06517. Paulo Nobre-Edu Paula BR Mini John Cooper Works WRC 2:33.441
Startovní pořadí do čtvrteční etapy:
1. Lindholm (Ford) 2. Nobre (Mini) 3. Araujo (Mini) 4. Block (Ford) 5. Tahko (Mini) 6. Prokop (Ford)7. Rantanen (Ford) 8. Ketomaa (Ford) 9. Tänak (Ford) 10. Loeb (Citroën) 11. Latvala (Ford) 12. Hirvonen (Citroën) 13. Solberg (Ford) 14. Novikov (Ford) 15. Östberg (Ford) 16. Neuville (Citroën)17. Atkinson (Citroën)
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?