Pro jeho start ve Finsku si Chris Atkinson dává vysoké cíle. "Naposledy jsem zde stříkal šampaňským. Doufám, že si to příští týden zopakujeme." Jen dodejme, že Australan zaskakuje za Nassera Al-Attiyaha.
"Jsem nadšen tím, že jsem opět zpět v MS. A navíc za volantem auta, které bylo posledních osm let mistrem světa," těší se Chris Atkinson na Rally Finland. Už od minulého týdne se Chris na tuto soutěž připravuje přímo v místě konání. 31letý jezdec, který jel ve WRC naposledy v březnu v Mexiku, testoval už i Citroën DS3 WRC.
"Z toho dne jsem se snažil si toho hodně vzít. V autě jsem se cítil dobře a s týmem jsem také spokojen. Ve Finsku stačí jen malý okamžik nepozornosti a jste venku, ale testovací den mi dal pořádnou důvěru. Mohl jsem sotva očekávat, že se konečně zase posadím do auta a budu moci jet naplno."
Chris ve Finsku 2007 za volantem Subaru Impreza WRC
Ve Finsku Chris Atkinson navíc získal zatím svůj nejlepší výsledek ve WRC. V roce 2008 dojel třetí a letos by to rád zopakoval. "Naposledy jsem zde stříkal šampaňským. Doufám, že si to příští týden zopakujeme. Chci, aby byla moje země hrdá, takže se budu snažit jako naši sportovci na olympijských hrách."
Olympijským hrám vděčí Chris za svůj start ve Finsku, když Nasser Al-Attiyah reprezentuje svoji zemi v Londýně, a tak přenechal svůj vůz Chrisi Atkinsonovi a jeho navigátorovi, Stéphanu Prévostovi. No, 15 bodů za třetí místo by se Qatar World Rally Teamu hodilo, co myslíte?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?