Před týdnem jsme Vás informovali, že koncern PSA je v hluboké krizi a že se snaží ušetřit kde je to jen možné. Představitelé značky ale potvrdili, že úsporná opatření by neměla mít žádný vliv na program WRC.
Koncern PSA je v krizi a musí propustit spoustu zaměstnanců. Aby odboural nadbytek produkce, tak dokonce zavře jednu celou továrnu. Dokonce jsme zaznamenali spekulace, že by tato krize mohla mít vliv na rally program Citroënu (jen dodejme, že Peugeot se musel z vytrvalostních závodů stáhnout již před startem letošní sezony).
"Rozhodnutí nemá žádný vliv na program WRC. Pochopitelně se pokusíme, aby byl tovární tým méně závislý na penězích přímo od značky Citroën," prozrazuje tisková mluvčí značky.
Další neznámá, která tedy zbývá objasnit, je setrvání Sébastiena Loeba u týmu. Francouz má sice platnou smlouvu do konce roku 2013, ale na konci letošní sezony může tým opustit. Jeho setrvání by také mohlo pomoci udržet Citroën v rally: "Když on zůstane, tak zůstane i Citroën," je přesvědčen jeho bývalý kolega, Sébastien Ogier.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?