Posádka továrního týmu ŠKODA Motosport Hänninen s Markkulou byla nejrychlejší v devíti rychlostních zkouškách, přesto končí po smolném průběhu na Madeiře až sedmí.
Rally Madeira, sedmý podnik evropského šampionátu, přinesla notnou dávku zklamání pro jeho vedoucí posádku Juho Hänninena s Mikko Markkulou. I když finští piloti týmu ŠKODA Motorsport dlouho bojovali s nepřízní osudu, dokázali držet po celou soutěž pódiové umístění.
Až problémy s elektrikou v poslední rychlostní zkoušce celé soutěže znamenaly pád na konečné sedmé místo. Přesto však Hänninen s Markkulou dokázali navýšit své vedení v hodnocení Mistrovství Evropy.
Do poslední rychlostní zkoušky startovali Hänninen s Markkulou na třetí pozici, protoJuho Hänninen neskrýval zklamání: „Myslím, že jsme zde předvedli velmi dobrý výkon a nebýt smůly v obou etapách, mohli jsme zde bojovat o pódium. Jsme nyní samozřejmě zklamaní, byla to krásná soutěž, ale je potřeba se dívat dopředu. I nadále vedeme hodnocení Mistrovství Evropy, a to je pro celý tým nejdůležitější.“
Hänninen s Markkulou ztratili na RZ3 téměř 50 vteřin kvůli dvojitému defektu pneumatiky. I přes nepřízeň osudu svůj boj o lepší umístění nevzdali a zajeli v celkem devíti rychlostních zkouškách nejrychlejší čas.
Vítězem Rally Madeira se stal domácí pilot a loňský vítěz Bruno Magalhaes, druhý dojel jeho kolega Vítor Sá.
Evropský šampionát pokračuje na přelomu srpna a září (31. srpna – 2. září) českou Barum Rally Zlín. Soutěž je rovněž součástí šampionátu IRC a českého mistrovství. Na všech třech frontách bojuje značka ŠKODA zatím úspěšně o mistrovský titul.
www.twitter.com/motorsportskoda
www.facebook.com/motorsportskoda
www.youtube.com/motorsportskoda
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?