Pouhých pět dní zbývá do uzávěrky přihlášek na blížící se svátek polského rallysportu, kterým bude 21. ročník Rajdu Rzeszowski. Soutěž na jihovýchodě Polska se uskuteční v termínu 9. – 11. srpna jako součást středoevropské zóny, domácího mistrovství a o dvojitý příděl bodů (za každou etapu zvlášť) zde budou zápolit sousedé ze Slovenska.
Soutěž v okolí Řešova těží ze své výhodné polohy na rozhraní Sandoměřské kotliny a Karpatského pohoří. Tratě jsou zasazeny do pestré krajiny a patří mezi to nejlepší na polském území. Zdejší rychlostní zkoušky snesou nejpřísnější srovnání i v porovnání s českými či slovenskými soutěžemi. „Erzety jsou fantastické. Jsou tady snad jen tři krátké rovinky, jinak samá zatáčka. Na RZ2 se dokonce projíždí brodem,“ komentoval loňské složení tratě valašský pilot Jaroslav Orsák. „Spomínam si, keď sme tam cestovali po prvýkrát a bola to pre nás jedna veľká neznáma. Teraz môžem pokojne povedať, že túto súťaž by som zaradil za jednu z najkrajších v strednej Európe. Svojou dĺžkou a technickou náročnosťou sa určite môže porovnávať s oveľa zvučnejšími súťažami v širokom okolí,“ přidal svůj názor zástupce slovenské špičky kategorie „dvoukolek“ - Pavol Nagy.Rajd Rzeszowski se snaží zaujmout rovněž velice pečlivou organizací a citlivě rozvrženým programem:- v úterý večer a ve středu ráno mají soutěžící možnost si v sídle ředitelství rally vyzvednout itinerář a vyřídit administrativní přejímku; - seznamovací jízdy s tratí probíhají převážně ve středu, přičemž na čtvrtek je naplánován pouze trénink nejdelší RZ;- čtvrteční dopoledne je vyčleněno pro technickou přejímku;- ve čtvrtek odpoledne následuje testovací rychlostní zkouška na 2,5 km dlouhé trati;- jak bývá na polských i slovenských soutěží zvykem, v předvečer startu přichází na řadu slavnostní start s představením všech účastníků závodu;- o necelou půlhodinu později pak začne první „ostré“ měření sil – superspeciálka Nowy Świat, situovaná přímo do ulic Řešova.
Závodní program tvoří dvojice etap. Za delší a náročnější den je považován pátek, skládající se ze šesti rychlostních zkoušek na třech úsecích (celková délka 105 km). Úvodní den končí v podvečer, aby měly posádky dostatek času na odpočinek před závěrečnou etapou, startující v sobotu ráno. Během ní je na soutěžící připravena další šestice testů, tentokrát o délce necelých 80 km. Ke slavnostnímu vyhlášení výsledků dojde na cílové rampě v sobotu v 15:25 hodin.
I přes ne zcela výhodný termín, shodný se sprintem v Pačejově, nabízí Rajd Rzeszowski pro české posádky zajímavou zkušenost s možností svezení na technických tratích, povětšinou na kvalitním asfaltu. Vzhledem k poloze v kalendáři není neobvyklé polskou soutěž pojmout jako test před zlínskou barumkou. V loňském roce této možnosti využil i vynikající Francouz Bryan Bouffier.Uzávěrka přihlášek byla stanovena na pátek 27. července. K účasti na Rajdu Rzeszowski české posádky srdečně zve polský organizační tým i slovenský zástupce - Auto Klub Košice. Více informací o soutěži je k dispozici na webových stránkách: www.rallye.sk.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.