Koncern PSA včera oznámil, že bude muset propustit až 8000 svých zaměstnanců, aby se vypořádal s krizí, kterou právě prochází. Rozhodnutí o pokračování Citroënu v rally ale nepadlo. Nějaké novinky ohledně budoucnosti Citroënu v MS by měly přijít nejdříve na konci července.
Koncern PSA (zastřešující značky Citroën a Peugeot) se velmi těžko vyrovnává s krizí, kterou aktuálně prochází. V oblasti prodeje aut se momentálně nachází v mínusu asi 700 milionů eur. Od poloviny minulého roku koncern prodělává každým měsícem asi 200 milionů eur. Tomu tedy odpovídají i poměrně drastická opatření, které chce firma udělat. Včera bylo oznámeno, že dojde ke zrušení dalších 8000 pracovních míst. Ke konci loňského roku koncern zaměstnával asi 123 tisíc lidí.
Ohledně pokračování značky Citroën v MS v rally včera rozhodnutí nepadlo. Mluvit by se o tom mělo nejdříve koncem července. Dokonce se ale už spekuluje i o předčasném odchodu z rally. Jen připomeňme, že začátkem roku druhá značka koncernu, Peugeot, dočasně pozastavila svůj program vytrvalostních závodů.
Kličovou roli v setrvání značky v MS bude asi hrát Sébastien Loeb. Pokud by se rozhodl pokračovat, tak by zřejmě i Citroën pokračoval v MS v roce 2013. Pokud by se však Loeb rozhodl po letošní sezoně odejít, což mu jeho smlouva dovoluje, tak by značka možná svoje aktivity také ukončila. Začátkem června jsme ještě byli ubezpečeni, že se na strategii firmy v rally nic nemění. Na představenstvo společnosti tak nečeká lehký úkol, když budou muset obhájit své nejdražší výdaje...
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?