Koncern PSA včera oznámil, že bude muset propustit až 8000 svých zaměstnanců, aby se vypořádal s krizí, kterou právě prochází. Rozhodnutí o pokračování Citroënu v rally ale nepadlo. Nějaké novinky ohledně budoucnosti Citroënu v MS by měly přijít nejdříve na konci července.
Koncern PSA (zastřešující značky Citroën a Peugeot) se velmi těžko vyrovnává s krizí, kterou aktuálně prochází. V oblasti prodeje aut se momentálně nachází v mínusu asi 700 milionů eur. Od poloviny minulého roku koncern prodělává každým měsícem asi 200 milionů eur. Tomu tedy odpovídají i poměrně drastická opatření, které chce firma udělat. Včera bylo oznámeno, že dojde ke zrušení dalších 8000 pracovních míst. Ke konci loňského roku koncern zaměstnával asi 123 tisíc lidí.
Ohledně pokračování značky Citroën v MS v rally včera rozhodnutí nepadlo. Mluvit by se o tom mělo nejdříve koncem července. Dokonce se ale už spekuluje i o předčasném odchodu z rally. Jen připomeňme, že začátkem roku druhá značka koncernu, Peugeot, dočasně pozastavila svůj program vytrvalostních závodů.
Kličovou roli v setrvání značky v MS bude asi hrát Sébastien Loeb. Pokud by se rozhodl pokračovat, tak by zřejmě i Citroën pokračoval v MS v roce 2013. Pokud by se však Loeb rozhodl po letošní sezoně odejít, což mu jeho smlouva dovoluje, tak by značka možná svoje aktivity také ukončila. Začátkem června jsme ještě byli ubezpečeni, že se na strategii firmy v rally nic nemění. Na představenstvo společnosti tak nečeká lehký úkol, když budou muset obhájit své nejdražší výdaje...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?