Pouhých pět dní zbývá do uzávěrky přihlášek na blížící se svátek polského rallysportu, kterým bude 21. ročník Rajdu Rzeszowski. Soutěž na jihovýchodě Polska se uskuteční v termínu 9. – 11. srpna jako součást středoevropské zóny, domácího mistrovství a o dvojitý příděl bodů (za každou etapu zvlášť) zde budou zápolit sousedé ze Slovenska.
Soutěž v okolí Řešova těží ze své výhodné polohy na rozhraní Sandoměřské kotliny a Karpatského pohoří. Tratě jsou zasazeny do pestré krajiny a patří mezi to nejlepší na polském území. Zdejší rychlostní zkoušky snesou nejpřísnější srovnání i v porovnání s českými či slovenskými soutěžemi. „Erzety jsou fantastické. Jsou tady snad jen tři krátké rovinky, jinak samá zatáčka. Na RZ2 se dokonce projíždí brodem,“ komentoval loňské složení tratě valašský pilot Jaroslav Orsák. „Spomínam si, keď sme tam cestovali po prvýkrát a bola to pre nás jedna veľká neznáma. Teraz môžem pokojne povedať, že túto súťaž by som zaradil za jednu z najkrajších v strednej Európe. Svojou dĺžkou a technickou náročnosťou sa určite môže porovnávať s oveľa zvučnejšími súťažami v širokom okolí,“ přidal svůj názor zástupce slovenské špičky kategorie „dvoukolek“ - Pavol Nagy.Rajd Rzeszowski se snaží zaujmout rovněž velice pečlivou organizací a citlivě rozvrženým programem:- v úterý večer a ve středu ráno mají soutěžící možnost si v sídle ředitelství rally vyzvednout itinerář a vyřídit administrativní přejímku; - seznamovací jízdy s tratí probíhají převážně ve středu, přičemž na čtvrtek je naplánován pouze trénink nejdelší RZ;- čtvrteční dopoledne je vyčleněno pro technickou přejímku;- ve čtvrtek odpoledne následuje testovací rychlostní zkouška na 2,5 km dlouhé trati;- jak bývá na polských i slovenských soutěží zvykem, v předvečer startu přichází na řadu slavnostní start s představením všech účastníků závodu;- o necelou půlhodinu později pak začne první „ostré“ měření sil – superspeciálka Nowy Świat, situovaná přímo do ulic Řešova.
Závodní program tvoří dvojice etap. Za delší a náročnější den je považován pátek, skládající se ze šesti rychlostních zkoušek na třech úsecích (celková délka 105 km). Úvodní den končí v podvečer, aby měly posádky dostatek času na odpočinek před závěrečnou etapou, startující v sobotu ráno. Během ní je na soutěžící připravena další šestice testů, tentokrát o délce necelých 80 km. Ke slavnostnímu vyhlášení výsledků dojde na cílové rampě v sobotu v 15:25 hodin.
I přes ne zcela výhodný termín, shodný se sprintem v Pačejově, nabízí Rajd Rzeszowski pro české posádky zajímavou zkušenost s možností svezení na technických tratích, povětšinou na kvalitním asfaltu. Vzhledem k poloze v kalendáři není neobvyklé polskou soutěž pojmout jako test před zlínskou barumkou. V loňském roce této možnosti využil i vynikající Francouz Bryan Bouffier.Uzávěrka přihlášek byla stanovena na pátek 27. července. K účasti na Rajdu Rzeszowski české posádky srdečně zve polský organizační tým i slovenský zástupce - Auto Klub Košice. Více informací o soutěži je k dispozici na webových stránkách: www.rallye.sk.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?