Koncern PSA včera oznámil, že bude muset propustit až 8000 svých zaměstnanců, aby se vypořádal s krizí, kterou právě prochází. Rozhodnutí o pokračování Citroënu v rally ale nepadlo. Nějaké novinky ohledně budoucnosti Citroënu v MS by měly přijít nejdříve na konci července.
Koncern PSA (zastřešující značky Citroën a Peugeot) se velmi těžko vyrovnává s krizí, kterou aktuálně prochází. V oblasti prodeje aut se momentálně nachází v mínusu asi 700 milionů eur. Od poloviny minulého roku koncern prodělává každým měsícem asi 200 milionů eur. Tomu tedy odpovídají i poměrně drastická opatření, které chce firma udělat. Včera bylo oznámeno, že dojde ke zrušení dalších 8000 pracovních míst. Ke konci loňského roku koncern zaměstnával asi 123 tisíc lidí.
Ohledně pokračování značky Citroën v MS v rally včera rozhodnutí nepadlo. Mluvit by se o tom mělo nejdříve koncem července. Dokonce se ale už spekuluje i o předčasném odchodu z rally. Jen připomeňme, že začátkem roku druhá značka koncernu, Peugeot, dočasně pozastavila svůj program vytrvalostních závodů.
Kličovou roli v setrvání značky v MS bude asi hrát Sébastien Loeb. Pokud by se rozhodl pokračovat, tak by zřejmě i Citroën pokračoval v MS v roce 2013. Pokud by se však Loeb rozhodl po letošní sezoně odejít, což mu jeho smlouva dovoluje, tak by značka možná svoje aktivity také ukončila. Začátkem června jsme ještě byli ubezpečeni, že se na strategii firmy v rally nic nemění. Na představenstvo společnosti tak nečeká lehký úkol, když budou muset obhájit své nejdražší výdaje...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?