Rajd Rzeszowski láká české posádky

rally rzeszow
rally rzeszow, foto: autosportfoto.sk
Jiří Dokulil 23. července 2012 22:18
Sdílej:

Pouhých pět dní zbývá do uzávěrky přihlášek na blížící se svátek polského rallysportu, kterým bude 21. ročník Rajdu Rzeszowski. Soutěž na jihovýchodě Polska se uskuteční v termínu 9. – 11. srpna jako součást středoevropské zóny, domácího mistrovství a o dvojitý příděl bodů (za každou etapu zvlášť) zde budou zápolit sousedé ze Slovenska.

Soutěž v okolí Řešova těží ze své výhodné polohy na rozhraní Sandoměřské kotliny a Karpatského pohoří. Tratě jsou zasazeny do pestré krajiny a patří mezi to nejlepší na polském území. Zdejší rychlostní zkoušky snesou nejpřísnější srovnání i v porovnání s českými či slovenskými soutěžemi. „Erzety jsou fantastické. Jsou tady snad jen tři krátké rovinky, jinak samá zatáčka. Na RZ2 se dokonce projíždí brodem,“ komentoval loňské složení tratě valašský pilot Jaroslav Orsák. „Spomínam si, keď sme tam cestovali po prvýkrát a bola to pre nás jedna veľká neznáma. Teraz môžem pokojne povedať, že túto súťaž by som zaradil za jednu z najkrajších v strednej Európe. Svojou dĺžkou a technickou náročnosťou sa určite môže porovnávať s oveľa zvučnejšími súťažami v širokom okolí,“ přidal svůj názor zástupce slovenské špičky kategorie „dvoukolek“ - Pavol Nagy.Rajd Rzeszowski se snaží zaujmout rovněž velice pečlivou organizací a citlivě rozvrženým programem:-    v úterý večer a ve středu ráno mají soutěžící možnost si v sídle ředitelství rally vyzvednout itinerář a vyřídit administrativní přejímku; -    seznamovací jízdy s tratí probíhají převážně ve středu, přičemž na čtvrtek je naplánován pouze trénink nejdelší RZ;-    čtvrteční dopoledne je vyčleněno pro technickou přejímku;-    ve čtvrtek odpoledne následuje testovací rychlostní zkouška na 2,5 km dlouhé trati;-    jak bývá na polských i slovenských soutěží zvykem, v předvečer startu přichází na řadu slavnostní start s představením všech účastníků závodu;-    o necelou půlhodinu později pak začne první „ostré“ měření sil – superspeciálka Nowy Świat, situovaná přímo do ulic Řešova.

Závodní program tvoří dvojice etap. Za delší a náročnější den je považován pátek, skládající se ze šesti rychlostních zkoušek na třech úsecích (celková délka 105 km). Úvodní den končí v podvečer, aby měly posádky dostatek času na odpočinek před závěrečnou etapou, startující v sobotu ráno. Během ní je na soutěžící připravena další šestice testů, tentokrát o délce necelých 80 km. Ke slavnostnímu vyhlášení výsledků dojde na cílové rampě v sobotu v 15:25 hodin.

I přes ne zcela výhodný termín, shodný se sprintem v Pačejově, nabízí Rajd Rzeszowski pro české posádky zajímavou zkušenost s možností svezení na technických tratích, povětšinou na kvalitním asfaltu. Vzhledem k poloze v kalendáři není neobvyklé polskou soutěž pojmout jako test před zlínskou barumkou. V loňském roce této možnosti využil i vynikající Francouz Bryan Bouffier.Uzávěrka přihlášek byla stanovena na pátek 27. července. K účasti na Rajdu Rzeszowski české posádky srdečně zve polský organizační tým i slovenský zástupce - Auto Klub Košice.  Více informací o soutěži je k dispozici na webových stránkách: www.rallye.sk.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.