Neste Oil Rally Finland (SWRC) dnes začala, 4,26 km dlouhou, kvalifikační rychlostní zkouškou. Kdo bude zítra startovat jako první?
Nejrychleji ji Sebastien Loeb, na stupně vítězů jej doprovodili Latvala a Hirvonnen. Prokop zajel 12. čas.
Již zítra čekají na posádky první rychlostní zkoušky. Na programu jsou tři dvě po 14 kilometrech a super stage.
Přihlášeno je 114 posádek. Martin Prokop se Zdeňkem Hrůzou poveoz na Fioně startovní číslo 15, Martin Kočí s Lukášem Zámečníkem a jejich C2R2 mají na dveřích 79. Výsledky kvalifikace 1. Sébastien Loeb-Daniel Elena F/MC Citroën DS3 WRC 2:17.4172. Jari-Matti Latvala-Mikka Anttila FIN Ford Fiesta RS WRC 2:18.0253. Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen FIN Citroën DS3 WRC 2:18.2764. Petter Solberg-Chris Patterson N/GB Ford Fiesta RS WRC 2:18.6895. Evgeny Novikov-Denis Giraudet RUS/F Ford Fiesta RS WRC 2:18.6936. Mads Ostberg-Jonas Andersson N/S Ford Fiesta RS WRC 2:19.5027. Ott Tänak-Kuldar Sikk EST Ford Fiesta RS WRC 2:19.6838. Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul B Citroën DS3 WRC 2:20.0879. Chris Atkinson-Stéphane Prévot AUS/B Citroën DS3 WRC 2:20.29410. Jari Ketomaa-Mika Stenberg FIN Ford Fiesta RS WRC 2:20.91711. Matti Rantanen-Mikko Lukka FIN Ford Fiesta RS WRC 2:21.46212. Martin Prokop-Zdeněk Hrůza CZ Ford Fiesta RS WRC 2:24.04413. Riku Tahko-Markus Soininen FIN Mini John Cooper Works WRC 2:26.42714. Ken Block-Alex Gelsomino USA Ford Fiesta RS WRC 2:26.99715. Armindo Araújo-Miguel Ramalho P Mini John Cooper Works WRC 2:27.46616. Sebastian Lindholm-Timo Hantunen FIN Ford Fiesta RS WRC 2:29.06517. Paulo Nobre-Edu Paula BR Mini John Cooper Works WRC 2:33.441
Startovní pořadí do čtvrteční etapy:
1. Lindholm (Ford) 2. Nobre (Mini) 3. Araujo (Mini) 4. Block (Ford) 5. Tahko (Mini) 6. Prokop (Ford)7. Rantanen (Ford) 8. Ketomaa (Ford) 9. Tänak (Ford) 10. Loeb (Citroën) 11. Latvala (Ford) 12. Hirvonen (Citroën) 13. Solberg (Ford) 14. Novikov (Ford) 15. Östberg (Ford) 16. Neuville (Citroën)17. Atkinson (Citroën)
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.